Era bästa tips inför första ft-starten!

K

kachic

Jag ska debutera nu i höst och vill ha alla era tips på en så lyckad tävlingshelg som möjligt! :bump: :bump:
hur förbereder ni hästen dagen/veckan innan?
vad får inte glömmas i packlistan?
osv osv. :)

Sv: Era bästa tips inför första ft-starten!

Lite utanför ämnet :p
Ser att du är ifrån gävle. Ska du till bollnäs eller hofors å debutera?

Det som absolut inte får glömmas är alla papper. Har glömt det en gång och det var det jobbigaste jag varit med om, tur att det var hemma tävling, så det gick fort att hämta dem! :D

hmm...

broddar och boots :p

Det jag ser till att inte glömma inför en fälttävlan är alla papper, medical card, nummerlappsvästen och nummerlappen. Sen är den ordinarie utrustningen som jag använder när jag rider terräng. Innan en tävling rider jag på som vanligt, kanske checkar av dressyrformen lite extra och kollar så att hästen orkar hålla det tempo som man ska rida i.

jadu. hade tänkt att ta bollnäs, men har faktiskt inte riktigt bestämt mig än.

hade tänkt att åka på ett tvådagars dressyrläger innan tävlingen, isåfall är lägret färdigt två dagar innan tävlingen, tror ni att hästen orkar med det?

Jo kom till bollnäs! :D

Det tror jag inte är några problem. Hästen är väl frisk och i god kondition. Men du som känner den bäst, vet väl hur pass mkt den klarar av.

hon har en jävla kondition så fysiskt är det absolut inga problem, det skulle vara om det var mycket mentalt isåfall, men jag gör nog så :)

är det bättre terräng i bollnäs än i hofors? du som har koll :D

haha.. sån koll har jag inte! Men det är klart jag gillar hemma banan bäst. :D Väldigt lätt och enkel, inga konstiga vägar, bara runt alla åkrar. Blir mkt distans emellan hindren, vilket jag gillar!
:D

Någonting du verkligen måste tänka på är att ha lite "strul-tid". Se till att vara i god tid. Sen vad gäller utrustning så är det som dom andra har skrivit. Sånt som man MÅSTE ha. Vaccinationskort, väst nr-lapp/ficka till häst och ryttare.

Men att man tar god tid på sig gö sån himla skillnad. Det blir mycket trevligare.... speciellt om man redan är lite nervös för första starten.

måste fråga, om man ska starta hunting, måste man ha nummerlapp då ?

ja, det måste du, men var det huntingen i leksand du skulle på så har du nog redan fått reda på det ;P

nej en liten hunting i latorp, en bit utanför örebro ;) men tack !

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 302
Senast: Derivata
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 683
Senast: Kajsalisa
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
735
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka