endurance sportsaddle

SiZo

Trådstartare
Jag är på vippen att beställa en sportsaddle från USA, och sitter och funderar på sitsstorlekarna...

enligt deras mått ska jag ha 15½, men det "känns" stort, det är ju ganska högt upp på skalan liksom, och folk i usa är väl generellt större än oss svenskar? nu pratar jag genomsnittet...

jag själv är 162 lång och väger 55 kilo så jag är ju inte stor ;)

så vilken storlek har du? hur stor är du? :p

Sv: endurance sportsaddle

Jag har min i 15 1/2 och det är en rätt stor en, är själv 168 cm och väger runt 58. Men jag tycker det är en rätt bra storlek ändå, sitter bekvämt och bra ;)

men du är nog lite smalare än mig....

men du skulle kunna ha en storlek mindre eller vad?

jag vill gärna ha så kort som möjligt då unghästen är mkt kortare än gamlingen ;)

du har möjligtvis ingen bild på när du sitter i sadeln? vore trevligt att se :laugh:

ok!

men hallå det måste finnas fler som har sportsaddle här! in och berätta vad ni har för storlek på sadeln!

det blev ingen sportsaddle, den är för lång för unghästen, sadeln jag har är 71, och en i den storleken jag vill ha är 65 så det gör inte så stor skillnad... det var ju synd

Det blev en torsion Dressage/endurance istället!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 633
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 413
Senast: dobbis
·
Samhälle Just nu så, med rätta, fokuserar de flesta länder akut på att stänga ner, men jag funderar mycket vad som kommer att hända efter covid...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 823
Senast: Jenka
·
Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 654
Senast: cello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka