Dressyrstaket

HubbaBubba

Trådstartare
Hej,

Vi håller på och bygger nytt ridhus m 20x60 paddock.

Frågan nu är om man måste ta till lite extra bredd, så att det får plats ett dressyrstaket.

Räcker inte sargen som staket ?

Måste det vara dressyrstaket.

Kommer inte vara tävlingar i några höga klasser.

// Hubba

Sv: Dressyrstaket

I mina ögon så använder man dressyrstaket om ridbanan inte håller rätt mått enligt vad klassen kräver. Inte bara för att. Ni kommer behöva staket på kortsidorna när klasser ska ridas som går på 20x40 bana. :)

Sargen räcker som staket:). Men tänk på att domaren måste få plats, så göra antingen banan 1,5 meter längre eller ett bås inne i sargen med plats för domaren.

Vi har liten läktare på kortsidan . Man ser hela ekipaget hela vägen pga att vi har 3 M utrymme bakom sargen på den kortsidan dvs läktaren befinner sig "bakom" ridbanan och då ser man hela ytan .
Dock så ska man ha både domare och publik där blir det tämligen trångt ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
218
· Visningar
9 162
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 045
Senast: Bison
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
695
Senast: Squie
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
629
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka