Distanssadel till fullblod

L

Lisaflisa

Hej!

Jag har börjat träna distans med min fullblodsvallack. Skulle gärna vilja ha en lämplig sadel till det. Har någon en idé om vad som skulle vara passande för en högmankad häst som ännu inte är speciellt musklad? Är det överhuvudtaget någon bra idé att lägga en bomlös sadel på en sådan rygg? Nu använder jag an stübben alround och en kiefer dressyr.

Någon med erfahrenhet av det?

Tack i förväg!

Sv: Distanssadel till fullblod

Bomlöst kan bli knepigt. Du kan skippa Torsion och alla kopiorna. Där blir det svårt att få tillräckligt med mankfrihet.
Möjligt att StarTrekk skulle kunna ge nog med mankfrihet.
// Linda

Sv: Distanssadel till fullblod

Vore jag du skulle jag nog använda de sadlar jag har (som förhoppningsvis passar) tills jag tränat upp honom, fått lite mer muskler o provat på en ritt eller två... Då kan du säkert få tips på tävlingsbanorna av ryttare som har hästar som ser ut som din...

Annars får jag nog hålla med tidigare talare.. möjligen Star Trekks bomlösa som du kan byta panelerna på!

Lycka till i jungeln

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Dressyr Hej! Jag rider ett 22-årigt engelskt fullblod (valack). Han är rätt pigg och beter sig mer som en 12 åring. Han hade en paus där han...
Svar
4
· Visningar
1 672
Senast: LionQueen
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 163
Senast: lillamy73
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 543
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka