Det är aldrig riktigt bra....(gnäll)

Digbil

Trådstartare
Jag var så himla glad tills igår. Hästen går framåt med stormsteg, är superduktig och har format om sig till en fin ridhästmodell. Ny sadel är utprovad och den ligger kanon. Hästen tycker det är otroligt roligt att träna även om vi än så länge mest håller oss till skrittarbete. Har försiktigt börjat träna på att flytta undan framdelen och jobba mer bak samt förstadier till rollback. Livet leker...... tills igår.

Hästen kommer in från hagen med värme och svullnad i gaffelbandet höger bak. Ingen direkt hälta men ändå, tecknen är tydliga. Han har haft en skada där för flera år sedan och det var anledningen till att han togs av travbanan. Jag känner mig helt under isen. Boxvila är ingen större idé på den herren. Det får bli mindre hage och skrittmotion. Jag skall ägna dagen åt att leta reda på ett apotek som säljer Zinkaband så får vi se hur det utvecklas närmsta veckan:(

Snälla säg att det kommer att ordna sig:crazy:

Sv: Det är aldrig riktigt bra....(gnäll)

Vill bara ge dig en jattestor KRAM!

Och mala inte f-n pa vaggen an, det mar varken du eller din hast battre av.. bara ta det som det kommer

@-->--

Tack det värmde.
Jag fungerar inte helt när egna djur inte är bra. Men jag satte in antiinflammtoriskt igår morse och skall idag börja prova ett ganska nytt utvärtes antiinflammatoriskt till häst (Compagel). Idag kändes gaffelbandet något bättre än igår så jag tror att det handlar om en varning eller en liten svullnad/blödning.

Bra! :) forhoppningsvis var det bara en "liten kanning", och du har ju en bra handlingsplan tycker jag. Heja! :)

Din hast ar en lyckligt lottad hast som har en san agare! Och jag forstar dig, jag blir helkollrig om nagot inte ar ratt med vara med.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka