Bukefalos 28 år!

Dejtingtråden del 37

DEALBREAKER
*Ohygienisk,
*munlukt och med det mustach då jag tycker det luktar :cool:
*Långsam i tanke och i initiativförmåga
*Jättebebis, dvs en välarbetade man men som inte klara av att göra normala sysslor "jag kan ju inte" 🤮
*Nån som vill kontrollera mig
*Pratar som en från en för gammal generation, eller även som en yngre generation
* Gillar dålig musik
PLUS
*Snabbtänkt
*Intelligent
*Fiffig
*Humor
*Gilla bra musik
*Attraktiv för mig, helst som en ung Eddie Wedder 😍🤭
Sen grädde på moset vore att han har en hoj 🏍️:D
Ojoj, håller med om det mesta 😜!
 
Det känns fortsatt bra med den söte. Hejar på varandra och pratar lite då och då, egentligen ingen skillnad mot övriga på hans avdelning.
Igår var jag där och pratade med ett par av hans kollegor som hade lugnt, stod och tittade lite när han jobbade.
När jag var tillbaka hos mig fick jag ett meddelande.
"Du är så himla fin 😍"
Det är trevligt att känna sig lite fnissig och veta att bara en liten bit bort finns en person som tänker på mig lika mycket som jag tänker på honom.
 
Jag är inte ens en aktiv deltagare i tråden egentligen, men den är för det mesta ganska snäll och dylika listor blir lätt lite giftiga. Det kanske gör sig bättre som en egen tråd? :)

Apropå attityd så har jag inte formulerade dealbreakers på det sättet, utan saker jag vill ska finnas för att jag ska vara intresserad. I sak gör det ju ingen skillnad, men tankemässigt tycker jag det känns väldigt annorlunda beroende på om man "letar fel" eller "letar rätt".

Min checklista är:
-Känslomässigt medveten
-Vettiga politiska åsikter
-Gillar djur
-Uppskattar liknande musik (eftersom att dansa är väldigt viktigt för mig)
-"Alternativt liberal" syn på många samhällsnormer
-Liknande sexuella preferenser

Bonus om man gillar matnörderi, att vara ute i naturen eller trädgård, och kultur ganska brett. Men det är annars intressen som jag kan dela med vänner.

Sen kommer förstås allt det där som gör att man faktiskt blir intresserad; det intressanta samtalet, interaktionen, lukten och vad det nu är som sen gör kroppen attraherad. Utöver sexuella preferenser och att det ska kunna uppstå fysisk attraktion är det alltså inget direkt som skiljer partnerval från vänner.
 
Apropå attityd så har jag inte formulerade dealbreakers på det sättet, utan saker jag vill ska finnas för att jag ska vara intresserad. I sak gör det ju ingen skillnad, men tankemässigt tycker jag det känns väldigt annorlunda beroende på om man "letar fel" eller "letar rätt".

Min checklista är:
-Känslomässigt medveten
-Vettiga politiska åsikter
-Gillar djur
-Uppskattar liknande musik (eftersom att dansa är väldigt viktigt för mig)
-"Alternativt liberal" syn på många samhällsnormer
-Liknande sexuella preferenser

Bonus om man gillar matnörderi, att vara ute i naturen eller trädgård, och kultur ganska brett. Men det är annars intressen som jag kan dela med vänner.

Sen kommer förstås allt det där som gör att man faktiskt blir intresserad; det intressanta samtalet, interaktionen, lukten och vad det nu är som sen gör kroppen attraherad. Utöver sexuella preferenser och att det ska kunna uppstå fysisk attraktion är det alltså inget direkt som skiljer partnerval från vänner.

Instämmer.

För min egen del känns det sunt om ens partner inte uppfyller alla ens "behov" eftersom det automatiskt gör att en faktiskt har ett liv utanför förhållandet. Sedan är det ju som du säger att en del saker en vill dela med sin partner, naturligtvis.

Jag är helt ok med att särbon inte delar mitt trädgåds- och odlingsintresse, så länge han hjälper mig med sådant jag inte klarar av att göra själv samt att vi också besöker handelsträdgårdar när vi gör våra roadtrips :angel: :D
 
Jag håller med fullständigt. @Sassy och @athena_arabians. Den jag träffar ska vara guldkanten med ett eget liv och intressen, inte en person som uppfyller alla mina behov.
Jag vill att han ska ha barn, det är väl egentligen det enda "kravet" jag har. Jag känner att det finns risk för att det blir för kluddigt att förstå varandra annars, ensamstående fyrbarnsmorsa hej, hej, liksom.
 
Instämmer.

För min egen del känns det sunt om ens partner inte uppfyller alla ens "behov" eftersom det automatiskt gör att en faktiskt har ett liv utanför förhållandet. Sedan är det ju som du säger att en del saker en vill dela med sin partner, naturligtvis.

Jag är helt ok med att särbon inte delar mitt trädgåds- och odlingsintresse, så länge han hjälper mig med sådant jag inte klarar av att göra själv samt att vi också besöker handelsträdgårdar när vi gör våra roadtrips :angel: :D

Ja, något gemensamt och några egna intressen känns klart sundare. Jag hade blivit knäpp och förmodligen tappat intresset om en partner hade gjort allt "samma", jag vill ha någon att mötas och utvecklas med och inte en siamesisk tvilling.
 
Jag gör mina halvhjärtade försök ibland. Hittar en intressant profil, börjar skriva lite, han har en massa pro's - han vill att vi ska gå över på annat än app där man inte kan skicka bilder så går över på KIK. Det första som kommer är en bild på ett skrev. :meh: jag försöker styra samtalet till nåt som var lika intressant som innan han kunde skicka bilder. Han svarar halvhjärtat. Sen kommer en bild på ett .....trumvirvel.... skrev :yuck:. Alltså på riktigt. Vuxna män som vill inget hellre än visa upp sina nedre regioner. Nu var det med kläder på men det var ju helt uppenbart vad han ville stoltsera med. Jag begriper inte detta. Så awkward.
 
Jag gör mina halvhjärtade försök ibland. Hittar en intressant profil, börjar skriva lite, han har en massa pro's - han vill att vi ska gå över på annat än app där man inte kan skicka bilder så går över på KIK. Det första som kommer är en bild på ett skrev. :meh: jag försöker styra samtalet till nåt som var lika intressant som innan han kunde skicka bilder. Han svarar halvhjärtat. Sen kommer en bild på ett .....trumvirvel.... skrev :yuck:. Alltså på riktigt. Vuxna män som vill inget hellre än visa upp sina nedre regioner. Nu var det med kläder på men det var ju helt uppenbart vad han ville stoltsera med. Jag begriper inte detta. Så awkward.
Vad är det för fel på dem? Finns det någon som uppskattar dessa foton? Jag har aldrig hört talas om någon. Och i så fall handlar det ju om att de vill utöva makt och äckla eller skrämma kvinnor, sätta på plats. De vill inte träffa någon egentligen utan bara visa makt.
 
Jag gör mina halvhjärtade försök ibland. Hittar en intressant profil, börjar skriva lite, han har en massa pro's - han vill att vi ska gå över på annat än app där man inte kan skicka bilder så går över på KIK. Det första som kommer är en bild på ett skrev. :meh: jag försöker styra samtalet till nåt som var lika intressant som innan han kunde skicka bilder. Han svarar halvhjärtat. Sen kommer en bild på ett .....trumvirvel.... skrev :yuck:. Alltså på riktigt. Vuxna män som vill inget hellre än visa upp sina nedre regioner. Nu var det med kläder på men det var ju helt uppenbart vad han ville stoltsera med. Jag begriper inte detta. Så awkward.

Bland män som träffar män (tänk grindr) är det tydligen rätt vanligt att man utbyter dickpics det första man gör i konversationen. Själv kan jag för mitt liv inte förstå det ur något annat perspektiv än att det är ett "smidigt" sätt att begå sexuella trakasserier (när det inte är efterfrågat alltså).
 
Jag gör mina halvhjärtade försök ibland. Hittar en intressant profil, börjar skriva lite, han har en massa pro's - han vill att vi ska gå över på annat än app där man inte kan skicka bilder så går över på KIK. Det första som kommer är en bild på ett skrev. :meh: jag försöker styra samtalet till nåt som var lika intressant som innan han kunde skicka bilder. Han svarar halvhjärtat. Sen kommer en bild på ett .....trumvirvel.... skrev :yuck:. Alltså på riktigt. Vuxna män som vill inget hellre än visa upp sina nedre regioner. Nu var det med kläder på men det var ju helt uppenbart vad han ville stoltsera med. Jag begriper inte detta. Så awkward.

Ja de är märkliga. Skrev med en trevlig och rolig och till synes vettig person. Bytte app. Frågade om han fick skicka (rimligt), jag svarade nej. Ligga först, sen ”sexting” om man kan göra det med finess.

Det höll några dagar. Sen är det full nude. Jag påminde om ”villkoren”. Håller två dagar. Sen full nude igen. 🙄🤷‍♀️

Jag blir som lite besviken, så svårt kan det ju inte vara att låta bli.
 
Vad är det för fel på dem? Finns det någon som uppskattar dessa foton? Jag har aldrig hört talas om någon. Och i så fall handlar det ju om att de vill utöva makt och äckla eller skrämma kvinnor, sätta på plats. De vill inte träffa någon egentligen utan bara visa makt.

Oönskade nej.

Från etablerade kontakter där det är en del av förspelet, jag absolut.


Men det en milsvid skillnad. Tycker jag. 😬
 
Ja, det är skillnad (även om jag personligen aldrig skulle uppskatta det ens i en relation).
Men just de här som @cirkus berättar om: har de någonsin fått positiv respons på sådana foton?

Det finns ju en hel del män som "tror" att tjejer gillar massa grejer som vi förnekar att vi gillar, och att då trycka det i ansiktet utan samtycke är ungefär lika rimligt som att de "ursäktar" att göra saker i sängen trots att de tidigare fått ett nej på exakt den grejen. "Hon vill, men hon vågar inte erkänna det."

Jag har på riktigt haft den konversationen med killar som i övrigt har både normalt intellekt och faktiskt på rätt många punkter helt rimliga värderingar. :banghead:
 
Det finns ju en hel del män som "tror" att tjejer gillar massa grejer som vi förnekar att vi gillar, och att då trycka det i ansiktet utan samtycke är ungefär lika rimligt som att de "ursäktar" att göra saker i sängen trots att de tidigare fått ett nej på exakt den grejen. "Hon vill, men hon vågar inte erkänna det."

Jag har på riktigt haft den konversationen med killar som i övrigt har både normalt intellekt och faktiskt på rätt många punkter helt rimliga värderingar. :banghead:
Snacka om att ha höga tankar om sig själv.
Det skulle vara intressant att skicka en bild på någon annan mans kön till en sådan man.
 
Jag gör mina halvhjärtade försök ibland. Hittar en intressant profil, börjar skriva lite, han har en massa pro's - han vill att vi ska gå över på annat än app där man inte kan skicka bilder så går över på KIK. Det första som kommer är en bild på ett skrev. :meh: jag försöker styra samtalet till nåt som var lika intressant som innan han kunde skicka bilder. Han svarar halvhjärtat. Sen kommer en bild på ett .....trumvirvel.... skrev :yuck:. Alltså på riktigt. Vuxna män som vill inget hellre än visa upp sina nedre regioner. Nu var det med kläder på men det var ju helt uppenbart vad han ville stoltsera med. Jag begriper inte detta. Så awkward.
Har du roat dig o fråga vad syftet är m bild på skrev?

Jag har. Svaren är rätt intressanta. 😁
 
Har du roat dig o fråga vad syftet är m bild på skrev?

Jag har. Svaren är rätt intressanta. 😁

Sjukt osportsligt att göra en cliff hanger...! :angel:

(Kan tillägga att jag har dejtat en del bi-killar som definitivt utbytt dickpics på en kvart med andra män, men fortfarande inte har några som helst problem att hantera koncepten "kontext" och "samtycke" bättre än de flesta normativa höhö-snubbar man tydligen utsätts för när man försöker träffa någon. Så ingen tror att ovanstående var en dumförklaring av "alla män".)
 

Liknande trådar

Relationer För att det är kul med uppdateringar och diskussioner även om man inte längre kvalar in i dejtingtråden.
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 968
Kläder & Bli fin Går det och hur? Jag gissar att det inte bara är att stoppa dem i symaskinen, men skulle vilja ta in dem under bysten och i midjan. Går...
Svar
5
· Visningar
466
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till...
Svar
13
· Visningar
739
Senast: Pritchel
·
Kropp & Själ Äntligen har jag provat hårdtvålsschampo och jag är frälst, det löddrar supermycket och hårbottnen är betydligt mindre torr. Samt...
Svar
17
· Visningar
635
Senast: Krystalline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp