Dags för en ngt nytt...

Undret

Trådstartare
Hm... har ar man borta i evigheter men inte hinner det dyka upp nagra roliga inlägg för det... men men...

Hur gar det för alla? Säsongen börjar ju lida mot sitt slut, har ni upnatt era mal? Kanske börjat planera nya? Händer det ngt annat roligt? Nya hästar kanske?

Själv har jag ridit enköping och jsm + lag-sm, de förstnämnda helt utan krav efter de misslyckade försöken i varas.. och det gick definitivt över förväntan, i enköping gick dressyren at h-vete men han NOLLADE banhoppningen (var helt lyrisk över att överhuvudtaget fa starta terrängen) och nollade terrängen ocksa (helt underbart, vilken bekräftelse).. pa täby gick dressyren över förväntan (hade inte räknat med ngt särskilt stralande, för vad far man om man sätter en gammal galoppör i mitten av täby galopp och förväntar sig att han ska kröka pa nacken och ga avslappnat :angel: ) och i banhoppningen rev han bara mitten i kombinationen, inget att klaga pa... i terrängen stannade han pa trakhenern av allt (enda hindret jag faktiskt trodde att han skulle hoppa) men slutade pa en 14: de plats :bump: lag-sm ska vi inte ga in pa ngra detaljer, allt gick fel i banhoppningen och da kommer man inte längre pa honom...

Men nu är vi i... tyskland!!! Nu ska här slitas för hästskötarlön och ridas pa tyska hästar, dom är ju helt felprogrammerade, och jag är definitivt inte van att sitta med händerna i vädret och skänkeln fram vid bogen, hjälp! (och sen fattar ju inte ozon ett smack när jag sitter upp pa honom och gör likadant, sa nu kan jag varken rida min egen häst eller andras, men ska börja leta efter en egen tysk ända, en unghäst ;) ) haha, men det är kul och det finns skrittmaskin, sen kan jag ju inte ett ord tyska heller, förutom gamachen, dressur, springe och vielen dank... och tjuus, fast det vet jag inte va det betyder...

Underhall mig, fälttävlansmänniskor :D

Sv: Dags för en ngt nytt...

_underbarn_ skrev:
Hm... har ar man borta i evigheter men inte hinner det dyka upp nagra roliga inlägg för det... men men..

Vi som alla har haft en veckas (nåja nästan) abstinens, sörjer nu alla försvunna inlägg. :cry:

Vet inte om jag hämtar mej efter denna chock :eek:

Ja med tanke på att buke har legat nere ett tag och alla inlägg efter mitten av juli har försvunnit så skall du bara veta vad du har missat!!! :devil:

ja :cry: inläggen ja.....

såg dig btw på täby, och har en del bilder från dressyren och några från terrängen. kan maila dem om du pmar mig adress, så skickar jag dem senare - hinner inte nu för jag åker till Irland på JEM imorgon :D

Lycka till !!!! Tänk trodde aldrig att jag skulle hinna säga det innan du åkte nu eftersom buke varit borta!! :D

Lycka till i Tyskland! Jobbade fem år som beridare i Tyskland och i början var allting hemskt. Kunde inte rida så som chefen ville (vi enades efter ett tag på halv svensk- och halv tysk ridning!), språket kommer efterhand, där behöver du inte oroa dig! Jag hade tyska 6 år i skolan, men förstod inte ett skvatt när jag kom ner dit. Learning by doing!

Älskar tyska hästar, tog med mig en hem (Loutano - Latino, holsteiner naturligtvis!), och skaffade en ny holsteiner nu i somras! (Alasca - Coriano).

Har uppnått mitt mål för detta året, min häst har äntligen lärt sig att gå in i transporten, vi har varit på tävling där han nollat 1 m och nu skall vi på vår första fälttävlan! Om den går bra får detta året tom ett plus i kanten!

(bara som hjälp för dig: tschüss betyder hej då!)
Ha det så kul i Tyskland, där finns det många roliga hästar! Jag önskar dig lycka till med jobbet!

Aha! Det är därför det finns sa fa inlägg kvar, ve och fasa!!! :eek: kanske lika bra att jag inte var närvarande när det hände, hade väl nästan fatt en hjärtattack...

PrinceFair: Oh, sag att när du stod och kollade, var väl inte bästa dressyren genom tiderna men alltid kul med bilder :bow: hoppas det gar bra pa irland, vi far ta det nästa ar istället :smirk:

Och tack för snabb spraklektion, nu vet jag iaf vad jag säger till alla... jag har väl lite tur som har en svensk chef, hon vet ju hur det är att komma fran sverige till tyskland och lära sig rida igen...

Nu har du ju lyckats att åka, men kanske att min tanke på lycka till kommer fram.

Gör det säkert skulle jag tro om alla härifrån tänker så så borde det färdas upp i universum och fram till Irland och till Prince Fair :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka