Bryta leasingkontrakt

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare anastasia
  • Startdatum Startdatum
A

anastasia

Jag behöver lite hjälp med en häst som jag har leasad. Har använt oss av ASVT:s kontrakt och skrivit till att "det får brytas om hästen får sådan skada att fortsatt tävling är omöjlig för all framtid". Nu är det så att han ej håller för tävling och träning mer utan jag har brytit kontraktet. Gäller det då oxå att det är två månaders uppsägningstid eller sägs det upp omedelbart? Någon som har koll på det???

Sv: Bryta leasingkontrakt

Det är 2 månaders uppsägning om inte ägaren går med på annat. Och kan han aldrig mer komma ut på en bana menar du ? I annat fall kan det vara så att du får stå med hästen till kontraktet går ut....glöm inte att säga upp det 2 mån innan det går ut bara..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 743
Senast: Lavinia
·
Hästvård För att korta ner historien. Märkte att hästen började sur och grinig vid ridning sommar-21. Åkte in till klinik där man konstaterade...
Svar
8
· Visningar
2 274
Senast: Unhappy
·
Ekonomi & Juridik Hur säger man upp ett avtal i förtid, innan uppsägningstiden löpt ut - alltså får det att sluta gälla rättsligt? Har en foderponny jag...
Svar
2
· Visningar
906
Senast: axa
·
Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 842
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka