Behöver hjälp.

M

Marsvinet

idag när vi tog in hästen från hagen har den en svullen knöl under ena ganaschen som hon ömmar rejält på. undrar vad detta kan vara...

Ingen feber ingen hosta och inge snorig... pigg och glad som vanligt och äter som vanligt... kan hon ha fått nått slags bett eller kan det vara någon typ finne ( vet inte om hästar kan få sådana ) eller kan hon ha reagrat om det kommit upp några nya grässtrån i hagen...???

tacksam för snabba svar....

Sv: Behöver hjälp.

inte så bra på sånt men lite vet jag. de kan vara nån infektion som kanske hästen inte tål. hopppas att de blir bra .men de brukar försvinna kanska snabbt.om man smörjer in de med helosan eller linement så ska de nog ordna sej.

TYCKA TILL!:)

Sv: Behöver hjälp.

Står den med andra hästar? Min kompis häst svullnade när den blivit sparkad av en annan häst.. Eller om den slaggigt i något, gott omkull.. det kan bero på mkt.. hoppas det går över:crazy:

Liknande trådar

Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 508
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 824
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 743
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 153
Senast: cf234k
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar