ElektraDelight
Trådstartare
Har sen i höstas ridit & konditionstränat travare & har blivit mer å mer fäst vid det. Har varit inne på banan ett par gånger & tränat där osv. Men nu vill jag ta licens för monté & på allvar börja träna då de nu mest har varit en hobby. Jag & stallägaren/ägaren till travarna jag tränat har pratat om att leasa ett jäkligt fint sto som bara krånglar i sulkyn för monté. Så nu vill jag verkligen satsa.
Kommer hållas kurser på halmstadtravet snart & jag vill så gärna.
Men så står de ju såhär: "Du skall under minst 1 års tid regelbundet ha kört snabbjobb och i övrigt ha mycket god häst- och körvana."
Hästvanan har jag då jag har hållt på med hästar i hela livet. Men absolut ingen körvana.. Då jag helt enkelt inte ha frågat efter det samt att de är ridning jag vill hålla på med. Snabbjobb har jag ju gjort som sagt ett par gånger på banan men inte mer. Tränar ju hästarna hemma i intervaller osv. Men blir ju inte samma sak som på banan.
Liksom, någonstans måste man ju börja eller?
Kommer jag bli "godkänd" för att ta licensen eller vad tror ni?
Kommer hållas kurser på halmstadtravet snart & jag vill så gärna.
Men så står de ju såhär: "Du skall under minst 1 års tid regelbundet ha kört snabbjobb och i övrigt ha mycket god häst- och körvana."
Hästvanan har jag då jag har hållt på med hästar i hela livet. Men absolut ingen körvana.. Då jag helt enkelt inte ha frågat efter det samt att de är ridning jag vill hålla på med. Snabbjobb har jag ju gjort som sagt ett par gånger på banan men inte mer. Tränar ju hästarna hemma i intervaller osv. Men blir ju inte samma sak som på banan.
Liksom, någonstans måste man ju börja eller?
Kommer jag bli "godkänd" för att ta licensen eller vad tror ni?