Att köpa galoppör som ridhäst

M

Midi

Vet att det tjatats lite om det, men jag har bara EN fråga :D Har kollat på två sidor där det finns galoppörer till salu som ridhästar. Vad gör man annars? Ringer man till tränare eller ägare och frågar om de har några till salu?

Sv: Att köpa galoppör som ridhäst

Hej!

Självklart kan man ringa till tränare och fråga om de har några till salu om det inte finns några i tränarens stall så vet han/hon säkert vart det finns att få tag på.
Galoppörer blir de bästa av ridhästar!!
Älskar dem. Har själv ridit galoppörer i träning.
Lika kvicka i ben som i huvud.
Lycka till!!

/Lotta

Vet att det tjatats lite om det, men jag har bara EN fråga :D Har kollat på två sidor där det finns galoppörer till salu som ridhästar. Vad gör man annars? Ringer man till tränare eller ägare och frågar om de har några till salu?

Det finns ju här på Bukefalos en rubrik för fullblod och galoppörer. Både proffstränare och privatpersoner annonserar där.
Fullblodsavelsföreningen finns också. Där är det gratis att annonsera på deras hemsida.

Har talat med flera tränare som sätter ut sinna i tidnigenridsport med bild om de vände sig till köpare med större ambitioner. Därför följde jag exemplet och gjort det med min. De aktuella anonserna finns på tidnigens hemsida.

Dom flesta tränare äger inte galopp hästarna som dom tränar, så när hästen inte ska starta mer så åker hästen tillbaka till ägarna och säljs genom dom, oftast säljs hästarna inom bekantskapen, eller till någon amatör tränare.

Men om tränaren säljer sin egen häst så brukar dom sätta ut dom på blocket. Det har jag sett många som gör..

Men annars kan du gå in på täby galopps hemsida eller Jägersros hemsida och klicka på "tränre" så kan du hitta dom olika tränarnas hemsidor där, och där kan du även se om dom har någon häst tillsalu !

Dom flesta tränare äger inte galopp hästarna som dom tränar, så när hästen inte ska starta mer så åker hästen tillbaka till ägarna och säljs genom dom, oftast säljs hästarna inom bekantskapen, eller till någon amatör tränare.

Nja de säljs nog oftast medan de står kvar hos tränaren, alla ägare kan inte bara ta hem en häst.

I Skåne är det vanligare med ägare som tar hem hästar för försäljning/vintervila osv. I Stockholm säljs hästarna oftast ur träning på banan.

Ja jag är ju stockholmare så.:D ....Finns väl mer folk mer egna gårdar i SKåne kanske.

aaaa, plus att det kanske inte kostar SKJORTAN att hålla häst i skåne, iallafall om man jämför m sthlmtrakten ;9 :p

// Cassie sthlm

aaaa, plus att det kanske inte kostar SKJORTAN att hålla häst i skåne, iallafall om man jämför m sthlmtrakten ;9 :p

// Cassie sthlm

Nä, precis hästboxarna har rätt hög kvadratmeterhyra här om man säger så:angel: :crazy:

*knapplån*

Jag har städat bort lite inlägg som i princip gick ut på "pm:a mig". Det blir så lite diskussion om ni gör så. Är det inte enklare att ställa sin fråga direkt i PM, utan att blanda in en massa andra människor (typ sådana som jag)?

/tifo

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 722
Senast: morgaine
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 143
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
1 272
Senast: julgrisen
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 515
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vi som tränar för tävling i agility. Del 2.
  • Kräkningar
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka