ATG-live styr tävlingsdagarna.

L

linnizen

Jag börjar bli riktigt less nu.
Jobbar på inskrivningen på Umåker och detta med livesändningarna blir bara värre och värre.
Bara det här med att flexen ska gå 17.52.28, på sekunden..hallå!!
Sen ska det saxas hit och saxas dit.
Man ska säga 3 minuter till defilering när starten går på huvudbanan....alltså har ingen aktiv någon egentlig koll på när ens eget lopp ska gå.
blir det två omstarter plus ett materialfel på huvudbanan då har hästarna stått väääldigt länge på gången, selade och klara.
Roligt om man har en nervig häst...hmmm

Även igår då vi var huvudbana blev det "problem"
det var ganska många olika faktorer som gjorde att vi låg ca 10minuter efter schema...då var atg direkt på och ville att det skulle skyndas på.
10 minuter!?
En från sekris kom in och sa att vi skulle korta mellan loppen...jag säger MAX 1 minut kan kortas eftersom man måste hinna värma.
Då får jag till svar att det behöver dom inte alls hinna...VA?
Det hör även till saken att vi på Umåker inte har någon rakbana i anslutning till tävlingsbanan så det finns liksom ingen möjlighet för dom aktiva att värma annat än på banan i princip.

Nu blev detta väldigt långt känner jag :)
vill bara kolla runt hur det är på andra ställen...lyder man atg-live till punkt och pricka eller gör man tävlingarna bra för de aktiva??

Sv: ATG-live styr tävlingsdagarna.

Jag har ingen som helst aning om hur det är på andra banor. Men jag tycker däremot att det låter helt koko, gör man det inte bra för de aktiva får man ju inga som startar, och utan startande hästar har ju inte ATG något spel. Själv tycker jag att man borde ju se till att de aktiva ska prioriteras först då det är de som är de viktiga i sporten, man måste ju få värma sin häst i godan ro utan att riskera eventuella skador osv pga stress.

Vet som inte riktigt hur detta ska kunna lösas .. men de må ju gå på någe vis tycker man?

På de banor jag är insatt är det ekipagekontrollanten som sköter tidhållningen. Görs det från inskrivningen på Umåker? Jag tror alla banor är riktigt irriterade på att sändningarna styr.

Det bästa vore att plocka bort defileringarna, endast hästar som ska starta i nästa lopp på banan från 5 minuter kvar till start, var och en kör ut när de vill. Det hade blivit mycket smidigare för alla.

Jag blir väldigt irriterad när dom kortar av mellan lopper p.g.a förseningar. Jag har liksom planerat att värma mellan dessa lopp och vet hur mycket jag jag kan köra för att hinna av banan innan det är dags för defilering igen. Har en nervig häst som det är viktigt med förberedelserna, då behöver hon sin värmning på rätt sätt.

Jag har märkt att de gör liknande på andra banor om det blir strul. Det märker man av när man är på banan, att har det blivit strul i något lopp så kommer det gå fort som f*n mellan övriga lopp så man hinner ikapp tiden. Ibland är det ju knappt kuskarna hinner in och byta hästar, och ska man värma så gäller det att stå i startgroparna tidigt för att hinna både köra bakvarv och rätvarv. Helst ska man hinna förvärma utanför banan och sen ut direkt i rätvarv, men alla hästar klarar inte sådan värmning.
Det är verkligen inte till hästarnas fördel med tv sändningarna, iaf inte om de måste vara så hårda på tiderna.

På Umåker sköter vi i inskrivningen tillsammans med ekipagekontrollanten tiderna...han hinner inte alltid in mellan loppen och det är lättare för oss att hålla koll på schema + liven.

på tal om snabba värmningar var det en kusk som lite oväntat vann ett av loppen sist, han hade bestämt att en annan häst skulle värmas efter detta lopp....segerintervjun tog väldigt lång tid så han körde av banan, bytte häst, in fort som fan på banan igen och ´hann precis köra in innan defileringen till nästa lopp kom in på banan..
denna häst fick en väääldigt snabbt rätvarv innan han var tvungen att köra av och hoppa upp bakom hästen han skulle köra i lopp. :crazy:

Liknande trådar

Trav :bump: :crazy: började ju bra med att jag slapp köra dit, vilket ju oxå resulterade i att jag slapp ta hand om sulkyn samt fixa nån...
Svar
17
· Visningar
1 126

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka