Agria, helg, ögonbesvär

Picky

Trådstartare
Ersätter Agria ett besök på en helgdag för ögonbesvär? Är det "akut" nog i deras bedömning??:(

Sv: Agria, helg, ögonbesvär

Det skulle jag tro. Veterinär rekommendation är ju att inte vänta med ögonbesvär. Skicka in kvittona bara.

Jag åkte visserligen in en vardagskväll, men det var jourtid och agria ersatte snällt, jag fick till och med avdrag direkt på kvällen på kliniken, så jag slapp skicka kvitton.

Beror på vad för ögonbesvär. Men försäkringsbolagen ersätter efter veterinärens rekomendation normalt, så säger veterinären att det ej kan vänta till efter jourtid så ska det ej vara några problem.

De gör de med säkerhet. Jag har åkt in på jourtid med både det ena och det andra som förmodligen hade kunnat vänta till en vardag. Så länge inte veterinären explicit säger att det kan vänta till en vardag så åker jag in om det är något som jag inte vill vänta med. Ögon hör definitivt dit. Jag har inte ens reflekterat över att försäkringsbolaget (jag har också Agria) inte skulle ersätta. :)

Är det direktreglering du tänker på? Det går i alla fall hos vissa djursjukhus även utanför försäkringsbolagets kontorstid, regleringen görs via dator med de koder veterinären anger istället för en handläggare som gör det.

Nej inte direktreglering jag frågade om, det vet jag att det bara görs under kontorstid hos dem, vad jag hört i alla fall.
Det löste sig kan man säga, då vår lilla klinik inte tog någon extra helgavgift idag.

Liknande trådar

Övr. Katt Nu är det dags igen! För varje digitalt deltagande skänker Agria 10sek till katthem. Ska ni vara med? :) Jag tänker filma Kim imorgon...
Svar
2
· Visningar
229
Senast: Glimra
·
Övr. Hund Rastgården/hundparken jag brukar besöka är i storlek av halvannan fotbollsplan. Men var för ett tag sedan till en större stad i...
Svar
13
· Visningar
917
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 010
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 893

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka