07:ornas tråd nummer 6.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd nummer 6.

Vilka otroligt härliga bilder! Hon ser verkligen ut att trivas som mamma också :laugh:

Jfrelin
Grattis till nya hästen! Hon ser väldigt trevlig ut.

Igår lastade jag in mina småpojkar och körde hem till Luxus uppfödare där han och Mille ska gå i sommar. Naturen där är fantastiskt vacker och det känns super att de ändå får ett ordentligt sommarbete trots att de fortfarande är hingstar.

Av någon konstig anledning tog jag bara några få bilder och de var på Mille eftersom arrangören till hans treårstest önskade en bild till sponsorn. Han fick ett vinnartäcke i veckan för att han var bästa hopponny på sitt treårstest, men i Luxus storlek... :o :D
MlbyMillieYard.jpg

Det är verkligen 2 superfina pojkar du har! :laugh: Ska bli kul att följa båda till hösten, speciellt då Luxus som du själv rider! :laugh:

Idag blir det ridning för mig och donnan, tänkte rida längs bilväg nån km eller två för att se vad hon gillar det. Hon har skött sig utmärkt när vi har promenerat men det blir ju oftast lite mer spännande med ryttare på ryggen! Min kompis leder mig för säkerhetens skull och jag tror att det blir en trevlig tur i solen! :love:

Igår red jag för första gången på min nya häst. Det var mycket spännande då jag inte ens provridit henne :D

Vi höll oss i ridhuset och hon skötte sig perfekt! Skrittade och travade lite på fyrkanten. Några motorstopp fick vi men jag var jättenöjd efteråt.

Tänkte rida på lördag eller söndag igen och då hoppas jag att vi är själva i ridhuset så det blir lite mer koncentration och vi får plats att galoppera :D

Som sagt - kanonfin häst du har fått tag på!

Queenie och Konjack fick sällskap i hagen för ett par dagar sen av en sjuårig islandsvallack, Tor. Det blev en massa bus, och sen dess är det inte en lugn stund i hagen!

Konjack - Tor - Queenie
31081780.jpg

Hoppas kunna köra iväg mina två på bete också snart...

kl

Pix går på bete dagtid men står fortfarande inne på nätterna. Eftersom jag inte har hunnit göra så mycket med honom under våren så kommer jag aktivera honom 2-3 dagar i veckan nu under sommaren :)
31083961.jpg

31083967.jpg

Samma här. Nu är det dags att ta tag i det hela med Qvintus. Bionix är ju lyckligt iväg till fodervärd där han har att göra. Men nu när sommarlovet börjar skall Qvintus äntligen bli inriden. Jag är lärare och fritidspolitiker, det är fullt upp med annat. Förstår inte varför jag fortfarande har hästar, men det går ju inte att vara utan. :)

Hälsning Maja

Nu är vi på G :banana: Jag har ju baaaara väntat 1 år på detta... Cool, stadig och välbalanserad att sitta och även skritta på. Älskar min trygga häst som är med på allt man gör :love:

Första dagen satt min dotter på honom för mannen i mitt liv vägrar hålla i grimskaftet om jag skulle sitta upp. Bortse från avsaknaden utav hjälm på min dotter :crazy: den hade hon minsann glömt, western ryttare som hon är så trivs hon iiinte med hjälm och glömmer den gärna. Förvisso rider jag oxå utan hjälm men brukar ha för vana att ha den på skallen när jag rider nya eller unghästar

32230_1284999493638_1489658793_30594808_2485524_n.jpg

Idag blev det premiärtvätt av Ariel. :laugh: Hon tog det med ro, till och med när jag duschade hennes öron. :love:

När hon väl torkat var hon riktigt snygg, tyvärr var kameran inte med och dessutom började det spöregna. :devil:

Jag letar febrilt efter bil, transport och chaufför till premieringen, det börjar ju närma sig. Bara 7 veckor kvar. :eek:

Glömde uppdatera med hur det när vi skulle rida på bilvägen!

Det gick toppen! :bump: Amazing stannade snällt varje gång det kom en bil och blinkade knappt, trots att vi mötte flera bilar på rad, motorcyklar, en buss :eek: (:bow: till han som körde) och även bilar med släp och bilar från båda håll samtidigt! Vilken snäll häst jag har! :love:

Och idag red jag runt i hagen utan problem, hon skrittade på bra och kaxade bara lite! :devil::D
Tyvärr började några skjuta med ett sånt där luftgevär?! (sånt man får prickskjuta med hemma på typ ölburkar) och hon gjorde värsta hoppet (såklart), men jag var med i rörelsen och precis när vi "landade" tog jag tag i tyglarna och hon stannade som ingenting! Sen skrittade vi lite till och sen hoppade jag av. :love::bow:

Jodå här går det bara framåt:)
Var häromdagen ute och red själv för första gången, han gick som en klocka.. Inget krångel och inga bockningar eller liknade..

Igår hade jag premiär på uteritt med andra hästar, även det gick kanon och han gick på som om han aldrig gjort något annat.. Inte rädd för 5 öre och traskar på som vilken ridhäst som helst..

Är så KANON lycklig över att jag lyckats rida in han.. Var aningen orolig i början när vi inskaffade honom, för jag visste ej om vi tagit i när vi inskaffade en unghäst.. Som tur var är han myckt hanterad som fäl samt unghäst och det har verkligen lönat sig nu när inridningen är gjord..
Nu ska han ridas 2-3 ggr/vecka juni ut sedan blir det bete för hans del:)

Imorgon blir det ridning för mig och Amazing igen! :laugh: (om det inte regnar då förstårs :cool:)

Tänkte lägga in en hel del trav imorgon, hon tycker att det är superkul! :laugh:

Och så har jag äntligen fått bytt försäkringsbolag, det kommer att kosta en del mer men det är det värt tror jag! :) Ska bara ha ett vet intyg på att hon är frisk att skicka in, det kanske man kan få samtidigt som vet kommer ut o vaccinerar?

Någon som vet vad ett intyg kostar? :)

Mamma kunde kanske föregå med gott exempel?

// Linda, som fortfarande lever idag tack vare hjälm

Hon ser jättefin ut:)

Idag fick min Plutt följa med ner till stallet och bli avborstad. Han hade tur den lille rackarn som fick stå inne när det kom världens regnskur. Fast han hade behövt vara ute och bli lite ren egentligen.

Mina grabbar påväg tillbaka till hagen:)
31106316.jpg

31106314.jpg

ser härligt ut, verkar vara en som vill ha kontroll över sin kompis:P haha

Idag har jag och atle tagit vår första tur på stranden, gick kanon.. Vi lyckades till och med bada, inte jag då utan enbart atle..
Allt gick bra som vanligt:) Väntar på bakslag, men det kommer kanske inte? vad vet jag.. nu är det bara drygt 3 veckor kvar sedan blir det semester för han.. kommer sakna att rida han.. får nöja mig med mitt andra sto:P haha

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 291
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
383
Senast: Lavinia
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 221
Senast: skiesabove
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 641
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Misstänkt rävskabb