Vita/gröna/grå papper?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Dahlia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 46
  • Visningar Visningar 5 886
Sv: Vita/gröna/grå papper?

ASVH reggar ju halvbloden, det är vanligtvis det man menar om man pratar om grå, gröna, vita papper och så vidare. Och det är helt enkelt vilken färg det är på papperna i passet.

Fast iofs vet jag inte om travarna också kan ha olika färg på sina papper, min travare hade grönt pass.

Din travare är alltså reggad hos STC och kan inte reggas hos ASVH.

Jasså, trodde man kunde regga vbl hos dom med :p Pinsamt, haha

Men då en fråga till... Hon är betäckt med en knabstrupper... Kommer jag kunna regga fölet hos dom eller hur blir det? Jag läser och läser men blir inte klokare för det ska jag säga, blir bara vimsig av detta, haha.. :o

Men frågan är varför du ska in med fölet där, då det inte kommer finnas en droppe halvblod i det?

Bättre att regga hos SH eller i pappans förbund då.

Jag reggade min travarkorsning i ASVH, men det var ju för att pappan är godkänd halvblodshingst..

Såå om jag fattat rätt så kommer mitt föl få grå papper oxå?
Stoet är ett vbl och hingsten knabstrupper. fadern är godkänd men har inget licens, men kan lösa ett bara ägaren skickar in papper om det.

Om du med vbl menar varmblodstravare så stämmer det att ASVH inte godkänner den rasen i ridhästavel. En korsning travare/knabstrup har ingen naturlig förening att registrera i, särskilt om hingsten inte löst licens. En hingst som inte löst licens för betäckningssäsongen räknas som icke godkänd om han ända används i aveln.

Men frågan är varför du ska in med fölet där, då det inte kommer finnas en droppe halvblod i det?

Bättre att regga hos SH eller i pappans förbund då.

Jag reggade min travarkorsning i ASVH, men det var ju för att pappan är godkänd halvblodshingst..

Okey, visste inte att SH fanns, jag har försökt hitta information om olika sidor osv. Jag har pratat med knabstrupperföreningen redan, kollar dock ut olika alternativ.

Tack iaf!!

Om du med vbl menar varmblodstravare så stämmer det att ASVH inte godkänner den rasen i ridhästavel. En korsning travare/knabstrup har ingen naturlig förening att registrera i, särskilt om hingsten inte löst licens. En hingst som inte löst licens för betäckningssäsongen räknas som icke godkänd om han ända används i aveln.

Okey, ja jag menar vbltravare. Ok, ja dom har haft problem med knabstrupperföreningen då dom tappat bort ägarbytes papper osv. Så ägaren till hingsten har varit på dom flera ggr och det går segt, hingsten har betäckt två andra ston nu i sommar oxå.

Men då vet jag!!
Tack Görel

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
656
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Hej alla! Jag har tänkt höra med vården också, men kan ju fråga om ev personliga erfarenheter först... Jo, jag har vissa månader...
2
Svar
20
· Visningar
1 439
Senast: Rosett
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
453

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka