Vinnartitelregistrering...

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare DuploBit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 2 273
D

DuploBit

Hejsan

Jag har nu kört fast när jag skulle registrera min hunds vinnartitlar..

Han blev Juniorvinnare och Nordiskvinnare 2010 i Norge..
MEN, skk vill bara registrera en av titlarna..

Norska Kennelklubben sa att båda skulle registreras, ringsekreteraren sa att båda skulle registreras, jag har sett hundar med båda titlarna.. Men jag får inte båda. Hon jag pratade med på registreringen va väldigt bestämd på det planet.. Tycker bara det är jättetråkigt att det ska vara så..

Hittar ingenstans i reglerna på SKKs hemsida som säger något om vinnartitlar för huvud taget.

någon som vet??

:bow:

Sv: Vinnartitelregistrering...

Fast en juniorvinnare kan inte få den "vuxna" titlen nordisk vinnare just eftersom den är junior..

Hunden blev nordisk juniorvinnare och såvida hunden inte blev bästa hane/tik i hela rasen så går titeln nordisk vinnare till den bästa hunden resp tik/hanklass nordisk vinnare.

Om en junior blir bästa hane/tik blir det inte utdelat någon nordisk vinnare-titel.

En fråga till dig som verkar veta... min ena hund blev också Nordisk juniorvinnare förra veckan i norge, måste jag ansöka om titeln, jag trodde det skedde per automatik!?

Du måste skicka in ansökan till skk.

Jag fick hem en bekräftelse från nkk (om jag inte minns fel) som jag skickade in till skk för att få titeln in på hunddata.

där har du fel! man kan få båda titlarna vilken även den hunden fick den blev bästa juniortik/hane och bästa tik/hane. så blev det i min ras med, två juniorer blev bir/bim MEN tror de bara fick NORD W och inte NORDJW. så en junior kan bli "vuxen" vinnare

jag skickade in kritiken till skk och märkte kuveret med titelregistrering. Titeln va registrerad på 2 dagar. :)
först registrerades JV-titeln, sen ringde jag in och bad dom ändra till NORDV-titeln ist.

Hon jag pratade med på SKK sa att jag fick välja en av titlarna..

:)

Grattis och roligt att lära sig (läs att jag gjorde det alltså) nått nytt dessutom :laugh:

jag skickade in kritiken till skk och märkte kuveret med titelregistrering. Titeln va registrerad på 2 dagar. :)
först registrerades JV-titeln, sen ringde jag in och bad dom ändra till NORDV-titeln ist.

hmmm, jag undrar om jag ens sparade kritiken:(, men jag har ju bucklan;)

Du kommer få en bekräftelse på att du fått titeln, och då kan du skicka in den till skk...om de nu inte får den bekräftelsen också, minns inte..

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 538
Senast: Sel
·
Övr. Hund Vi står eventuellt inför att köpa en vuxen hund (3 år). Jag är inne på kennelklubbens hemsida för att försöka få klarhet i hur man bör...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: superstar
·
Övr. Hund För ett tag sedan bestämdes det att världsutställningen skulle arrangeras i Kina. Det kanske ni sett? Med tanke på Kinas djurhållning...
Svar
13
· Visningar
1 516
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund Har några frågor som jag är övertygad om att nån här på buke säkert kan ha koll på :) Går i tankar om att importera valp från Norge...
Svar
2
· Visningar
1 325
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka