Viltspår?

Sv: Viltspår?

Hur mycket lydnand kräv det för att man ska ha en bra spår hund då?

Räker det med grund lydnade?
Och vad ska man införskaffa sig för saker till hunden?

Ja, det tycker jag ska räcka.

Spårsele och spårlina kan vara en bra start..
Sen om du ska lägga längra spår kan det vara smart att köpa klänypor och sätta snittselband i dem så du kan mäska ut spåret väl för dig själv så du kommer ihåg hur du la spåret dagen innan. (när man tränar dygnsgamla spår.)

:bow:

ja vanlig grundlydnad funkar alldeles utmärkt de krävs inte så jätte stor lydnad så de ska räcka sen ett tips när du kommit lite längre så är de att lära in ett kommando då du vill att hunden ska sakta ner sitt tempo själv använder jag ordet sakta när ja tycker de gå på för fort och de funkar alldeles utmärkt.. sen förutom spårlina å sele så är de ju klövar du behöver känner du nån som kan ordna de åt dig? annars har jag rätt många liggandes i frysen...sen finns de många bra böcker med just viltspår där man få lära sig rätt mycke och kartor som förslag på hur man kan lägga ett spår osv. sen brukar de oftast stå vad som krävs för dom olika proven..

ja vanlig grundlydnad funkar alldeles utmärkt de krävs inte så jätte stor lydnad så de ska räcka sen ett tips när du kommit lite längre så är de att lära in ett kommando då du vill att hunden ska sakta ner sitt tempo själv använder jag ordet sakta när ja tycker de gå på för fort och de funkar alldeles utmärkt.. sen förutom spårlina å sele så är de ju klövar du behöver känner du nån som kan ordna de åt dig? annars har jag rätt många liggandes i frysen...sen finns de många bra böcker med just viltspår där man få lära sig rätt mycke och kartor som förslag på hur man kan lägga ett spår osv. sen brukar de oftast stå vad som krävs för dom olika proven..

Jaha pokay, Men då ska jag börja med det att säga sakt nu när jag vill att han ska sakta ner så man har det klart tills man kommit en bir på vägen.

Klövar får jag av farbror så det är klart det, Får se om det blir i morgon eller så på torsdag blir det premier för både mig och vovven på att testa spåra:D

Tack så mycket alla för hjälpen:)

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 607
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
402

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka