Vilken sadel?

Sv: Vilken sadel?

jag har oxå en prestige eventing!:) skönt framskuren och med bra stöd, till skillnad mot golden star.....:crazy:

hehe jag har hoppat terräng EN gång och då satt jag i en prestige paris k med extra klossar och jag kan säga det att jag har aldrig suttit så säkert i en sadel innan!! :D

Kan bygga vidare på frågan och undrar om Pessoa Don Neco kan vara bra under en terrängritt...

Jag rider i en gammal typ hööks-sadel på russet o en wintec på c-ponnyn.. men jag ska få en ny till c-ponnyn iaf, russet har jag bara 1 år kvar på så det känns lite onödigt,... Förrsten, får man tävla b-ponny tills man är 14 år i fältävlan eller är det 13 år gränsen som gäller?? Jag skulle vilja ha en Prestige - Jolly Jumper tror jag dom heter, ursnygga o bra! Fast ganska litet säte i.. :S

Butén e den absolut skönaste...aldrig suttit i en så skön terrängsadel...den med bara en kåpa...enorm känsla nära hästen...

Kan varmt rekommendera både Blyth Tait och Don Neco från Pessoa. Båda är ursköna!

Jag har en Prestige Paris som jag ridit terräng i och den är verkligen helt underbar! Har nu en till ponny och jag ska köpa en till Paris sadel, har blivit så kräsen :D

jeg har en kieffer donau, den er kjempegod, al den støtten du trenger i den.. bruker en gammel stubben sal på ponnien, de er ganske like og sitte i begge salene:)

Colette skrev:
jeg har en kieffer donau, den er kjempegod, al den støtten du trenger i den.. bruker en gammel stubben sal på ponnien, de er ganske like og sitte i begge salene:)

ja, det e verkligen sköna! fick tyvärr sälja min pga en ny häst med annorlunda rygg... man kan ju inte spara på allt.......;)

Halloj:rofl:
om jag vore du så skulle jag defenitift köpa en BATESdom e asa goa.man sitter jätte skönt
.
har en BATES själv.ångrar inte att jag köpte den!:idea:

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
963
Senast: Tora
·
Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
251
Utrustning Jag har köpt en helt ny sadel som är utprovad av sadelutprovare. Sadeln har visats sig vara för lång för hästen. Sadeln ligger ca 3-5cm...
Svar
3
· Visningar
754
Senast: Ajda
·
Utrustning Hade ut en sadelutprovare som provade ut en ny sadel som hon tyckte låg bra på min häst. Hon hjälpte mig att beställa sadeln å nu ca 1...
2
Svar
27
· Visningar
2 261
Senast: Tossa90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10