Vilken ras?

Sv: Vilken ras?

Alltså, eftersom det är en vuxen omplacering du är ute efter(?) så hade jag slutat fokusera på rasen och lärt känna indivder istället.

En omplacering har fostrats i någon annans händer och behöver inte vara varken rastypisk eller omöjligt.

Jag rekommenderar att kolla igenom det stora urvalet av omplaceringshundar som finns i sverige, det ökar även chansen att du vet vad du får och inte köper grisen i säcken.

Förstår du hur jag menar?

Vad tycker ni om hundar som är importerade från andra länder så som Portugal?
Av vilken anledning funderar du på en hund från portugal? Vilken egenskap är du ute efter? Vad hoppas du på att få? Att få en rumsren problemfri hund som kan vara hemma 5 timmar/dygn kan du inte räkna med.

Jag har själv köpt en så kallad gatuhund fast från Irland, men då visste jag vad jag ville ha och att jag hittade det jag ville ha på Irland var mer en slump.

jag tycker nog att det finns en hel del icke-krävande raser kvar, som pudel, schnauzer, dvärgschnauzer, sheltie, cavalier m fl kvar.

nu blir jag nyfiken. SKK har väl sagt 6 timmar som rekommendation. du tycker att 5 timmar är för lång tid? hur tänker du då?

Ja visst är det så, men bara för att SKK har en åsikt och rekomendation behöver ju inte betyda att jag måste hålla med dom eller hur ?

Det är mycket med SKK som jag inte håller med om..

Jag har inte skrivit att det är en regel utan att det är MIN åsikt..

Så enkelt är det och med tanke på TS andra svar i en annan tråd i samma ämne så ja då står min åsikt fast ..

Sheltin är jätte fin och allt men..hmm...har dåliga erfarenheter av den rasen.
Schnazuer kan jag tyvärr inte så mkt om men gillar inte pälsen.
Pudel har tyvärr aldrig tilltalat mig.
Cavalierer älskar jag ju.Efter att ha jobbat med dom i två år.

Jag tror att en Cavalier skulle passa dig rent motionsmässigt och du säger ju själv att du känner rasen väl samt älskar den.

:)

Om du gillar cavalierer men vill ha något som är lite "mer" är väl cockern ett alternativ.

Kooikerhondje är en ras jag själv kikat på.
Stabyhoun en annan i samma klass.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 920
Senast: Tantan
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 566
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 869
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 695
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Vad heter färgen?