Vilken Hund Är Du?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Zita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 92
  • Visningar Visningar 5 260
Sv: Vilken Hund Är Du?

Jag är en liten cocker spaniel jag med..... Jag som trodde att jag var nåt stort, starkt och stöddigt......:D

Haha, jag blev en MOPS! Vilket passar mig alldeles ypperligt, jag har en egen! :D.

Blev Cocker Spaniel :smirk: hrm jag som inte ens gillar cocker men söta är dom och det passar ju såklart in på mig :angel:

Jag blev en ....Bullmastiff

Bullmastiffen är en muskulös och kraftig hund, stark utan att verka klumpig. Den skäller sällan och har inte så starka jaktinstinkter. Bullmastiffen kanske ser lite ruff ut, men det är inte en hund som är trolig att bita människor. Tvärtom så är bullmastiffen en fantastisk sällskapshund. Bullmastiffen har aldrig blivit använd i flock utan har alltid arbetat ensam. Detta gör att den har utvecklat en hög grad av självständighet. Denna självständighet gör att bullmastiffen har en stark självtillit och är väldigt trygg i sig själv. Bullmastiffen har ett mycket kärleksfullt lynne samtidigt som den är psykisk stark. I en familjesituation anpassar den sig lätt till familjens rytm. Den är inte så beroende av fasta rutiner. Bullmastiffen är glad och utåtvänd mot vuxna och barn och är en lugn och behärskad familjemedlem.

:o

knapplån

jag blev också en bulldogg...

"peace, love and understanding annars får du riktiga problem" :D

Cocker spaniel blev jag.. Lite förvånande.. Läste hur den hunden är och kände inte alls igen mej.. Inte annat än att jag är livlig och aktiv..
Trodde jag skulle bli terrier..

Jag blev en berner sennen, verkar inte vara så många som blivit det?

Det var inte vad jag trodde men beskrivningen stämde riktigt bra!

Berner sennen
Berner sennen är en stor lugn hund med jämt och lugnt temperament. Men den är också mycket ivrig och leklysten. Berner Sennen är en självsäker, orädd, uppmärksam och godmodig hund. Den är sugen på att lära sig nya saker och mycket vänlig. De är vaktiga men samtidigt hängivna folk den känner. Självsäker och vänlig inför främmande. Älskar att vara ute sommar som vinter
.

Det enda som inte stämmer är väl första meningen typ. 'en stor lugn hund med jämt och lugnt temperament'

Ha ha ha, min personlighet blev Cocker Spaniel mycket passande då det är min favorit ras! Har haft cocker sen 90..:) Har en lite galen brevid mig just nu...;)

Jag blev en Jack Russell terrier, vilket passar utmärkt då jag ägt flera stycken och älskar rasen. :)

Jag blev en Jack Russel. Ganska roligt faktiskt då min kompis jämt liknar mig med en terrier. En jävligt ettrig och envis sak :rofl:
Ja, men det är väl det jag är. Jag har alltid sagt att jag ska ha en Jack Russel när jag blir stor. Nu fick vi förklaringen till varför:
Jag är en själv :rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 334
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 663
Senast: Ragdoll
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 475
Senast: Viva
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 393
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka