Vilken hingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Arsozah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 870
A

Arsozah

Vart kan man vända sig om man behöver hjälp med att hitta rätt hingst till sitt sto? Om man pratar med någon på ett stuteri så vill de ju självklart försöka sälja nån av sina hingstar, så det är ju jättesvårt :confused:

Kanske man kan få lite tips från er? Jag har ett holländskt sto e. Indorado - Zuidhorn som ska betäckas i vår. Superbra stamtavla har hon... Ca 164 cm hög, nätt och ädel och relativt långbent. Jag vill ha ett föl som liknar henne, så vill att den ska hålla ungefär samma storlek. Jag är väldigt kort själv så vill ju gärna att den ska passa mig ;) Men vill inte ha en föör liten häst så det blir svårt för den på tävlingsbanan. Mitt mål är ju självklart oxå att få den där ultimata hoppstjärnan, och gärna med bra gångarter :p

Jag har funderat på lite hingstar, men är helt öppen för förslag!

Tasji.jpg

Sv: Vilken hingst?

Alla stuterier har ju inte egna hingstar, vänd dig till någon som INTE har det så får du förmodligen råd som är mer opartiska.

Jag kan inget om den stammen, men till det stoet hade jag nog gått efter min magkänsla, hittat en hingst som tilltalar mig helt enkelt. Hon ser inte ut att ha några exteröira avvikelser som måste kompenseras, direkt.

Sv: Vilken hingst?

Okej, skulle du kunna pm:a mig ett exempel på ett sådant stuteri...?

ja lite så känner jag faktiskt oxå... En hingst som jag gillar väldigt mycket är Acacio 948, men är rädd att fölet ska bli för litet då... :confused:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 152
Senast: Piaff
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 140
Avel Hej, hoppas få att få lite bra tips och råd här. Jag har ett D-ponnysto som jag vill använda för att få fram en liten storhästavkomma...
Svar
9
· Visningar
1 588
Senast: sorbifolia
·
Avel Leker lite med tanken att låna magen av ett sto jag är väldigt förtjust i, men då jag själv är liten vill jag att avkomman absolut inte...
Svar
8
· Visningar
1 362
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Akvarietråden V