Vilka på buke har Amstaff, Pitbull eller blanding med nån av dessa?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Naggur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 163
  • Visningar Visningar 43 969
N

Naggur

Skulle va kul å veta hur många som har Amstaff, Pitbull, Amstaff/Pitbull eller blandat med någon annan ras. Själv har jag en 5 månaders valp vars mamma är Amstaff och pappa är Pitbull. Lika mycket som jag tror på tomten tror jag på att pappan är renrasig... Men visst. de e ju skithäftigt att ha en pitbull så de e väl klart att man säger det.
Skriv lite info om era vovvar och gärna bilder åxå=)
ATHENA!!!
dessa bilder e typ 1-2 månader gamla, men men=)
PICT0175.jpg

PICT0143.jpg

Denna är ganska nytagen. ligger å gosar med storebror peppe=)
PICT0031.jpg

Sv: Vilka på buke har Amstaff, Pitbull eller blanding med nån av dessa?

Och även jag har en renrasig Amstaff. Han är 18 v gammal nu.

Bebben skrev:
Och även jag har en renrasig Amstaff. Han är 18 v gammal nu.
Då är min bara en vecka äldre än din, vad kan han inom lydnad sit,ligg osv? Kul å jämföra lite eftersom detta är min första hund!

Gud så söt=)

Inga bilder?

Jag har ingen Amstaff, ingen PB och ingen blandning. Men jag har en Staff! :idea:

Det räknas väl?

Jag tränar inte direkt med honom, men han kan litegrann ändå. Går alltid bra i koppel, kan sitta på kommando med halvmycket störningar runt sig, kan ligg okej och lite sånt bara. Är inte särskilt stressad, utan tar det mesta senare när han kan koncentrera sig bättre och längre stunder. Viktigast för mig är att lära in tomtgränsen, och reglerna inomhus.
Han får inte ta saker själv, inte vara i soffan, inte lämna gården själv, inte tugga på saker som inte är hans.. Ja, sådana regler.

Jodå, här är den senast tagna bilden. På den är han prick 4 mån gammal.

Ben2332.JPG

hej !

jag har en rasren (reg) apbt hanvalp på 6 månader.
han är chocklad med rednose & gulögd.
han är så söt !

Kul att se någon med en reggad! Vart är han reggad någonstans och vad har han för stam? Lite nyfiken är jag ;)

Jag har två Amstaffblandisar, tikar....

Den minsta blir 7månader nu i dagarna & min stora är väl snart 2år

DSC00004e.jpg

DSC00015.jpg

DSC02611.jpg

Världens underbaraste :love:

Gud vilken fin! Va han bara fyra månader på bilden. han ser stor ut. hur hög e han? va väger han?

åh! en äkta pitbull=) får man se en bild kanske?=)

Han är nu ca 43 cm vid manken och väger ca 15-16 kg. Har inte vägt honom sen han var nästan 13 v gammal, och då vägde han 12,5 kg. Så vikten är bara en uppskattning.. Han kommer att bli en stor och kraftig kille! Båda föräldrarna är stora, kraftiga och välproportionerliga importer så det är ganska naturligt. Var en del av skälet till varför jag valde den kullen också, tycker inte att dom är fina som klena och små..

Bebben skrev:
Jag tränar inte direkt med honom, men han kan litegrann ändå. Går alltid bra i koppel, kan sitta på kommando med halvmycket störningar runt sig, kan ligg okej och lite sånt bara. Är inte särskilt stressad, utan tar det mesta senare när han kan koncentrera sig bättre och längre stunder. Viktigast för mig är att lära in tomtgränsen, och reglerna inomhus.
Han får inte ta saker själv, inte vara i soffan, inte lämna gården själv, inte tugga på saker som inte är hans.. Ja, sådana regler.
Min vill fortfarande dra tyvärr, det går sakta men säkert, däremot kan han sitt, ligg, vacker tass, puss, stanna, varsågod å skall. Är så stolt över honom :) som alla mattar å hussar är antar jag!

Klart man är det! :D Min älskling är vackrast, snällast, bäst, sötast och underbarast i hela världen :angel:

okej. men då e han lite mindre än min. min e fem månader och är 45 cm å väger 16 kg. å min e en tik. fast min har ju pitbull i sig å dom e ju inte lika bitiga.

Nej precis, dom är ju högre som vuxna så det är nog en alldeles normal storlek för din tror jag. Min är ganska stor för rasen, eftersom deras rekommenderade höjd som vuxna ligger runt 48-50 cm ungefär. För hanhundar då. Men han kommer nog att växa över det, om han fortsätter i den här takten.. Han kommer ju att växa hela året ut, även om det går väldigt långsamt på slutet förstås.

hej naggur !

jag vet inte hur man laddar upp bilder här men försökte få en bra bild som avatar. min apbt ser du här på min avatar fast inte så bra bild.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka