Veta vart han bor!?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare guldlock
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 834
G

guldlock

Jag och pojkvännen skaffade en till hund (en 5 månaders) för 8 dagar sen, han säger att den nya hunden inte kan sova någonannanstans förutom hemma hos han den närmaste månaden så han ska veta vart han bor.
Men om 7 dagar åker mina föräldrar bort i 2 (eller om de va 3) dagar så då lovade jag dom innan vi skaffade en till hund att jag skulle ta hant om gården (in o utsläpp med hästar)

Är det dumt att låta han, efter lite mer än 2 veckor sova nånannantans?
Vi har varit dit över dagen 1 gång och han verkade trivas super där med stora åkrar att rejsa på, och en massa skog.
Kan han komma av sig med vart han bor någonstans?

:bow:

Sv: Veta vart han bor!?

Ta med hundens säng/bur, som han känner igen.
Då har han en känd och trygg plats i tillvaron. Var sängen sedan står spelar mindre roll. Sen är ju ni där.

Ja, han har ju en säng här som han alltid sover i, vi får väll ta med oss den.

Så hunden kommer inte blir helt lost när han kommer tillbaka?

Nejdå. Det är lite att förmänskliga att hundar skulle tänka så.

Mat, vatten, omsorg, nån som leder verksamheten (helst matte eller husse). Livet på en pinne för en hund, sen i vilket hus spelar ingen roll.

Valpis sov borta - utan säng, han fick bara med sig sin snuttefilt - bara ca. en vecka efter att vi hämtat honom och han visste precis var han bodde ändå, det märktes när vi kom hem till vår egna lägenhet. Några månader senare flyttade vi och han fattade direkt att detta var det nya hemma.

Så, håller med övriga. Bara husse och matte är med så är allt annat strunt samma.

En hund är inte så beroende av en fast punkt den är mycket mer beroende av sin flock.

Oj, vi åkte på road trip till norraste norrland med vår när hon var 9,5 veckor. Hon tyckte det var lajbans.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 289
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 103
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 915
Senast: Snurrfian
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 575
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka