Vet någon... (Åldersgränser för barn)

Status
Stängd för vidare inlägg.
L

lippan

..vad det är för åldersgräns för att beställa biljetter till olika musik/rockfestivaler runt om i Sverige? Var kan man få reda på det? Har sökt på olika hemsidor, men info om åldersgränser är obefintliga! :confused: Är det någon där ute som kan hjälpa mig?
Tack på förhand!
 
Sv: Vet någon... (Åldersgränser för barn)

Beror nog på lite vart och vem som spelar, men runt 15 år kanske?
 
Sv: Vet någon... (Åldersgränser för barn)

lippan skrev:
..vad det är för åldersgräns för att beställa biljetter till olika musik/rockfestivaler runt om i Sverige? Var kan man få reda på det? Har sökt på olika hemsidor, men info om åldersgränser är obefintliga! :confused: Är det någon där ute som kan hjälpa mig?
Tack på förhand!

Det verkar specifikt för varje festival. Nu har ju vissa festivaler sagt nej till barn p.g.a. att de vägrar sänka volymen till den som är fastsatt för barnaöron av myndigheterna. SwedenRock i Blekinge och någon festival uppe i Stockholm ska därför vara barnförbjudna medan andra sänker och därmed kan tillåta barn.

Men detta betyder kanske inte barnförbjudet för femton år och uppåt. Då anses man ju ofta vuxen i olika sammanhang.

Kolla om de här vet något:

http://www.moks.se/
 
Sv: Vet någon... (Åldersgränser för barn)

Tack för era svar! Jag ska leta vidare och se om jag kan hitta ngt!! :)
 
Sv: Vet någon... (Åldersgränser för barn)

Man får väl inte ingå avtal utan målsmans godkännande om man är omyndig. Alltså utgår jag ifrån att man inte får beställa biljetter på egen hand förrän man är 18.
 
Sv: Vet någon... (Åldersgränser för barn)

svea skrev:
Man får väl inte ingå avtal utan målsmans godkännande om man är omyndig. Alltså utgår jag ifrån att man inte får beställa biljetter på egen hand förrän man är 18.

Ja, det där med beställandet är det jag fortfarande undrar över. Igår stod det passande nog mer i tidningen om olika ljudnivåer och SwedenRock m.m. och då passade de på att även nämna att det går en barngräns vid 13 års ålder enligt Socialstyrelsens rekommendationer och sedan är det upp till varje konsert att lägga ljudnivåer enligt kommunernas egna regler för störande aktiviteter på just en viss plats. Däremot vet jag som sagt fortfarande inte om 13-18 åringar får köpa själva.
 
Sv: Vet någon... (Åldersgränser för barn)

Men räknas verkligen inköp av biljetter som ingående av avtal? Då skulle ungarna inte få gå på bio själva väl? Sen kan mycket väl festivalerna ha åldersgränser också, så att de inte släpper in barn under 15 år utan målsmans sällskap. Åldersgränsen är fritt tagen ur luften. :)
 
Sv: Vet någon... (Åldersgränser för barn)

Åter, tack för era svar!
Inte lätt att hitta svar på nätet, och nu är det inte mkt att göra åt saken, då dottern (som inte är 18 ännu!) har ordnat allt själv och åkt iväg! (trots att vi sagt att vi inte vill att hon åker!)
Får hoppas att allt går bra och att hon kommer hem helskinnad, men är fortfarande betänksam över vad som gäller för "träffande av avtal" när man är omyndig och inte har målsmans medgivande :mad:
Enligt dottern var det hur lätt som helst att beställa biljetter över nätet och sedan hämta ut via ATG-ombud!!! Visst funderar man lite...:confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 964
Senast: KesoNeso
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 982
Senast: Amha
·
Utrustning Tjo, någon som vet hur de olika märkena på rundbalsnät ligger i storlek? Vi har haft dom från granngården, hansbro sport lr va dom nu...
Svar
4
· Visningar
467
Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp