Vems är problemet?

Timsetim

Trådstartare
När jag var i en mataffär häromdagen så sa kassörskan till mig att jag nog inte skulle komma mellan larmbågarna. Mycket riktigt! Trots att jag har den smalaste tvillingvagnen så fick jag lämna varorna på bandet, vända tillbaka och gå längre bort för att hitta plats för vagnen.

Vad tycker ni om det?

/Timsetim
 
Sv: Vems är problemet?

Skulle vilja säja att det måste vara vagnen som är bred i sitsen, eller hur:bow: :D
 
Sv: Vems är problemet?

Tycker dom borde anpassa till tvillingvagnar, en del har ju det andra inte dock. men man ska ju inte behöva gå en omväg för att man inte kan komma ut :confused:
 
Sv: Vems är problemet?

Jag tycker ju absolut att butiker borde anpassa sig lite mer. Det är ju inte bara tvillingvagnar som ska igenom utan även rullstolar, rullatorer etc.
 
Sv: Vems är problemet?

Och vad händer om de skulle behöva utrymma affären fort och du och din vagn sitter fast... Visserligen kan du lyfta upp ungarna men ändå... FÅR de ha det så?
 
Sv: Vems är problemet?

Om dom kan fixa så att inpassagen är bred nog för tvillingvagn så borde dom ju även kunna fixa en tillräckligt bred utpassage oxå..

Eller :confused:
 
Sv: Vems är problemet?

Jag kan inte reglerna men har fått för mig att det finns ett standardmått (80 cm) som måste uppfyllas???

Eftersom min vagn är smalare än 80 cm, så uppfyllde isf inte affären denna regel. (Som märkväl kan vara påhittad av mig! ;) )

/Timsetim
 
Sv: Vems är problemet?

När jag var i en mataffär häromdagen så sa kassörskan till mig att jag nog inte skulle komma mellan larmbågarna. Mycket riktigt! Trots att jag har den smalaste tvillingvagnen så fick jag lämna varorna på bandet, vända tillbaka och gå längre bort för att hitta plats för vagnen.

Vad tycker ni om det?

/Timsetim

Jag tycker att det är helt ok. Affären får väl göra hur de vill i sin egen butik?
 
Sv: Vems är problemet?

Jag tycker att det är helt ok. Affären får väl göra hur de vill i sin egen butik?

Men det är det jag undrar, får de det? Vad händer om det är en rullstolsburen som inte kommer förbi? Och om det börjar brinna och alla ska ut och den rullstolsburne blir kvar.
 
Sv: Vems är problemet?

Blir kvar? Han eller hon kommer ju inte in i butiken, så hur ska den personen kunna bli kvar där inne?

Dessutom - de tvillingvagnar jag har sett har varit betydligt bredare än rullstolar.
 
Sv: Vems är problemet?

Jag tycker att det är helt ok. Affären får väl göra hur de vill i sin egen butik?

Hur menar du? Utesluta vissa människor?

Om det var dig det drabbade, hade du tyckt likadant då?

Att komma in i affären var inga som helst problem.

Detta var ingen liten närbutik utan en stor ICA Maxi.

/Timsetim
 
Senast ändrad:
Sv: Vems är problemet?

Dessutom - de tvillingvagnar jag har sett har varit betydligt bredare än rullstolar.

Det finns olika stora rullstolar och det finns olika stora tvillingvagnar. En "vanlig" rullstol hade tagit sig igenom, tror jag. Men inte en permobil tex.

Min vagn är mindre än det sk Stockholmsmåttet.

/Timsetim
 
Sv: Vems är problemet?

Det får de väl.

Men en dåligt anpassad butik riskerar ju att förlora kunder.
 
Sv: Vems är problemet?

Jag tror nog att räddningstjänsten kan ha både ett och annat att säga till om gällande butikers utformning idag...
 
Sv: Vems är problemet?

De flesta stora varuhus jag har varit inne i brukar ha några"extra-breda" utgångar? Varför inte välja en sådan?
 
Sv: Vems är problemet?

De flesta stora varuhus jag har varit inne i brukar ha några"extra-breda" utgångar? Varför inte välja en sådan?

Jag har aldrig varit på ett stort varuhus där jag behövt välja en extrabred utgång. De flesta utgångar håller ett standardmått på 80 cm och då klarar det sig.

Utom här då.

Hade jag vetat att jag behövde välja en extrabred utgång hade jag givetvis gjort det. Den jag fick använda nu var för scannande kunder, så den hade jag inte valt annars. Pga att jag inte scannat mina varor.

/Timsetim
 
Senast ändrad:
Sv: Vems är problemet?

Men vadå,isåfall lär man ju inte komma ut med kundvagnen det hållet häller?
...jättekonstigt..
eller gör man det??
 
Sv: Vems är problemet?

Jo, kundvagnarna gick precis. Det var väl uppskattningsvis 2 cm, dvs knopparna på hjulen som gjorde att jag, eller vagnen :p, inte fick plats.

/Timsetim
 
Sv: Vems är problemet?

Jag tycker att en sån stor kedja som ICA maxi borde se till att alla deras kunder kan ta sig igenom deras kassor! De borde kolla igenom sina mått och bredda gången så att man kommer igenom. Det hör väl till vanlig hyfs och sevice? En tvillingvagn är ändå inte så bred. Måste varit en väldigt smal gång.
 
Sv: Vems är problemet?

jag brukar ha precis samma problem.....många affärer har bara en kassa som är "extra bred". endel affärer kommer man inte ens in i....
jag antar att rullstolar heller inte kommer in så det känns lite udda...men men....man får väll handla på nått annat ställe bara !!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 845
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 431
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! I början av det här året fick jag ta bort min gamla ponny som jag haft i 13 år, sedan jag var 14. Redan efter en vecka var jag...
Svar
10
· Visningar
1 625
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 438
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp