Vedemaritten 2009 *

mahlmt

Trådstartare
Jösses. 30 starter i bara klass 1*. Över 70 på hela tävlingen.
Vi är glada övriga år att få 30 starter totalt så att tävlingen går ihop ekonomiskt.
Ni som kanske skulle kunna tänka er att hjälpa till lite så HJÄLP!:eek:
Man behöver inte vara där hela dagen.
Tex så startar klass 1 kl 9 o väntas tillbaka runt 10:30 (1,5h på 30km). Då skulle vi behöva extra hjälp vid ankomstid o puls-/intid. Bara att hjälpa till vid klungan av täten så det går fort o underlättar för ryttarna.
Ni vet säkert själv hur det kan vara.
Det finns givetvis mer saker att hjälpa till med.
Kolla på SkDS hemsida hur ni får kontakt med tävlingsledningen eller bara dyk upp.

Ni kanske vet att det tog lång tid att få ut internationella proppen. Det var nästan omöjligt att få tag i FEI veterinärer. Ingen svensk ställde upp.

Alla ni som startar är hjärtligt välkomna. Vi hoppas kunna ta hand om er på bästa sätt.

Vänliga Distanshälsningar
Linda

Sv: Vedemaritten 2009 *

Heja! Sitter här och håller tummarna för alla ryttare och är ganska avundssjuk! Men det hade inte gått att få ledigt denna helg! ska jobba i em/kväll! Fint väder har ni oxå! Heja!

Hur har det gått för alla duktiga ekipage idag?

Vem vann, hastighet, BC

Nyfiken!!

I klass 1 vann Tonje Danielsson på Molinas Nikow och tvåa var Lovisa Nordin på Zlota Goraczka, resterande ordning har jag glömt men jag vet att Linda Johansson på Wierusz PL, Lena Sandberg Nilsson på La Rhubarbe och Frida Ekström på Zinner också red runder bland de som var placerade:)

jessica Holmberg på Ruwascha blev 5a. BC tror jag gick till Lapszus (ursäkta stavningen!) Maria Hagman med Pikaboo vann den nat 80 km. Matilda Cronqvist med Renaldo blev 2a. i 50 km hittar vi ytterligare en plac hallänning Connie med Shilo two blev 3a. Grattis! ytterligare en hallänning gjorde en gk ritt maria andren med kayo. Det hade alla gånger varit roligare att vara i skåne än på Ica idag!

Frida Ekström på Zinner blev trea.

Maria Hagman med Pikaboo vann 50 km, inte 80 :) Tvåa var Martina Vikfors på Grande.

Den nationella 80 km vanns utav Birgitta Almlid på Lawrence. Tvåa Matilda Cronkvist på Renaldo. Det var bara två placeringar i den klassen.

:idea:ett jätte stort grattis till dig birgitta och tack för ett mysigt sällskap.
kramar anne brückner:banana:

*KL*
Om nån hittar resultatlistan nånstans så kan ni väl länka härifrån, så man slipper surfa runt och leta varenda kafferast? :)

Puttar upp.
Är det bara jag som gärna läser resultat efter distansritterna?

nää men bara du som surfar på kafferasterna? ;)

skämt åsido...skulle också vilja läsa resultat men hittar inga :(

Jag tror att de väntar lite med listorna för att få så många besök som möjligt till sin hemsida! ;) (För även jag tittar in flera ggr om dagen för att kolla)
Jag är oxå en sådan som vill läsa alla listor efter tävlingar, inte enbart reslutatet. Det är så kul att titta på alla tider i grindarna!

Iår klubb har vi bestämt att försöka skriva nåt efter varje tävling och skicka in till lokaltidningen.
Det fungerar ju inte alls när man inte har någon information om vare sig tider eller antal uteslutningar osv.

Tråkigt är ordet.

Jag väntar också på att resultatlistor och massor av bilder ska dyka upp, men hittills har det inte synts till någonting. Lite tråkigt....

tack för grattiset=)=) tack för en underbar tävling!! de va super på alla sätt!! // connie o shiloh two ;)

Så här skriver Tidningen Ridsport om Vedemaritten:
(urklipp fran tidningenridsport.se)

Norsk seger i distansdebuten

VEDEMARITTEN: Det norska ekipaget Molina´s Nikow ox och Tonje Danielsson vann Vedemaritten 80 km, som var årets första internationella distansritt i Sverige.

Ekipage från alla fyra Skandinaviska länder fanns i startfältet och det var svenskar som red hem resten av placeringarna.

Vedemaritten utanför Hässleholm i Skåne samlade 29 startande i den enstjärniga klassen över 80 km. Från Finland kom sju ekipage och Sverige hade 21. Att det blev så många från flera länder berodde på de nya internationella kvalreglerna i distansritt som började gälla vid årsskiftet. Många hästar och ryttare som var kvalade måste kvala om från kortare distanser.

Det blev ett hyfsat tempo runt 16-17 km/tim hela vägen och Tonje och Molina´s Nikow ox vann på 4.51,15 tim/17,1 km/tim. Valacken är 8 år och var 4:a på Vedemaritten 80 km förra året med annan ryttare.

Sekundslagen tvåa var Zlota Goraczka ox och Lovisa Nordin från Vallentuna som också låg i tätposition hela vägen. Zinner/Frida Ekström trea på 15,91 km/tim. De finska gästerna hade tre ekipage godkända i mål, och fyran i mål, Lapszus ox/Ella Lindblom från Flen, fick det åtråvärda priset Best Condition av veterinärerna.

Ulf Lonäs

Publicerad: 2009-04-13. Senast ändrad: 2009-04-12

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 398
Senast: hhere
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 461
Senast: netia
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 612
Senast: Cambrie
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 053
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar