Vax i öronen vanligt för åldern eller...?

B

bleuh212

Nej, tråden handlar faktiskt inte om öronvax, utan om vissa små individer som bara hör det de vill höra.

Sambons dotter är 12 år. Hon har fyllt år nyligen, och ville ha en liten fest för några vänner. Vi bor inte så stort, så vi sa att hon fick bjuda max 10 stycken, vilket faktiskt är mycket nog härinne. Hon gick med på det, och allt var frid och fröjd.

Idag när hon ringde visade det sig att hon inte alls bjudit 10. Hon har bjudit 16 stycken! :mad: VARFÖR ska det vara så svårt att lyssna?! Eller lyssna och lyssna, hon hörde nog mycket väl vad vi sa, men sket aktningsfullt i det.

Sambon tycker inte att det är någon stor grej och att hon ska få ha festen ändå, men jag tycker att hon har gjort fel och det rätt ordentligt. Förra gången hon skulle ha kalas här gjorde hon en liknande grej, så det är inte en engångsförteelse heller! Hon skiter helt enkelt i vad man säger åt henne. Och hon är bara 12!! Det märks på flera andra punkter med, och det är väl kanske normalt om man är tonåring, men då anser väl i alla fall jag att man måste säga ifrån ordentligt!

Sambon är väldigt slapp mot henne, ibland beter hon sig så man baxnar, men sambon reagerar inte ens. Käftar hejvilt med släkten bland annat. "Hon är ju bara ett barn", är hans åsikt. Som om det var en orsak att göra hur man vill och bete sig som man vill... Inte för att man kan likna barn vid valpar, men om man inte uppfostrar en valp hur kan man då förvänta sig att den ska sköta sig bara för att den råkar blir äldre...?

Jag hoppas verkligen att han inte låter henne ha fler fester här nu, men tyvärr så är det inte jag som bestämmer det. Det här är väl nackdelen med att vara "bonusmamma", man ska inte bli arg och inte ha åsikter om någonting... :mad: Vårt förhållande kommer inte att funka om det ska fortsätta så här!
 
Sv: Vax i öronen vanligt för åldern eller...?

Sånt är så jobbigt när det händer. Kan du inte försöka prata med honom igen? det har ju hänt flera gånger innan och det lär nog hända igen...Min pojkvän är ju bonuspappa. Och om han tycker att Felicia har gjort något fel så klart han säger till henne och är inte rädd för det heller. Jag tycker det är bra att han säger ifrån.

Men får det plats 16 stycken?
 
Sv: Vax i öronen vanligt för åldern eller...?

Diskutera med henne! FRÅGA henne varför hon bjudit 16 stycken. Förstod hon riktigt orsaken till att ni hade lagt en gräns? Vad spelar det för roll för er om det blir några fler - låt henne ta konsekvenserna.

Till den åldern hör att veta bättre än de vuxna *skratt* Ni förstår nog inget och framförallt så vet ni inget, är en hyfsat vanlig attityd. Går över sen om många år.

Läste ett citat som Winston Churchill hade sagt en gång, gick ut på något i stil med att "när jag var 17 år tyckte jag min pappa inte kunde nåt. Fyra år senare var jag imponerad över hur mycket min pappa lärt sig på bara fyra år"
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 677
Senast: fejko
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 961
Senast: Migo
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 184
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Om en hund har blivit anmäld till länsstyrelsen pga att den har bitit några gånger. Vad gäller då? Vilka rättigheter har ägaren och...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
21 051
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp