Vattensvans

Apollo

Trådstartare
Jaha då har man lärt sig nytt igen. VATTENSVANS:devil:
Jag tyckte nog att jag kunde få lära mig det en annan dag än på en utställningsdag.
Skickade iväg vovvsan med en person som skulle ställa henne i helgen, inga problem när jag skickade iväg henne lördageftermiddag, men söndag när de kom fram till utställningen så hade hon vattensvans.
Om det dök upp efter de kom dit vet jag inte.

Men, men hon åkte ut på en tvåa.
Hade hoppats så när hon äntligen har tjockat på sig. :cry:

Tvättade som vanligt lördagförmiddag, fönad och hunden var knappt utanför dörren innan hon åkte iväg för att hon skulle vara riktigt torr.
Det var dragit i ridhuset de var i.
Vad ska jag tänka på nu:confused:, förebygga, behandla, tips, allt mottages tacksamt.:laugh:

Sv: Vattensvans

vattensvans är väldigt smärtsamt men brukar gå över på några dagar. håll hunden stilla och sätt på täcke på promenaderna. tänk på att har de fått det en gång får det de gärna igen, så var försiktig i framtiden med kalla och fuktiga miljöer. fråga vet om smärtstillande. jag har fått ge vid ett par tillfällen när det har varit en kraftigare inflammation. andra gånger har han inte visat lika mycket symptom och då har han klarat sig utan.

Sv: Vattensvans

Svar till alla:

Hade heller ingen aning om detta fenomen, men man lär sig något nytt varje dag.

Tack och lov verkar det inte göra ont, hon som gärna viftar på svansen hela dagen viftar ny lite med tippen bara.

Detta var första gången jag badat på förmiddagen, just för att hon skulle iväg på eftermiddagen. Hann inte med kvällen innan och det visade sig ju inte vara bra.
Har ju en welsh så bada några dagar innan funkar inte då hon skitar ner sig och blir grå på 2 röda.

Annars badar jag ju sen eftermiddag/kväll och sen får hon vara inne (bara kissrundor) tills nästa morgon då vi åker iväg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en äldre blandrashund från Ungern, han fyller 10 år i september. När han kom till mig som 1 åring så var han väldigt rädd...
Svar
7
· Visningar
1 620
Senast: tanten
·
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 775
Senast: Got2Be
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 923
Övr. Hund Igår var jag och min hund Elvis (shih tzu, 7 mån) på våran första utställning! Jag var ganska så nervös innan, men allt gick bra. Han...
Svar
9
· Visningar
866
Senast: MyownGucci
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka