Vatten i hagen?

flurrizen

Trådstartare
Ja.. Hur gör ni med vatten i hagen nu när det är fruset ute?
Behöver ha lite smarta tips hur man kan lösa det.. Har dock ingen möjlighet att ha en sån där tank som håller det varmt, då vi inte kan dra vatten till hagen.. :crazy:'

Men andra tips är välkomna... :bump:

Sv: Vatten i hagen?

vi har gjort en egen vatten tunna. ta den ni har ni. klä den i glas ull å sedan frigolit utanpå å sen sätt den i en trä låda elelr bygg in med trä å stoppa gärna lite halm i mejd så håller de lite längre i alla fall. så gjorde vi. dck så fyller vi på 3 hinkar varje dag för säkerhets skull. men då håller bättre än ingenting i alla fall.

Jag släpar hinkar med varmvatten. Har gjort det i alla år och kommer att fortsätta så i många år till.

/askaplaska som har starka armar och snygg rygg nu;)

Det gör jag med nu, men pållarna väljer att dricka ur bäcken än så länge.. Men snart fryser ju den med så måste ha tips. :) Sen fungerar det ju inte så bra att bära när man inte är hemma. :crazy: ;)

Jag har stora svarta baljor som rymmer 90 liter. Även om jag fyller på med kallt vatten så tar det ett tag innan det fryser.
Till vintern fyller jag på med ljummet vatten så håller det sig lite extra länge.

Har detta till hästar på lösdrift och fyller vatten en gång om dan und vintern, de kallaste dagarna (minus 15-20 grader) kollar jag vattnet två gånger, en gången tar jag bort isen, andra gången tar jag bort is samt fyller på med nytt vatten.

/M

det finns väl något som heter thermobar, en tunna som håller vattnet isfritt med hjälp av el.

Kolla: thermobar.se

ska själv köpa en nu i vinter till nya lösdriften

Vi köpte en thermobar ifjol. Och jovisst är dom rätt dyra, men värda VARENDA krona :) Hästarna har alltid tempererat vatten och man slipper hålla på och "knacka" is. Det bästa inköpet jag nånsin gjort :banana:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 744
Hemmet Min brunn är tom och jag blir utan vatten i minst tre veckor. Brunnsborrning är beställd och jag prioriteras, men det kommer ändå att ta...
2
Svar
26
· Visningar
1 330
Senast: Mabuse
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
844
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 210
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka