VästraGötaland??

Sv: VästraGötaland??

Här är en Göteborgare/hisingebo till som är intresserad framöver...
Längtar som en tokig till satsningen på Hisingens ridvägar (som kommer nu i vår!:banana: )

Hej roligt att det är fler folk från vara ja kommer oxå därifrån har funderingar på att rida distans men måste tyvärr vänta ett år till...
kram

Hej!

Jag bor utanför Borås och om allt går som det ska så rider jag min första distansritt den 4:e april (Sämsholmsritten)! Någon som vet om det finns fler ritter inom Västra Götaland?

Jag undrar också om någon kan svara på om man behöver grönt kort även för PP? Har gått kursen men gjorde aldrig provet av någon anledning... Kanske får ta tag i det nu ifall man behöver kortet... :D

ja det finns fler. hökensåsritten i maj och billingeritten i augusti.
tror båda går upp mot skövde hållet. ja grönt kort behövs iaf om klassen går samtidigt som vanliga tävlingar. på sämsholmsritten behöver du både grönt kort och lokallicens. jag ska starta pp20km så vi kanske ses där.

kl

Hej! Här är en till göteborgare som är sugen på att testa på distans! Tänkte en 20 km pp på sämsholmsritten, men jag vet inte, för jag har inget sällskap. Någon här som är sällskapslös?

Hej sällskapslös!
Ingen fara. Det finns redan en anmäld i din klass. Det är en av de allra trevligaste sakerna med distans, man får så mycket nya vänner. Man hinner lära känna varandra en hel del när man rider ihop ett par timmar.
Tänk absolut inte så att du är sällskapslös, du kommer att ha så mycket roligt att berätta när du kommer hem till dina kompisar.
Distans är ett sätt att umgås!

roligt att fler och fler göteborgare börjar intressera sig för distansritten.
vi har ju i många år varit en hopp och dressyrstad främst.
i många år varit ganska så ensam att tävla i denna diceplin, det glädjer mig verkeligen.
som jag nämt tidigare vid två st tillfällen annordnat en klubb här , men tyvärr
runnit ut i sanden, så ni närliggande klubb här som känner att ni har ork och lust att annordna en tävling här, kontakta gärna mig.
underbara ridvägar med bra kuperad terräng, och bra möjligheter till stallplatser och boende platser i närliggande platser.
jag och erich ställer glädeligen upp.
mvh anne :banana:

jag ska eventuellt starta med bandyboy här på buke och hennes sambo men du kan få hänga på oss om du vill?

Hej sällskapslös!
Ingen fara. Det finns redan en anmäld i din klass. Det är en av de allra trevligaste sakerna med distans, man får så mycket nya vänner. Man hinner lära känna varandra en hel del när man rider ihop ett par timmar.
Tänk absolut inte så att du är sällskapslös, du kommer att ha så mycket roligt att berätta när du kommer hem till dina kompisar.
Distans är ett sätt att umgås!

jag ska eventuellt starta med bandyboy här på buke och hennes sambo men du kan få hänga på oss om du vill?

Oj, vad roligt! Jag är alldeles för van vid snorkiga dressyrtanter märker jag ;)

Så man rider i grupp då, jag fick liksom en vision att jag skulle stå själv mitt ute i skogen med en karta och inte hitta hem :P

När man rider 20 km behöver man ingen vattenpaus och så eller? Det har vi ju inte när vi rider här hemma, och det är med råge såna avstånd.

En fråga till, vilken tid brukar det börja? Är ändå några mil att åka på morgonen...

i pp tävlingar så kan man få önska i startanmälan vilken/vilka man vill starta med. sen är det inte alltid som man håller ihop hela sträckan. vi var fyra i startgruppen på billingeritten förra året, men jag red själv en del.

själv är jag totalt värdelös på att läsa kartor, men som tur är brukar det vara väl uppmärkt med skyltar/snitslar längs vägen.

när vi red 30km så hade vi vatten pauser på flera ställen, vi kommer ha ett par denna ritten oxå, kan ju vara en riktigt varm dag eller så kanske hästen/ryttaren behöver något osv.

vi startade sist vid halv tolv, men det är säkert olika för varje tävling, däremot ska man hinna besiktiga och förbereda utan att stressa så jag var där några timmar innan start.

*KL

Kul att det är en del folk i alla fall från VG. Har bara skummat lite snabbt, men verkar vara flera som tänkt starta på Säms? Jag och en kompis till tänkte också rida där, men vi har inte bestämt om det blir 20 km eller 40 km. Båda ekipagen är helt gröna inom distans vilket kan tala för den korta ritten, men å andra sidan är det lite som vilken uteritt som helst... 40 km blir lite mer "grej" av det.

*KL*

Här är en till Göteborgare som blivit inspirerad av andra att testa på distans... Fick förfrågan om att följa med som
sällskap på Säms men har inget grönt kort så det lär vara kört :(

:laugh:inga problem att fixa ett grönt kort. du är väl medlemm i en klubb?
om inte fixa medlemsskap så snart som möjligt så är problemmet löst.
sämsholmsritten för dig som är nybörjare i göteborg är ju på ett nära och bra avstånd.
så tveka inte mvh anne:laugh:

Eftersom jag är islandsryttare så var/är jag inte medlem i nån SvRF ansluten klubb ;)

Dock betalade jag in medlemsavgift igår och hittade en klubb i GBG som har grönt kort kurs på lördag...

Så med lite tur så kan jag få ihop allt och kunna anmäla mig innan 20e... Man måste ju ha kortet och licensen för att kunna anmäla sig till
Säms...

Om inte det blir katastrofalt många anmälningar så kommer vi att ta emot efteranmälningar på plats. Då räcker det om du har med kvitto på att allt är betalt. Kruxet med så sen anmälan är ju förstås att det kostar 100:- extra. Ring gärna innan och kolla så det är OK.

Hejsan. Ooooh vad glad jag blev när jag fick syn på denna tråden. :)
Såg att det var några som skulle delta i sämsholmritten 4/4. :)
Det ska jag och min häst göra det med. :)
Fast bara pp 2 mil.
Mvh Xoya.

*kl*
Jag kommer att hinka åt TrixaLagom på Sämsholmsritten 4e april, så om någon Göteborgare vill ses och prata lite så har jag rött hår i tofs, beige keps och kommer hinka åt en tjej på en brun arab/akhal teke-korsning i illgrönt och knallorange träns :angel:

Jag ska oxå till Sämsholmsritten:p. Det är debut för Showman och mig:o.

Jag har blont ganska långt hår och Showman är en mörkbrun skäck. Han kommer ha turkost träns, stigläder, s-hackamore och tyglar. Jag kommer ha en Las hjälm silver /svart /grå.

Så ser ni några virriga personer så är det nog vi:p

//Frida- som inte fattat hur snart tävlingen är.

Frida: då ska jag hålla utkik efter dig. Vi är ju nästan grannar dessutom (står du fortf. på Hisingen?)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 972
Senast: Farao
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 547
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 577
Senast: lizzie
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 039
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30