VästraGötaland??

caradan

Trådstartare
Tycker att det inte finns nån som sysslar med distans i min närhet. Alla pratar om hopp och dressyr och tittar på en som om man är knäpp som tränar distans ( på mkt låg nivå)
Finns det ngn aktiv klubb runt Göteborg/ Trollhättan med omnejd?
Som kanske samlas och tränar i hop eller bara att det finns ngn med samma intresse??

Sv: VästraGötaland??

Jag är knappast aktiv, men lite intresserad i alla fall. Har aldrig startat eller ens tränat distans "på riktigt". Men nu har stallkompisarnas hästar blivit 5 år gamla så vi har pratat om att prova lite grann. Hittade nån idrottslyftetsatsning en av distansklubbarna i VG skulle ha och den kommer vi eventuellt att åka på...

Antar att du bor på Dal (med tanke på slätta???) fast det kan ju iofs oxå va skara med omnejd?

Jag bor i Lilla Edet ca 1,5 timma från Vara (ellere det kanske var 1 timma...)

Ja - då bor jag väl inte jättenära direkt, men här i Lidköping/Götene/Skaratrakten är vi iaf några stycken, du är välkommen om du vill åka så långt :)

Hej Pancakes och Precious!
Jag bor också i Vara Kommun, utanför Vedum, där skogen börjar. Jag har underbar ridterräng, vilket kan vara svårt i "slättkommunen" Vara.
Ni är välkomna hem till mig och rida fram i vår, när jag kommit igång med ridandet. Jag brukar plocka av skorna under den mörkaste tiden, eftersom jag ändå inte hinner rida då.

"idrottslyftsatsningen"... är den den hos Billingens Distansridklubb du tänker på? Jag har precis fått info om den per post (från Gitz). Det finns mer info på deras hemsida. (och jag tänkte skapa en ny tråd för detta också...) :)

Precis den jag menade! Ha ha, bra att någon kunde förklara lite bättre.

shamon: Trevligt med ytterligare en från Varatrakten. Tänka sig! :)

:laugh:vi var på väg till att starta en klubb här i göteborg, men tyvärr rann det ut i sanden.
min dröm i många år har ju varit att kunna få arr en göteborgsritt.
men visst finns det distansare i västra götaland.
mvh anne:banana:

kl
jag håller till i Vårgårda och startade min första distansritt förra året på Billlingeritten.
i år blir det fler tävlingar om allt går som det ska :D

jag bor i Stenungsund (5 mil norr om gbg) o hade tyckt det var skit kul om det kom något distans lopp i närheten. har aldrig provat distans men länge velat=) men inte åka för långt.

Hej distansryttare i Vara/Vedum/Vårgårda med omnejd!
Jag bor i Herrljunga sedan ett år tillbaka och har nyligen börjat med distans. Kul att det finns fler här i närheten. Har ni ridit distans länge? Vad har ni för hästar?

Hej distansryttare i Vara/Vedum/Vårgårda med omnejd!
Jag bor i Herrljunga sedan ett år tillbaka och har nyligen börjat med distans. Kul att det finns fler här i närheten. Har ni ridit distans länge? Vad har ni för hästar?

hej hej. jag har bara ridit en distansritt(30km pp) och det var förra året. i år blir det fler ;)
jag har en snart 15 årig arabvalack som älskar att tävla mot andra hästar...:crazy: inte alltid så bra men han tyckte förra ritten var så rolig.

ska du vara med på sämsholmsritten 4:e april? isf ses vi där, jag ska börja lugnt med deras 20km pp.

Jag har som sagt inte ridit någon distans alls än, utan är mest sugen på att prova på eftersom det verkar så roligt. Har en danskimporterad Connemara hemma som är tänkt att gå med

Hej!
Jo, jag har tänkt starta säsongen med Sämsholmsritten. Det är nästan hemmaplan för mig. Tror det blir PP 20 km för mig också. Min arabkorsning gillar också att tävla mot andra hästar, kan bli lite jobbigt ibland...
Vi ses!

vi är två tjejer från vårat stall i björlanda som har pratat på att rida en pröva på till våren. Bara vi hittar någon nära göteborg så lär det nog bli av. Vi tänker starta med hennes varmblod och min d ponny. Vore ju kul om vi kanske kunde träna ihop någon gång. Om inte annat så kanske vi ses på någon pröva på.

Senast ändrad:

:laugh:va roligt att jag har grannar som är intresserade.
en bra och nära prova på ritt för er är ju sämsholmsritten.
annars har ni ju billingeritten ochså ganska hyfsat avstånd.
roligt att fler från göteborg och hisingen är intresserade.
mvh anne brückner hisingen göteborg.:o

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 972
Senast: Farao
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 547
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 577
Senast: lizzie
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 039
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30