Vart kommer häktande ifrån?

Apollo

Trådstartare
Min shettis går nu igenom en utredning.
Han är halt på böjt spår höger varv. Inga böjprovsreaktioner, syns inget på röntgen idag när vet var ute och röntgade.
För ett år sen upptäckte vi att han hade en svag hovbensrotation, den var t.o.m bättre nu, och inga tecken på fång nu.
Fin i benen ingen svullnad eller så, rör sig villigt rakt fram och i vänster varv. Inte halt på rakt spår.
När vi var inne på klinik första gången för ca två veckor sen blev han bedövad lågt och det släckte hältan.
Kom visserligen fram en svag hälta på vänster fram då( även där bara på böjt spår), så vi skodde med sulor då han är ömfotad och hoppades på att det var det som behövdes. Men det har inte blivit bättre.
Nu ska vi in igen och bedöva led för led eftersom röntgen inte visade något.

Nån som haft en sån hälta på sin häst, nu släckte visserligen bedövningen en låg hälta men kan det sitta nån annanstans? Kiropraktor har tittat på honom ettusen gånger men inget fel där. Nån som har erfarenhet?

Förlåt för ett rörigt inlägg. :bow:

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 004
Senast: Sirap
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
1 195
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Min lilla älsklingshäst blev för tre veckor sen ordentligt halt vänster fram. Vi har varit inne på klinik, lagt bedövning och då släcker...
Svar
14
· Visningar
2 979
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 780
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka