Varmblodshingstar på Gotland

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Aloette89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 774
A

Aloette89

Vet någon om det står några godkända varmblodshingstar på Gotland år 2007 till naturlig betäckning?
Har två ston som vi planerar att låta betäcka under våren...

Sv: Varmblodshingstar på Gotland

Vet någon om det står några godkända varmblodshingstar på Gotland år 2007 till naturlig betäckning?
Tack så mycket på förhand..

Vill ha amerikanskt till den ena och franskt till den andra så det spelar ingen större roll egentligen..

Vilken fransk respektive amerikansk hästras? Finns många varmblodsraser från de länderna.

Finns ju franska o amerikanska Arabiska Fullblod också.. fast inte på Gotland kanske!;)

Förmodar jag också, men som man frågar får man svar heter det, och kan man inte skriva ut ordentligt vilken ras man menar får man tåla dumma frågor.

Den enda hingst jag vet av på Gotland är Amer I Can, tror dock inte att han är tillgänglig med naturlig betäckning.

Lite OT, men varför inte använda hingst med transportsperma? Det finns ju några seminstationer där iaf och de kan ta hem från i stort sett vilken hingst som helst.

Jag kanske inte skriver någon speciell ras för att det inte spelar någon roll...

Menar du att det går lika bra med en varmblodig ridhäst som en varmblodig travhäst?

Det är nämligen DET alla inläggen ovan handlar om... ;)

(Varmblod är en TYP av häst, inte en ras :idea: )

PS:
Är det travarna du är ute efter så passar frågeställningen bättre under "Att ha travhäst", där avel med travare numera hör hemma...

Senast ändrad:

mm... vet det.. Men vi vill ha en ridhäst till det ena stoet... Min moster vill ha en korsning med ridhäst efter henne och det andra stoet vill vi ha ett trav-föl efter.

Alexon D finns ju men står numera på vänt vilket inte ger gröna papper (som han iofs bara hade gett med ett svenskt halvblodssto i alla fall.)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 985
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Jag flyger extremt sällan, och vet därför inte riktigt hur jag ska gå tillväga nu när mitt första flyg på flera år blev inställt. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 426
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bilköp och hundbur
  • Akvarietråden V