Varm tunga???

Only_Me

Trådstartare
Jag har en liten chihuahua på 16 månader o hennes energi har dämpats o hon e varm. Henns nos e sval men tungan är varm, vad kan det vara??
Är det möjligt att hon ska börja löpa eller är det något annat?

Sv: Varm tunga???

Men löpte hon inte nyligen?
Kanske skendräktig?

Jag har ingen aning, bara lite idéer, hoppas inte det är nått med lillskruttan!

Det är väl klart att tungan är varmare än nosen? Tungan är ju i munnen medan nosen är utanpå och kyls av.

Varför inte ta tempen på henne , Om hunden verkar slö och inte som vanligt så ger ju tempen en bra indikation om hon börjar att bli dålig .
Sen kan du ju titta efter i hennes slemhinnor om hon är blekare än normalt
Tesora

Jo det va rätt nyligen...Nä skendräcktig tror jag inte hon e

escodobe: Jo men det är klart att den är svalare men nosen är av normal temperatur, ville bara ge lite info ju...hade nosen varit lika varm så hade jag varit ännu mer rädd ju.

tesora: jag leter efter termometern men hittar den inte, ska leta mera

Hon verkar iaf må lite bättre nu, mer pigg o så!

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: TantAgda
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 096
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 152
Senast: Digbil
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i...
2
Svar
32
· Visningar
1 263
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka