Vargtänder

Ajda

Trådstartare
Hur lång tid efter att man dragit ut vargtänderna bör hästen undvika bett i munnen?

Normalt sett två veckor. Vissa kan under den tiden gå på bettlöst alternativ några dagar efter utdragningen. Allt beroende på hur påverkad hästen är.

10 dagar fick vi som svar och inget pelleterat foder första dygnen då de lätt kan fastna i hålen som blir och skapa infektioner och skit. Tog 4 stycken på unghästen i våras inga problem hon körde som vanligt med bett efter 10 dagar!

Två veckor tror jag de sa till mig. Men jag passade på att dra dem när hästen ändå skulle ha sommarlov efter inridningen, så hon var utan längre.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 696
Senast: cirkus
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
724
Senast: Fiorano
·
Hästvård var inne på klinik igår med min häst då han fått sig en sparkskada i hagen, röntgen såg fin ut men ultraljudet kunde man se en liten...
Svar
0
· Visningar
143
Senast: casio01
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 291
Senast: Zetly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25