Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och hur hade du tänkt att det skulle gå till på en population av knappt 200 djur?
Självklart har jag inte räknat men däremot är jag uppdaterad i ämnet.
Det håller jag med om.Då är det ju ingen idé att diskutera ämnet om man inte har större koll än så.
Sluta tramsaOk, så då ska man sluta jaga med sina jakthundar och låta populationen i skogen leva sitt eget liv, och skogsbolagens skog blir sönderäten av djuren som det ska vara avskjutning på då blir det klagomål från deras siga, men ingen vill jaga för att hundarna blir uppätna av varg.
När de är tillräckligt många så fungerar det. När stammen är för liten, som idag, fungerar det inte att utarma den ännu mer.Jag säger inte att man ska utrota vargarna, men att ha en avsjkutning på dem som med alla andra djur är inte fel.
JaHur kan du kalla mig trångsynt? Vet du ens hur det är att jaga i vargtäta områden?
Man kan jaga med hund i lina, man kan ha skyddsväst på dem, det finns saker man kan göra för att minska riskerna.Hur kan man skydda sin hund mot varg? förutom att sluta jaga helt?
Hur ska man kunna jaga med sin hund och hela tiden ha uppsikt över den? det funkar inte så, vi har GPS pejl, och det är det ända man kan göra för att ha någorlunda uppsikt på hundarna.
Som sagt, sluta tramsa. Det är ingen som har propagerat för att jakt ska upphöra.Jag tror att det är någon annan som är trångsynt.
Men sikta på ett sverige utan jakt, det ska bli kul att se effekten efter 1 år.
![]()
Från vad?
Vad gäller hundar så kan man ju faktiskt jaga med hunden kopplad. Det är väl ändå lämpligt om man nu måste jaga i rovdjurstäta områden. Alternativt inte använda hund till jakt, då skulle ju "jägarna" få röra lite mer på sig vilket nog vore bra med tanke på somligas "hydda". Då kunde det också börja kallas "jakt".