Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är inte det samma Clinton som är pappa till Coronet Obolensky?
Isof har han ju visat god nedärvning.
Det blir ju väldigt godtyckligt om man ska sålla efter temperament, man måste ju i så fall komma på ett sätt att pröva ut det som blir rättvist.
Jag är absolut inte för att avla på dåligt temperament, men jag vet inte riktigt hur man ska genomföra selektionen i praktiken.
Fast det där är ju skitsnack på hög nivå. Det är dyyyyrt att betäcka med Clinton och de andra topphingstarna. Vill man ha en avkomma som är värd det man betalade för betäckningen så väljer man inte att betäcka ett sto som inte håller måttet med de hingstarna!Folk kör vilket sto som helst till betäckning, det räcker inte med att hästen e söt och snäll....
Tycker det är lite naivt att resonera så. En sådan häst hade naturligtvis inte satts hos en ryttare som inte hade kompetensen att rida den på bästa möjliga sätt.
Skarpare utrustning är väl ofta ett försök att minska bråket med hästen och få en tydligare kommunikation?
Att "ta skit" är väl ändå att ta i? Tänk på alla stackars kräk med amatörer som ägare som lever i den verkligheten varje dag. Mina egna inkluderade![]()