Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@vilse hur går det för dig? Eller jävlades kroppen bara med dig?

Här är det helt lugnt....

Men fy vad frustrerad man blir på alla som frågar om "den kommit än"... och alla som säger att "är det inte dags att den kommer ut nu"....
Ehh nej den har inte kommit än och jo det är dags tycker vi med.....förstår folk inte det?!? Dessutom har vi sagt till familjen att vi hör av oss när det är dags för att slippa alla frågor.....
 
@vilse Haha jag tror inte att han skulle bli dammsugarmat frivilligt :rofl:
Roomba verkar ju vara det man ska ha enligt alla recensioner men den kostar ju därefter..

@Tassetass Tack! Ska läsa mer om den så kanske det blir en sån någongång :)
 
Ehrrm... Jag vägde mig för första gången på två månader igår och... Oj!

Jag som inte känt mig nåt direkt större :meh: och magen är inte heller enorm, men någonstans måste de där 15-16 kilona sitta ( :arghh: var??!) Senast igår var jag på fest där de kommenterade att jag inte var speciellt stor för att vara så nära.

Vet att det är en fånig sak att haka upp sig på, men det gjorde mig lite smådeppig...
 
@vilse hur går det för dig? Eller jävlades kroppen bara med dig?

Här är det helt lugnt....

Men fy vad frustrerad man blir på alla som frågar om "den kommit än"... och alla som säger att "är det inte dags att den kommer ut nu"....
Ehh nej den har inte kommit än och jo det är dags tycker vi med.....förstår folk inte det?!? Dessutom har vi sagt till familjen att vi hör av oss när det är dags för att slippa alla frågor.....

Eller hur! Maken fräste i åt sin mamma igår. Han ringde för att kolla om hon var på väg för han skulle hjälpa henne att byta däck och hon svarar "Är ni på BB?" Samma min syrra häromdagen skickade sms och frågade om den inte kommit än. "Jo, den kom i går." kunde jag inte låta bli att svara. Hon ringde upp direkt. Tyckte hon var lite väl lättlurad där :crazy:
Men vi hör väl av oss när den har kommit inte för att tala om att den kanske kommer snart. Det vet dem ju redan!
 
Ehrrm... Jag vägde mig för första gången på två månader igår och... Oj!

Jag som inte känt mig nåt direkt större :meh: och magen är inte heller enorm, men någonstans måste de där 15-16 kilona sitta ( :arghh: var??!) Senast igår var jag på fest där de kommenterade att jag inte var speciellt stor för att vara så nära.

Vet att det är en fånig sak att haka upp sig på, men det gjorde mig lite smådeppig...

Har gått upp 18 kg nu. Håller på att förbereder mig mentalt för att börja äta nyttigt snart men tills dess trycker jag i mig hur mycket som helst :p Tur att jag inte ser mig själv bakifrån för det är där det sitter enligt maken :o
 
Har gått upp 18 kg nu. Håller på att förbereder mig mentalt för att börja äta nyttigt snart men tills dess trycker jag i mig hur mycket som helst :p Tur att jag inte ser mig själv bakifrån för det är där det sitter enligt maken :o

:D Ignorance is bliss! Kanske lika bra att inte veta var kilona sitter... :meh:

Tror det blir Viktväktarna efter det här, för annars kommer mitt dåliga knä inte palla.
 
@vilse Haha jag tror inte att han skulle bli dammsugarmat frivilligt :rofl:
Roomba verkar ju vara det man ska ha enligt alla recensioner men den kostar ju därefter..

@Tassetass Tack! Ska läsa mer om den så kanske det blir en sån någongång :)

Vår julklapp för två (?) år sedan var en Roomba, ett av våra bättre köp. Vi har hund och den tar hår och grus utan problem. Hunden (och makens äldsta brorsbarn) är inte så förtjust i robotdammsugaren, men föredrar nog ändå den framför den vanliga.
 
Eller hur! Maken fräste i åt sin mamma igår. Han ringde för att kolla om hon var på väg för han skulle hjälpa henne att byta däck och hon svarar "Är ni på BB?" Samma min syrra häromdagen skickade sms och frågade om den inte kommit än. "Jo, den kom i går." kunde jag inte låta bli att svara. Hon ringde upp direkt. Tyckte hon var lite väl lättlurad där :crazy:
Men vi hör väl av oss när den har kommit inte för att tala om att den kanske kommer snart. Det vet dem ju redan!

Ja, vi har ju sagt att vi hör av oss när det börjar bli dags för vi måste ju ha kattvakt... Svärmor ringde igår och frågade och jag svarade väl kanske lite spydigt att "vi har ju sagt att vi hör av oss när det är dags" men det verkar inte gå in i huvudet.....
 
:D Ignorance is bliss! Kanske lika bra att inte veta var kilona sitter... :meh:

Tror det blir Viktväktarna efter det här, för annars kommer mitt dåliga knä inte palla.
Jag har också tyckt att jag fortfarande är ganska "liten", men så låg jag på sidan och vilade för några dagar sedan samtidigt som mannen klappade magen och bara "vad är detta?"...så känner jag också att jag har fått två fettklumpar på sidan av ryggen/midjan. Så nu vet jag var ett par av mina kilon sitter :D

Jag har haft problem med mitt högra knä tidigare och var rädd för att få ont nu. Har som tur är bara haft ont en dag när jag råkade vrida till knät, men vid tio kilo mer än vad jag vill väga (ca 8 kg upp under graviditet) så börjar knäet knäppa/låsa sig. Jag vet att jag kan gå ner i vikt eftersom jag gjort det tidigare och jag hoppas att mitt knä ska ge mig extra motivation.
 
Sitter hemma och känner mig lite gnällig för att jag har tråkigt medan sambon är på jobbet. Har bl a plugg att ta tag i men ingen motivation, min något ofokuserade hjärna och juridik är ingen fantastisk kombo just nu... hade mycket hellre fött barn!!
 
Vet knappt om jag törs skriva det här med alla väntande mammor men lilla fröken Lo höll tiden bra och kom imorse kl 07.06. Hon är himlans gullig och vägde 3220 g och är 48 cm lång.
Stort grattis :D! Vad kul med ännu en bebis. Då gick det fort för er?
 
MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke. E född 2/4 kl 23.17, 3975 gram och 53 cm.
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
28:e Bambi, första barnen, tvillingflickor
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 838
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 995
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 205
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp