Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
I natt hände två saker, jag tappade förmågan att sova utan ljudbok i öronen och sov kanske 3-4 timmar sammanlagt och novalucol slutade funka mot sura uppstötningar.

Nu längtar jag efter maj!

Omeprazol har räddat mig när det gäller sura uppstötningar och halsbränna. Funkar inte för alla, precis som med alla andra läkemedel, men väl värt att prova.
 
Omeprazol har räddat mig när det gäller sura uppstötningar och halsbränna. Funkar inte för alla, precis som med alla andra läkemedel, men väl värt att prova.
Tänkte att jag skulle gå förbi ett apotek och köpa nåt annat, en annan sort är väl värd en chansning! Omeprazol är nog nästa på listan att testa! Så dumt när kroppen ändrar sig mitt i alltihop bara!
 
Tänkte att jag skulle gå förbi ett apotek och köpa nåt annat, en annan sort är väl värd en chansning! Omeprazol är nog nästa på listan att testa! Så dumt när kroppen ändrar sig mitt i alltihop bara!

Testa på, det är dumt att lida i onödan. :) Om du likt mig har mest problem nattetid så skulle jag vidare tipsa om att ta tabletten en halvtimme före läggdags. Jag vill ha maximal effekt på natten och genom att ta tabletten åstadkommer jag åtminstone någon sorts placeboeffekt. :p Det kanske går lika bra att ta tabletten när som helst på dygnet, men jag följde ett tips jag fick och det fungerar fint för mig.
 
I natt hände två saker, jag tappade förmågan att sova utan ljudbok i öronen och sov kanske 3-4 timmar sammanlagt och novalucol slutade funka mot sura uppstötningar.

Nu längtar jag efter maj!
Mjölk i stora mängder hjälper mig mot sura uppstötningar. Jag och dottern på 2 år drar i oss 9 liter på en vecka. Hon står för kanske 1-2 liter dårå?
 
V40+4 idag, 5 dagar över... Med sonen hade jag nu fött (7på morgonen) efter 2.5 dygn med värkar....

Lite småsurt att nr 2 är segare, det ska ju gå lättare/snabbare och starta tidigare nu!!!
Jag tror mini glömt läsa instruktionsboken... (brås redan på pappa... :p)
 
När har du nästa bm besök? Inbokat något besök för igångsättning?

Lider med dig :(

Har inge mer besök hos BM inbokat. Har däremot en övertidskontroll nu på torsdag 9 om den inte kommit ut tills dess, vilket jag verkligen hoppas på. Där tas det väl beslut om dag för igångsättning.
 
Idag har bebis " bäst före datum"
Har den aviserat någon ankomst? Nä inte de minsta...
Så jag sitter här och tröstäter sega godisar medan bebis buffar godmodigt från insidan.
 
Ni som har sura uppstötningar!
Vill bara tipsa om kolsyra, typ mineralvatten utan smak. Det hjälpte mig väldigt bra under hela graviditeten :)
 
Kanske inte helt bäbisrelaterat, men som blivande föräldrar känner jag och maken ändå att vi har gjort en sjukt bra investering. :D


Dessutom tycker katten att den är betydligt mer okej (om än inte helt okej, än) än den vanliga dammsugaren och det är en enorm bonus.
 
Kanske inte helt bäbisrelaterat, men som blivande föräldrar känner jag och maken ändå att vi har gjort en sjukt bra investering. :D


Dessutom tycker katten att den är betydligt mer okej (om än inte helt okej, än) än den vanliga dammsugaren och det är en enorm bonus.
Vi har haft en sån där några år och precis köpt nya batterier. Vi älskar den!
Bra också att man måste plocka undan innan den kan ta sig någonstans!
 
Vi har haft en sån där några år och precis köpt nya batterier. Vi älskar den!
Bra också att man måste plocka undan innan den kan ta sig någonstans!
Lägger man inte bara allt på bordet då? :p sambon ligger nu i u-ställning i soffan med fötterna på en hög av nallar, dockor, filt och kudde :D så "städar" man visst här... Leksaker är lite hopplöst...
 
Kanske inte helt bäbisrelaterat, men som blivande föräldrar känner jag och maken ändå att vi har gjort en sjukt bra investering. :D


Dessutom tycker katten att den är betydligt mer okej (om än inte helt okej, än) än den vanliga dammsugaren och det är en enorm bonus.
Jag önskade mig en sådan i present när jag var gravid med sonen, och det är den bästa present som jag någonsin fått! (och då är det ändå inte jag som dammsuger här i huset :p )

Som liten älskade sonen den och kröp runt och jagade den, nu som 2 åring har han kommit på att den kan köra på honom ( :eek: ) så nu är den lite läskigare ;)
 
Kanske inte helt bäbisrelaterat, men som blivande föräldrar känner jag och maken ändå att vi har gjort en sjukt bra investering. :D


Dessutom tycker katten att den är betydligt mer okej (om än inte helt okej, än) än den vanliga dammsugaren och det är en enorm bonus.

Åh en sån vill jag också ha! Vad har ni för katt? Vi pratade just om det märket häromdagen och undrade hur den funkar när man har katt.
 
Här händer ingenting alls. Dottern kom på 40+2 och det är det i morgon och det känns inte som att den kommer hinna ut tills dess. Har knappt några förvärkar ens. Det ända som är jobbigt är att jag blir kissnödig vad 5:e minut. Vi kollade på film tidigare och jag vet inte hur många gånger jag fick pausa.
 
Åh en sån vill jag också ha! Vad har ni för katt? Vi pratade just om det märket häromdagen och undrade hur den funkar när man har katt.
Vad exakt är det du undrar över? Antingen flyttar sig katten, eller så blir den påkörd (och då flyttar den oftast sig ;) ) De har ju dock sensorer så om maskinen ser att där är något i vägen så byter den färdriktning :)
 
Nu tror jag att min kropp är igång och jävlas med mig igen... Vet inte om jag har värkar eller inte :banghead:
Har en återkommande smärta som sätter sig i höger "bakhöft" - kommer med 2-10 minuters mellanrum. Det känns så annorlunda mot värkarna jag hade sist, därav att jag är osäker...
(och än är "smärtan" så låg så hade det suttit i magen hade jag bara kallat det en öm sammandragning).

Positivt är dock att det är inga korta skitvärkar i varje fall, inte klockat någon ännu, men skulle gissa på att de redan nu är 1-1.5 minuter långa.

Snälla snälla kroppen, jävlas inte med mig ikväll, utan se nu till att detta utvecklas!!! Jag föder gärna barn inatt....
 
Nu tror jag att min kropp är igång och jävlas med mig igen... Vet inte om jag har värkar eller inte :banghead:
Har en återkommande smärta som sätter sig i höger "bakhöft" - kommer med 2-10 minuters mellanrum. Det känns så annorlunda mot värkarna jag hade sist, därav att jag är osäker...
(och än är "smärtan" så låg så hade det suttit i magen hade jag bara kallat det en öm sammandragning).

Positivt är dock att det är inga korta skitvärkar i varje fall, inte klockat någon ännu, men skulle gissa på att de redan nu är 1-1.5 minuter långa.

Snälla snälla kroppen, jävlas inte med mig ikväll, utan se nu till att detta utvecklas!!! Jag föder gärna barn inatt....

Håller tummarna stenhårt och hoppas på positiva inlägg när jag kollar buke vid morgonamningen!!!
 
Åh en sån vill jag också ha! Vad har ni för katt? Vi pratade just om det märket häromdagen och undrade hur den funkar när man har katt.

Vi har en korthårig katt och håret hon efterlämnar sig verkar den klara utan problem (kattsanden funkar också fint). Det finns ett filter som lär sätta igen förr eller senare, men man får med extra och att köpa något mer filter emellanåt sen kan åtminstone jag leva med. Har läst en massa recensioner och långhåriga katter verkar inte vara något problem heller (däremot har en och annan haft problem med att håret från deras långhåriga hundar fastnat och ställt till det).
 
Vad exakt är det du undrar över? Antingen flyttar sig katten, eller så blir den påkörd (och då flyttar den oftast sig ;) ) De har ju dock sensorer så om maskinen ser att där är något i vägen så byter den färdriktning :)
@carmarnic

:rofl::rofl::rofl:
Och nu när jag läste @Tassetass svar så är det ju självklart att du undrar över hur den tar upp katthår, inte om den kör på katten :idea::laugh:
Jag skyller på gravidhjärnan, helt klart :p

Vi har en Roomba maskin, tror vi tog en djurvariant med större behållare. Har en långhårig och en korthårig katt, och det fungerar utan problem. Håret snurrar sig runt borsten (såklart), men som standard följer det med en speciell kniv som gör att man får bort det på några sekunder :)
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 838
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 995
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 206
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp