Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tja, då är vi inne i April, 3 av 8 marsbebisar kom i rätt månad :cautious: Ganska dålig statistik om jag får säga det själv :p

Och med ny månad får vi väl börja inkludera även aprilbarnen i de dagliga uppropen för att kolla så ingen tränger sig ;)
Så:
@Rhinos: Hur går det? Har det startat? Blir det ett aprilskämt? :sneaky:
@Olina ?
@Lo_
@Smulu?
@glittra?

Några känningar?


Sen har vi ju @Bambi med tvillingar också - risken är ju ganska stor att du snart föder. Hur känner du dig? Några känningar? Eller de verkar vilja stanna kvar tiden ut?



MARS

2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
28:e Bambi, första barnen, tvillingflickor
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet

Jag var inlagd i runt v 31 med risk för tidig födsel, men det stabiliserades och nu känns det ganska lugnt. Har dock fått mkt starkare sammandragningar sista dagarna/nätterna. Vaknar och har ordentligt ont. Men det är tydligen något man får vänja sig vid :( Vi tror inte att de stannar tiden ut, har snitt 37+5 så vi får se om de stannar tills dess!
 
Jag var inlagd i runt v 31 med risk för tidig födsel, men det stabiliserades och nu känns det ganska lugnt. Har dock fått mkt starkare sammandragningar sista dagarna/nätterna. Vaknar och har ordentligt ont. Men det är tydligen något man får vänja sig vid :( Vi tror inte att de stannar tiden ut, har snitt 37+5 så vi får se om de stannar tills dess!
Hoppas de håller sig inne ett tag till.
 
Jag var inlagd i runt v 31 med risk för tidig födsel, men det stabiliserades och nu känns det ganska lugnt. Har dock fått mkt starkare sammandragningar sista dagarna/nätterna. Vaknar och har ordentligt ont. Men det är tydligen något man får vänja sig vid :( Vi tror inte att de stannar tiden ut, har snitt 37+5 så vi får se om de stannar tills dess!

Hur kommer det sig att man har planerat snitt?
Ligger ettan i säte eller är det pga andra komplikationer?
 
Hoppar snabbt in i tråden för att meddela att allting har gått jättebra. Vår gosse kom den 2:a april och mår finfint. Är nu på bb och vilar upp oss inför hemfärden imorgon. Skriver in mig på listan sen.

Hade dock hoppats på att fler bebisar tittat ut, kom igen nu! Hejar på er!!!
 
Hoppar snabbt in i tråden för att meddela att allting har gått jättebra. Vår gosse kom den 2:a april och mår finfint. Är nu på bb och vilar upp oss inför hemfärden imorgon. Skriver in mig på listan sen.

Hade dock hoppats på att fler bebisar tittat ut, kom igen nu! Hejar på er!!!
Grattis :-)
 
Hoppar snabbt in i tråden för att meddela att allting har gått jättebra. Vår gosse kom den 2:a april och mår finfint. Är nu på bb och vilar upp oss inför hemfärden imorgon. Skriver in mig på listan sen.

Hade dock hoppats på att fler bebisar tittat ut, kom igen nu! Hejar på er!!!

Grattis!!
 
Här firas det påsk lugnare än lugnast i "sommarstugan" bara jag och maken. Vi äter påskgodis och försöker brainstorma fram bebisnamn. Än så länge går godisätardelen bra mycket bättre :p Att det ska vara så svårt!

Ang viktuppgång så är jag på ca 12 kg plus nu. Sen jag slutat gå på gymmet har jag mindre koll eftersom jag inte äger någon våg.. Men det känns som att mycket kommit nu på slutet och mycket är vätska. Hoppas verkligen att det inte blir så mycket mer just eftersom jag inte har lust att samla på mig ännu mer vätska. Annars känner jag mig inte särskilt tung och magen är rätt behändig i storlek.
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Jag har fått min bebis tilbaks :-) Sover mycket bettre och inte mycket skrik eller gnäll. Kan fortfarande ta lite tid att somna om på natten, men när han somnar till normal tid omkring 23-24 så får jag några timmar först. Undrar på om han reagerar på kolsyra. Har ju varit ekstra gnällig och pruttig när jag drucket läsk. Inte mycket jag drucket, och bara i helgen, men nu har jag inte drucket nått och han är mycket bettre. Förra helgen var jobbig. Värkligen glad för att samboen varit påskledig. Nu börjar jag även förstå mer va han vill...
 
ingen bebis i sikte ännu. Hade lite sammandragningar tidigt i morse, men sedan ingenting under dagen. Magen bara retas.
 
Grattis @Rhinos!!!

Här vet jag inte vad jag ska tro.. :confused:
Varit jättegasig ikväll, och tror att det är det som gjort ont när jag suttit i soffan. Men samtidigt så kändes det inte som den typen av magknip.. Men kändes inte heller som värkar...
Efter någon timme la jag mig ner och då försvann allt, både gaser och smärta :p

DOCK när jag reser mig och går ut i köket så får jag en klockren värk, den håller i sig, gör ont i både mage och rygg och har en fin top för att sen minska.
Så något är på g i varje fall :)

Men det är spännande hur snabbt hjärnan kan tvärvända. Från att vara desperat och bara vilja få igång fl, men vid värken kom rädslan tillbaka (förlossningsrädd med första barne), jättenervös och jag ville bara att allt skulle försvinna :p

Nu har det dock gått 20 min sen värken, och jag är lugn igen, och bara vill att nästa värk ska komma :p tvära vändningar här ;)

Nu - Dax att sov! Ett par timmars sömn och sen får det gärna dra igång på riktigt!
 
Jag är inte nöjd med min kropp just nu, varför kan det inte bara komma igång!??!!

7 dagar över idag, ny vecka imorgon, suck.
 
I natt hände två saker, jag tappade förmågan att sova utan ljudbok i öronen och sov kanske 3-4 timmar sammanlagt och novalucol slutade funka mot sura uppstötningar.

Nu längtar jag efter maj!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 838
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 995
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 206
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp