Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dagliga uppropet (ni får säga till om ni inte vill vara med!)

@Olina ?
@carmarnic?
@Lo_
@Smulu?
@glittra?
@Tassetass

Några känningar?



Puttar upp listan också.

MARS

2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
28:e Bambi, första barnen, tvillingflickor
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet
 
@vilse

Inga direkta känningar, annat än intensiv foglossningssmärta. :p Har haft lite förvärkar emellanåt och det märks ju hur magen sjunker lite sådär vartefter, men eftersom jag har några dagar kvar till BF känner jag lugnet än så länge. :)
 
Det där med vikt är ju spännande, jag har vägt mer som ogravid än vad jag gör nu som gravid, så särskilt tungt känns det egentligen inte. Gick ner i vikt för rätt många år sedan men jag minns fortfarande känslan. :p Däremot är det rätt så bökigt och otympligt nu, magen är lite i vägen men framförallt gör det ju så jävla ont...

För att gnälla vidare; idag upplever jag den där fantastiska kombinationen av enorm rastlöshet, rätt så rejäl trötthet och den gamla vanliga foglossningssmärtan samt att jag blir vansinnigt andfådd så fort jag gör något som innebär att jag står mer än två minuter. Ska försöka plugga några timmar (trots att det är helg) och se om hjärnan kan lugna sig lite.
 
Är det nån mer än jag som spiller mat på magen när jag äter?

Kan liksom inte luta mig framåt ;)
 
Här är det i stort sett oförändrat läge. Har de senaste dagarna känt av smärta i rumpan (bakfogarna?) när jag legat på rygg ett tag. Smärtan försvinner dock när jag rör på mig. Igår fick maken hjälpa mig upp ur soffan för jag fick ont i bäckenet av att försöka komma upp själv, får också sätta mig ner för att ta på strumpor. Får lite mer sammandragningar nu när jag promenerar och har eventuellt en del förvärkar på natten/morgonen. Jag sover fortfarande bra, vaknar två gånger per natt för att gå på toaletten men somnar lätt om igen.

Har målat tre murstockar i huset vi renoverar (som vi inte bor i) och nu ska jag åka och handla. Sedan blir resten av dagen lugn är det tänkt.

Jag är uppe på all time high gällande min vikt, och väger knappt 80 kg nu. Förutom magen så har brösten blivit ett par storlekar större (för att inte tala om bröstvårtorna som blivit enorma) och så har det satt sig en del vaddering längs höfterna.
 
Skönt att du känner dig lite bättre @vilse ! Mina känningar från igår, vad det nu var, har klingat av men det känns att det är mer ömt och något annorlunda från tidigare. Klarade iaf en bra promenad med hunden och fick inte mer ont.

@Olina känns igen ;), speciellt nu när jag inte jobbar kan jag förvånat inse att jag går runt och ser ut lite som en skräphög :angel:.

Nu är frågan om man ska orka hålla ihop tillräckligt för att åka på påskmiddag...känns inte så lockande med alla frågor om hur man mår/när den ska komma osv. Speciellt inte med tanke på hur gårdagskvällen såg ut ur smärtsynpunkt.

Förresten, har ni tänkt på hur många konstiga tv-program som går nästan dygnet runt? Igår hittade jag till min glädje gamla avsnitt av Cityakuten på någon märklig kanal:up:
 
Nu är frågan om man ska orka hålla ihop tillräckligt för att åka på påskmiddag...känns inte så lockande med alla frågor om hur man mår/när den ska komma osv. Speciellt inte med tanke på hur gårdagskvällen såg ut ur smärtsynpunkt.

Är påskmiddagen något du verkligen vill gå på? Om inte så skit i den, säger jag. Jag struntar i allt jag inte känner för just nu, det finns ju knappt ork till det jag vill göra.
 
Ang vikt så har jag plus tio kilo nu, uppe på 80+ vilket känns helt enormt mycket :cry: (för mej)
Men använder samma kläder som tidigare så jag antar att det mest är mage egentligen (Den känns stor!)

Däremot börjar jag svullna upp i ffa benen nu, men får även fina kommentarer om att ansiktet börjar bli runt :cautious::meh: (Tack liksom, kul att höra)

Kan inte göra särskilt mycket aktivt innan jag får sammandragningar och mensvärk, ibland onda såna. Hundarna och hästarna tycker det är en aning frustrerande på promenader när jag går så sakta av sammandragningarna :angel:
 
Är påskmiddagen något du verkligen vill gå på? Om inte så skit i den, säger jag. Jag struntar i allt jag inte känner för just nu, det finns ju knappt ork till det jag vill göra.

Nja inte direkt men fram till igår har jag tänkt att allt som bryter av väntan får ses som positivt men vi var där en sväng i veckan och det var rätt påfrestande. Så troligtvis blir vi hemma, åker till stallet och tar det lugnt hemma sen.
 
Nja inte direkt men fram till igår har jag tänkt att allt som bryter av väntan får ses som positivt men vi var där en sväng i veckan och det var rätt påfrestande. Så troligtvis blir vi hemma, åker till stallet och tar det lugnt hemma sen.

Tycker jag låter som en mycket bättre plan. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 839
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 998
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 209
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp