Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och min mobil lurar mig varje gång eftersom det står Rhinos när man går in i tråden. Jag glömmer varje gång att det är för att hon gjort första inlägget i tråden och inte sista!

Verkar som att era bebisar har någon tävling om vem som håller ut längst! Inte snällt mot mammorna! ;)
 
Och min mobil lurar mig varje gång eftersom det står Rhinos när man går in i tråden. Jag glömmer varje gång att det är för att hon gjort första inlägget i tråden och inte sista!

Verkar som att era bebisar har någon tävling om vem som håller ut längst! Inte snällt mot mammorna! ;)

Haha ja det känns faktiskt som det ;)
 
Just nu är jag så deppad att jag funderar på att ring fl och böna och be om en igångsättning (och då är jag ändå livrädd för en igångsättning...)
Men frågan är om det är lönt? De ser väl en bara som en desperat gravid till som ringer, och kommer väl hävda att det är heeeeelt normalt att man blir trött och har ont nu i slutet....... :(
Vad jobbigt du har det! :( hoppas att det kommer igång idag. Tror inte fl hjälper dig med igångsättning nu men du kanske kan få hjälp med smärtlindring så du kan få sova ordentligt i helgen?
 
Idag är lilla fröken 1 månad! Det firar hon med att sova ;) Hon vakna runt kl 9 fick mat och var vaken en stund. Sen somna hon i babysittern medan jag fixade med påskäggen tills i morgon. Äldsta dottern och maken hade gått ut för att kapa ved. Jag fick byta blöja och klädde E och gick ut till dom. Sen dess har hon sovit i vagnen medan vi andra fixat med veden och ätit lunch. Mina bröst börja spränga så jag pumpade och sen gick vi ut igen och fikade. Då börja hon vakna till lite så jag tog med barnen in för att ge E mat och nu sover hon vid bröstet :p

Igår va hon vaken mest hela dagen, powernapade bara så det är väl det hon tar igen idag :D
 
Vad jobbigt du har det! :( hoppas att det kommer igång idag. Tror inte fl hjälper dig med igångsättning nu men du kanske kan få hjälp med smärtlindring så du kan få sova ordentligt i helgen?
Vid lunchtid tog faktiskt min stolthet slut och jag ringde fl och stortjöt och bad om få igångsättning.
Kan du gissa vad svaret blev?

Det är heeeeeeelt normalt. På slutet blir man lite mer trött och vill bara att det ska vara över..... Det är bara att kämpa på! :)
Men fick en tid bokad till tisdag middag hos spec mödravården i varje fall. (där de tar beslut om igångsättning)
 
Idag är lilla fröken 1 månad! Det firar hon med att sova ;) Hon vakna runt kl 9 fick mat och var vaken en stund. Sen somna hon i babysittern medan jag fixade med påskäggen tills i morgon. Äldsta dottern och maken hade gått ut för att kapa ved. Jag fick byta blöja och klädde E och gick ut till dom. Sen dess har hon sovit i vagnen medan vi andra fixat med veden och ätit lunch. Mina bröst börja spränga så jag pumpade och sen gick vi ut igen och fikade. Då börja hon vakna till lite så jag tog med barnen in för att ge E mat och nu sover hon vid bröstet :p

Igår va hon vaken mest hela dagen, powernapade bara så det är väl det hon tar igen idag :D
Du har verkligen fått dig en liten lyxbebis ;) Men låter helt underbart, är bara liiiiiiite avis ;)
 
Just nu är jag så deppad att jag funderar på att ring fl och böna och be om en igångsättning (och då är jag ändå livrädd för en igångsättning...)
Men frågan är om det är lönt? De ser väl en bara som en desperat gravid till som ringer, och kommer väl hävda att det är heeeeelt normalt att man blir trött och har ont nu i slutet....... :(
Håll ut nu @vilse ! Det är mycket bättre för kroppen om du kommer igång själv än en igångsättning! Iiiiiiiiinte lång tid kvar ! Snart är din och alla andras småttingar här :heart
 
Håll ut nu @vilse ! Det är mycket bättre för kroppen om du kommer igång själv än en igångsättning! Iiiiiiiiinte lång tid kvar ! Snart är din och alla andras småttingar här :heart
Jag vet ju det egentligen, jag är inget större fan av igångstättning egentligen (det är egentligen min enda skräck, just för att risken att allt går fel är så mycket större).
Men när kroppen och orken blir så mycket sämre för var dag.... :( Jag vill kunna vara mamma, fru, MÄNNISKA igen! Bara tanken på att kanske behöva gå 11 dagar till......
 
Du har verkligen fått dig en liten lyxbebis ;) Men låter helt underbart, är bara liiiiiiite avis ;)

Ja vi kan inte klaga på henne alls mer än att jag bara duger kvällstid :p Men det har vi ju löst med att pumpa/ersättning :)

Efter att jag skrev förut vakna hon till igen så hon fick andra bröstet. Då blev hon nöjd och har sovit i babynestet sen dess medan jag varit ute i vedhögen i ca 1,5 timme :D Hon vaknar väl så fort jag sätter mig och ska äta middag, som vanligt ;)

Snaaaart är det din tur! Bara få dagar kvar, inte veckor eller månader!
 
Jag vet ju det egentligen, jag är inget större fan av igångstättning egentligen (det är egentligen min enda skräck, just för att risken att allt går fel är så mycket större).
Men när kroppen och orken blir så mycket sämre för var dag.... :( Jag vill kunna vara mamma, fru, MÄNNISKA igen! Bara tanken på att kanske behöva gå 11 dagar till......
Iom just detta borde du kunna få hjälp med smärtlindring. Det borde finnas i journalerna att du har problem och fl har ju värktabletter med bättre drag i. Jag själv har funderat på om jag ska se till att få typ citodon utskrivet till dagar jag har tokont och alvedon inte hjälper. Det må vara rävgift men det var finemang på förlossningen så det kan säkert vara bra nu med som nödlösning.

Kan maken vara hemma tills det drar igång så du har lite stöttning hemifrån? Det är rätt skönt att ha det så om det går. Jag har ju, halvvägs igenom, dagar som jag ligger som en strandad val och knappt orkar med att vända mig i sängen och det är förbannat tufft. Man orkar inte hur mycket som helst.

/numer på en riga-kryssning och ligger ensam i hytten pga smärta. Kuljul.
 
Har redan citodon utskrivet, men de gäller inte direkt. Så tar bara dem när det är som värst.

Maken är hemma på heltid sen i måndags, så avlastning får jag!
Idag låg jag (vaken) i sängen till halv 11, sen vilade vi middag 1-2 och sen vilade jag när de var ute på EM.
Nu vilar jag igen, för jag vill orka natta sonen senare :)

Stora problemet nu är orken. Hjärnan är hyfsat pigg, men kroppen orkar knappt bära mig. Känns verkligen som om hela kroppen/höften ska trilla ihop när jag står/sitter, en jättemärklig känsla...
Psyket är lite bättre nu på kvällen i varje fall, det kanske startar DENNA natten ju..... :banghead:
 
Har redan citodon utskrivet, men de gäller inte direkt. Så tar bara dem när det är som värst.

Maken är hemma på heltid sen i måndags, så avlastning får jag!
Idag låg jag (vaken) i sängen till halv 11, sen vilade vi middag 1-2 och sen vilade jag när de var ute på EM.
Nu vilar jag igen, för jag vill orka natta sonen senare :)

Stora problemet nu är orken. Hjärnan är hyfsat pigg, men kroppen orkar knappt bära mig. Känns verkligen som om hela kroppen/höften ska trilla ihop när jag står/sitter, en jättemärklig känsla...
Psyket är lite bättre nu på kvällen i varje fall, det kanske startar DENNA natten ju..... :banghead:
Det är jobbigt att inte vara sig själv. Jag håller alla tummar för att det drar igång snart så du får tid att läka i stället. Skönt att han är hemma och hjälper dig. Det är en kort period kvar, sen är du snart på bättringsvägen igen!

Kram!
 
Skrev en helvetestenta för några veckor sedan och idag, rätt så många dagar försenat, kom äntligen resultatet. Jag krossade tentajäveln (två poäng från full pott) och kan nu slappna aaaaaav, det blir ingen omtenta 18 april. :bump: NU är ungen välkommen till världen. :D
 
Jag hade riktigt ont igårkväll, efter en, för mig, obekväm och långsam trekilometers promenad. Intensiv smärta/värk men ihållande så inget som kunde räknas som värkar. Kan kanske ha varit fixering tänker jag. Tog alvedon och värmekudde och det släppte. Nu är det lugnt men sova går inte.

Hade en akut sjuk katt för en knapp månad sedan och nu är han hängig igen, extremt stressande och olägligt om vi båda behöver åka in samtidigt. Har dock varskott familjens om hans behandling hemma och han är ju i en försäkringsperiod så såklart kan någon annan åka in med honom om det behövs. Håhåjaja.
 
Jag hade riktigt ont igårkväll, efter en, för mig, obekväm och långsam trekilometers promenad. Intensiv smärta/värk men ihållande så inget som kunde räknas som värkar. Kan kanske ha varit fixering tänker jag. Tog alvedon och värmekudde och det släppte. Nu är det lugnt men sova går inte.

Hade en akut sjuk katt för en knapp månad sedan och nu är han hängig igen, extremt stressande och olägligt om vi båda behöver åka in samtidigt. Har dock varskott familjens om hans behandling hemma och han är ju i en försäkringsperiod så såklart kan någon annan åka in med honom om det behövs. Håhåjaja.

Då var vi två som inte kunde sova något vidare. Jag hade en för mig väldigt aktiv dag igår och helvete vad jag fick betala för det på kvällen och inatt. Fick bokstavligt talat bita i kudden ett par gånger för att inte skrika rakt ut.

Hoppas verkligen att det ordnar upp sig med kissekatten. :( Vad var det som hände när han blev akut dålig?
 
Då var vi två som inte kunde sova något vidare. Jag hade en för mig väldigt aktiv dag igår och helvete vad jag fick betala för det på kvällen och inatt. Fick bokstavligt talat bita i kudden ett par gånger för att inte skrika rakt ut.

Hoppas verkligen att det ordnar upp sig med kissekatten. :( Vad var det som hände när han blev akut dålig?

Låter hemskt att ha så ont. För mig som varit så förskonad så tror jag direkt att förlossningen är på g... Ska bli intressant att se hur denna dag utvecklar sig, det är inte så skönt att gå korta bitar inomhus, får se hur rastning av hund går.

Katten hade då inflammation i bukspottskörteln och vi åkte akut på natten såklart... Dygnet han låg inne kostade multum och nu är det ju påskhelg men peppar peppar han har fått tillbaka lite geist och har både kommit och gosat och jamat till sig att bli utsläppt och insläppt efter en kort runda på ägorna ... Nu ligger han i barnvagnen :love:
 
I natt när höfterna sa upp sig som vanligt av att ligga på sidan så gick jag ut till soffan och pallade upp med kuddar och har kunnat sova halvsittandes ända till nu, så skönt!!!

Em och kvällar har jag mycket mensvärk och sammandragningar men sen försvinner det nån gång under natten.

Har inte alls känt mig tung och otymplig innan men det gör jag nu. Viktuppgång på snart 20kg och väger över 80kg för första gången i mitt liv :p
 
I natt när höfterna sa upp sig som vanligt av att ligga på sidan så gick jag ut till soffan och pallade upp med kuddar och har kunnat sova halvsittandes ända till nu, så skönt!!!

Em och kvällar har jag mycket mensvärk och sammandragningar men sen försvinner det nån gång under natten.

Har inte alls känt mig tung och otymplig innan men det gör jag nu. Viktuppgång på snart 20kg och väger över 80kg för första gången i mitt liv :p
Skönt att du fick sova :up:. Själv vaknade jag 04.30 :down:. Är också uppe och tangerar 80 kilosgränsen men fattar ärligt inte vart alla kilon sitter eftersom jag har samma byxor och tröjor som jag hade från början.
 
Skönt att du fick sova :up:. Själv vaknade jag 04.30 :down:. Är också uppe och tangerar 80 kilosgränsen men fattar ärligt inte vart alla kilon sitter eftersom jag har samma byxor och tröjor som jag hade från början.

Ja jag har också fortfarande mina vanliga linnen och tröjor så länge det är lite längre modell på undertröjorna satt magen täcks. Gravidbyxor har jag haft sen tidigt men inte behövt gå upp i storlek, konstigt!

Usch det är så jobbigt att inte få sova :( man blir ju inte direkt pepp på en förlossning när man är skittrött...
 
Hur går det för alla?
@Lo_ Håller tummarna att kisse mår lite bättre så ni slipper åka in med honom.
@Melisen Jag sover också rätt bra i soffan faktiskt, lite kuddar här och där bara så man blir lite uppstöttad :D Fast sista dagarna så har jag varit konstant trött och sovit i princip hela nätterna. Misstänkte väl att sömnlösheten skulle ta ut sin rätt förr eller senare... Jag växlar mellan att ha riktiga energipåslag och sedan anta en mer zoombielik uppenbarelse... Igår somnade jag till sittande vid ett bord, när vi åt middag ute :o
Smärtsamma sammandragningar nästan varje dag. Undrar om jag ens kommer reagera när det väl börjat sätta igång på riktigt? Man har ju blivit van vid att det håller på så här titt som tätt nu så man reflekterar knappt över det längre, blir bara irriterad när det gör ont igen, till ingen nytta.
Och bebis kämpar på med att försöka ta sig ut genom huden i sidorna känns det som.
9 dagar kvar till beräknad förlossning.... Håhåjaja.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 839
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 998
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 208
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp