Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vår bebis är nu i v 35 och ligger med huvudet neråt och verkar ligga stadigt och rätt fixerad så.. Magen mätte 35 cm och jag känner mej urstor med en hel månad kvar...

Men alltså satan vad ont det gjorde när BM känner hur bebis ligger?? Kom mej inte för att fråga, men det ska göra (så) ont?
Särskilt när hon kände efter huvudet och tryckte nertill på magen. Herregud, slappna av i det läget, tjena!
Även hela sidan av magen är väldigt känslig medan längst upp var mer ok.

Hoppas verkligen bebis INTE gör en kullerbytta och vänder på sej, jag är smärttålig, men vända tillbaka den vill jag inte vara med om om det gör sådär ont bara av att känna lite grand...

Jag tycker inte att det har gjort så ont när hon tryckt på magen men desto ondare när hon känner blygdbenet och trycker på det....
 
Hos BM idag, jag hoppas ju såklart att det var sista gången :angel: Nästa inplanerade är dagen efter bf. Går in i v 39 i morgon och är exakt två veckor till bf nu. Sf-mått på 34 och allt annat såg ut som det skulle. Hon har legat likadant i flera veckor nu med huvudet nere, rumpan på vänster sida och fötterna till höger. BM sa att hon sjunkit ner ordentligt också vilket känns, jäklars vad det kan ila när hon kommer åt lite nerver där nere :p har dock fortfarande under hela graviditeten inte fått en enda hård spark, hon myser mest omkring därinne och buffar lite:love:
 
Tänk om det varit så väl.... Men här händer det inget spännande alls.

Men där är ju några som inte svarat på morgonuppropet, så man vet ju aldrig :D:nailbiting:
 
Nej inget här. Och den kommer nog inte i morgon heller. Jag har haft mer förvärkar än tidigare idag inbillar jag mig. Men inte tillräckligt för att den ska hinna till BF.
Har varit grymt trött idag för dottern var täppt och hade lite feber på natten så hon sparkades och härjade runt så vi andra inte fick sova. Så idag har jag inte gjort så mycket mer än legat på soffan. Tur att dottern inte varit så pigg heller för annars hade det inte gått. Hoppas på en bättre natt i natt!
 
Sen i söndags så det blir väl fyra va!?!
Jepp, stackare :p

Jag har hela tiden haft på känn att det är långfredagen som gäller för mig (även om jag ÖNSKAT att det ska komma mycket tidigare :p). "Världens längsta fredag kommer äntligen leva upp till sitt namn".
Så måtte det sätta igång för mig ikväll/inatt, annars är här en deppig vilse imorgon...
Tycker gott du kan hänga på där, fira påsk på bb låter trevligt :p
 
Det är skärtorsdag, många är lediga och har inte tid att sitta på buke då.
Tror det kommer bli ganska tyst här närmaste dagarna :p

Det hade skrivits en massa tidigare under dagen så jag hade ett par sidor att läsa tillbaka på och sen blev det helt tyst så jag hade en förhoppning, trots skärtorsdag ;)
 
Jepp, stackare :p

Jag har hela tiden haft på känn att det är långfredagen som gäller för mig (även om jag ÖNSKAT att det ska komma mycket tidigare :p). "Världens längsta fredag kommer äntligen leva upp till sitt namn".
Så måtte det sätta igång för mig ikväll/inatt, annars är här en deppig vilse imorgon...
Tycker gott du kan hänga på där, fira påsk på bb låter trevligt :p

Ja, idag känner jag att det var lite extra synd om mig faktiskt :down:

Min sambo sa precis samma att det blir på den långa fredagen så det återstår att se ;)

Som sagt så tyckte jag att det gjorde ont tidigare men nu har det avtagit, suck.

Hänger gärna på till BB imorgon faktiskt :up:
 
Just nu är jag så deppad att jag funderar på att ring fl och böna och be om en igångsättning (och då är jag ändå livrädd för en igångsättning...)
Men frågan är om det är lönt? De ser väl en bara som en desperat gravid till som ringer, och kommer väl hävda att det är heeeeelt normalt att man blir trött och har ont nu i slutet....... :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 839
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 999
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 212
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp