Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Anledningen jag fick var att det var ett perfekt sätt att göra sig nojig och känna sig otillräcklig men sen får man väl göra en bedömning av vem man är som person :)

Hmm...
Jag har haft fler bekanta som det krånglat för och de har rekommenderat att ha hemma ifall att. Men ja alla är vi olika, själv är jag inte så nojig över amningen. Fungerar det så är det bra, fungerar det inte så finns det alternativ. :)
 
Min man är bäst :love: Han jagade ut mig i vedhögen och för fix av hästarna så jag skulle få va i fred en stund. Jag ammade lite innan jag gick ut och pumpade en liten flaska sen hade han ju eraättning att tillgå om det behövdes. Det hade gått jättebra! Hon hade ätit det jag pumpat sen hade han lagt storasyster och sen ville lillan ha mer så han blandade ersättning så nu sover hon :)

Skönt om vi kan dela lite mer på det kvällstid. Vi är ju vana att dela på allt med både barn, saker som ska göras ute och hushållsarbete. Blir konstigt för oss båda att inte göra det :D Jag ammar gärna, men helst inte flera timmar i sträck typ utan uppehåll ;)
 
Ååh, jag vet inte om jag ska vara positiv eller negativ här...

Inga direkt sd under dagen, och inget mer slem.
Men ett rejält tryck uppe på magen, illamående, vill inte direkt äta, och kroppen fortsätter rensa kroppen.

Så var det innan det satte igång förra gången - men det kan lika gärna vara att det är magsjuka på gång :banghead:


En positiv sak dock: (äckelvarning!)
Ni har kanske märkt att jag är lite desperat (:cautious:), så jag har ju själv haft lite koll på hur livmodertappen varit. (jag vet, man ska inte var där och pilla själv :o ). Men den har i varje fall flyttat sig betydligt längre fram nu, och det kom med rejält mycket slem efter att jag varit där. Så någon liten nytta har hinnsvepningen i varje fall gjort. :)
 
Livmodertappen, vart sitter den liksom... :confused:;):D @vilse , du kan din kropp du.

Slog till och köpte en begagnad crosstrainer på kvällskvisten. Skönt att kunna träna en halvtimme hemma då och då. Inbillar jag mig.
 
Hur ofta har ni som går på övertid/närmar er övertid tider bokade hos BM? Jag har fått för mig att det skulle bli jättetäta kontroller efter BF, men så verkar det inte vara här i alla fall.

Jag var till barnmorskan idag (2 dagar innan BF). Fick välja på att vi bokade en ny tid eller att jag skulle ringa om den inte kommit nästa fredag. Valde att jag ska ringa i så fall.
 
Livmodertappen, vart sitter den liksom... :confused:;):D @vilse , du kan din kropp du
Men sånt måste man ju ha koll på, eller? :p
Kort info, som ogravid tror jag den flyttar sig lite fram och tillbaka, men man kan oftast känna den genom att sticka in fingrarna en bit.
Som gravid vinklar den sig bakåt, men när det börjat närma sig förlossning så glider den fram, mjuknar och sen börjar utplånas. Och sen vidgar sig livmodermunnen = man öppnar sig.
Genom att ha lite koll på den så får man ett litet hum om var man är i processen :p

Sen ska man ju inte vara där och pill, just för risken att irritera eller få infektioner. Men ja :o
 
Men sånt måste man ju ha koll på, eller? :p
Kort info, som ogravid tror jag den flyttar sig lite fram och tillbaka, men man kan oftast känna den genom att sticka in fingrarna en bit.
Som gravid vinklar den sig bakåt, men när det börjat närma sig förlossning så glider den fram, mjuknar och sen börjar utplånas. Och sen vidgar sig livmodermunnen = man öppnar sig.
Genom att ha lite koll på den så får man ett litet hum om var man är i processen :p

Sen ska man ju inte vara där och pill, just för risken att irritera eller få infektioner. Men ja :o
Ok jag tror jag tar fasta på det där sista och undviker infektioner;)
 
Dagliga uppropet (ni får säga till om ni inte vill vara med!)

@Rhinos: Du får komma hit och berätta när du känner dig redo :) Vi är alla väldigt nyfikna på hur det gått!
@Olina ?
@carmarnic?
@Lo_
@Smulu?
@glittra?

Några känningar?

Själv så fortsatte faktiskt mina sd igår även efter att jag lagt mig, så jag trodde verkligen att det skulle hända något inatt. Men tji fick jag. Nu sitter jag här utan minsta tecken igen.... *suck*


Puttar upp listan också.

MARS

2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
28:e Bambi, första barnen, tvillingflickor
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet
 
Dagens uppdatering på ämnet " Beeeebiiiis kooom uuuut!"
Hen trivs bra i magen. Inga värkar ännu, inte ens på mensvärk nivå.
Dock börjar magen bli lite orolig... Går på toa och skiter minst två gånger om dagen. Det sägs ju kunna vara ett tecken...
Har önskat den kommer ut i morgon eller på lördag. Får just se hur mycket hen lyssnat på mej :)
Beeeebiiiis koooom uuuut!
 
Inget på gång här förutom att jag hade lite ont igårkväll (förvärkar?) och känner mig lite sliten idag. Mycket kort stubin och höll på att flyga på en som körde på mig med kundvagnen på Ica :D. Köpte lite smågrejer med snabb energi att ta med till förlossningen, har ni andra gjort det?

Var hos svärföräldrarna igår och jag blev nästan provocerad av att jag fick känslan av att de väntar ivrigare på bebisen än jag. Känns konstigt att de väntar på något som bor i mig på nåt sätt... Och jag fick ett behov av att stänga om mig/oss så jag får ha det i fred. Vet fortfarande inte hur jag kommer känna och reagera inför barnet så jag blev snudd på avundsjuk på att deras rena längtan. Jag både längtar och är orolig, inget är självklart. Kände mig otacksam som är så tudelad i mina känslor.
 
Vår bebis är nu i v 35 och ligger med huvudet neråt och verkar ligga stadigt och rätt fixerad så.. Magen mätte 35 cm och jag känner mej urstor med en hel månad kvar...

Men alltså satan vad ont det gjorde när BM känner hur bebis ligger?? Kom mej inte för att fråga, men det ska göra (så) ont?
Särskilt när hon kände efter huvudet och tryckte nertill på magen. Herregud, slappna av i det läget, tjena!
Även hela sidan av magen är väldigt känslig medan längst upp var mer ok.

Hoppas verkligen bebis INTE gör en kullerbytta och vänder på sej, jag är smärttålig, men vända tillbaka den vill jag inte vara med om om det gör sådär ont bara av att känna lite grand...
 
Vår bebis är nu i v 35 och ligger med huvudet neråt och verkar ligga stadigt och rätt fixerad så.. Magen mätte 35 cm och jag känner mej urstor med en hel månad kvar...

Men alltså satan vad ont det gjorde när BM känner hur bebis ligger?? Kom mej inte för att fråga, men det ska göra (så) ont?
Särskilt när hon kände efter huvudet och tryckte nertill på magen. Herregud, slappna av i det läget, tjena!
Även hela sidan av magen är väldigt känslig medan längst upp var mer ok.

Hoppas verkligen bebis INTE gör en kullerbytta och vänder på sej, jag är smärttålig, men vända tillbaka den vill jag inte vara med om om det gör sådär ont bara av att känna lite grand...

Oj, jag tycker knappt det känns alls. Du kanske har en hårdhänt bm bara :)
 
Men alltså satan vad ont det gjorde när BM känner hur bebis ligger?? Kom mej inte för att fråga, men det ska göra (så) ont?

För mig gör det ont, har tänkt att det hänger ihop med att jag har så pass mycket smärta från foglossningen, allt tryck i det området gör ont.
 
Oj, jag tycker knappt det känns alls. Du kanske har en hårdhänt bm bara :)
Hon är jätteförsiktig!
En annan BM fick känna idag också (som jobbar på förlossningen annars), som kanske var något hårdhäntare men jag tror ändå inte hon tog i eller behöva trycka särskilt hårt. Utan jag tror snarare att det var en mer normal behandling.

Har knappt någon foglossning att tala om, men är väldigt känslig på magen (inte som ogravid dock) och som sagt rätt smärttålig. Det räcker med att stryka mej på magen så känns det mer eller mindre obehagligt lite beroende på dagsform och vart strykingen är. Tror det gör särskilt ont just där bebis ligger sas.
 
Här händer det ingenting. Har nyss kommit hem efter storhandling med svärmor.

Vi ska ju ha påskmiddag imorgon och jag hoppas att den bestämmer sig för att titta ut då annars känns det som den kommer stanna inne i magen i all evighet...
 
Och för mig gör det också jätteont och ömmar när BM trycker och känner efter där huvudet är. Riktigt härligt var det den gången hon hade en student med som skulle göra detsamma, då var det mycket nära att jag kräktes.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 839
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 999
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 212
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp