Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Själv så var natten precis som vanligt, dvs sammandragningarna försvann och så även de bruna/blodblandade flytningarna.
Så döm av min förvåning när jag hittar blodblandat slem i trosan nu - vilken lycka över sånt äckel :p Bara hoppas att hela slemproppen kan släppa nu också :)
 
Själv så var natten precis som vanligt, dvs sammandragningarna försvann och så även de bruna/blodblandade flytningarna.
Så döm av min förvåning när jag hittar blodblandat slem i trosan nu - vilken lycka över sånt äckel :p Bara hoppas att hela slemproppen kan släppa nu också :)

Fusk :D:up:
 
Till din tröst så är det inte alla som märker när slemmis släpper, så du har säkert redan tappat din ;)

Haha jag får verkligen hoppas på det.

Ska se om jag kommer ihåg att fråga BM om hon kan se om något hänt idag. Annars så är det stendött!
 
Jag vet faktiskt inte, det lät mest som att hon fick en idé "vill du titta på bebisen", men det var samtidigt som hon kände hur den låg så hon kanske var osäker på hur långt ner den var?

Märkligt att inte ge någon ordentlig förklaring, tycker jag.
 
Märkligt att inte ge någon ordentlig förklaring, tycker jag.

Jag fick göra ett sent Ul bara för att se hur bebisen låg. Det var lite osäkert om den låg med huvudet neråt eller inte. Så för att kontrollera det så gjordes ett UL, annars hade det blivit vändning.

Kanske därför du också fick göra Lo?
 
Jag fick göra ett sent Ul bara för att se hur bebisen låg. Det var lite osäkert om den låg med huvudet neråt eller inte. Så för att kontrollera det så gjordes ett UL, annars hade det blivit vändning.

Kanske därför du också fick göra Lo?
Ja det var känslan jag fick och det kändes inte som det låg någon oro bakom. Vi skrattar väldigt mycket och har en allmänt lättsam stämning så det bidrar nog till att jag inte blev orolig.
 
Ja det var känslan jag fick och det kändes inte som det låg någon oro bakom. Vi skrattar väldigt mycket och har en allmänt lättsam stämning så det bidrar nog till att jag inte blev orolig.

Vad skönt, jag visste innan att jag skulle få ul men jag var inte heller orolig :)
 
Usch oroa mig inte, hade inte en tanke på att det inte skulle vara bra. Naiva jag tänkte att hon bara ville vara snäll.
Barnmorskor brukar oftast vara snälla, så det tror jag på ;)
Hade där varit något att oroa sig över så hade hon sagt det!

Att kolla med ul om bebis verkligen ligger där hon tror är inget ovanligt (för de bm som har ul utrustning på rummet - sån tur har dock aldrig jag haft :p )
 
Usch oroa mig inte, hade inte en tanke på att det inte skulle vara bra. Naiva jag tänkte att hon bara ville vara snäll.

Oj, var inte alls min mening att göra dig orolig! Hade det varit något att oroa sig för hade hon nog sagt det, men just för att avsaknaden av en förklaring kan oroa många tycker jag det var märkligt att inte bara säga t.ex. "Vi gör ett ultraljud för att kolla hur bäbisen ligger.".
 
Jag blev som sagt bara orolig att jag skulle få reda på könet och försöka hålla tyst om det sen ;). Trodde inte det hade UL heller faktiskt, men hon gick och hämtade en apparat från stenåldern ;). Hen rörde sig och hjärtat slog lika bra som vanligt. Men nu när jag tänker efter så kanske jag borde frågat varför. Jag blev mest exalterad :o
 
Min bebis tycks trivas utmärkt inne i magen. Jag har ju inte ens några sammandragningar att tala om.
Vem vet det kanske sätter igång mitt under påskmiddagen på lördag... Vore dock skönt att ha bebis på utsidan och slippa sitta på spänn hos svärföräldrarna.
 
Jag blev som sagt bara orolig att jag skulle få reda på könet och försöka hålla tyst om det sen ;). Trodde inte det hade UL heller faktiskt, men hon gick och hämtade en apparat från stenåldern ;). Hen rörde sig och hjärtat slog lika bra som vanligt. Men nu när jag tänker efter så kanske jag borde frågat varför. Jag blev mest exalterad :o

Min BM gjorde också ett UL bara för att försäkra sig om att hon kände rätt ang hur bebisen låg. Gick inte att se nåt för en novis dock, alldeles för stor tjej där inne :)
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Jag vet faktiskt inte, det lät mest som att hon fick en idé "vill du titta på bebisen", men det var samtidigt som hon kände hur den låg så hon kanske var osäker på hur långt ner den var?
Jag fick göra ett ultraljud sist jag var hos barnmorskan i samband med att hon kände. Apparaten som de hade där var inte lika skarp som de när man gör RUL och BM sa att det hon hoppades på att se var en rund ring (skallbenet) som ligger nedåt (och det såg vi också).

Hur ofta har ni som går på övertid/närmar er övertid tider bokade hos BM? Jag har fått för mig att det skulle bli jättetäta kontroller efter BF, men så verkar det inte vara här i alla fall.
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Första lediga dagen tillbringas hos frisören med en helrenovering av hår och färgning av bryn. Skönt att äntligen få känna sig lite vårfräsch :) längtar lite till jobbet men fy tusan så skönt med ledig oplanerad tid.
 
Jag har inga känningar, lite sammandragningar om jag går långt och tror jag har haft förvärkar (svag mensvärk) vid ett par tillfällen.

Ska bli så skönt med påsk nu. Maken jobbar halvdag imorgon och sedan har vi fyra lediga dagar tillsammans!
 
Hur ofta har ni som går på övertid/närmar er övertid tider bokade hos BM? Jag har fått för mig att det skulle bli jättetäta kontroller efter BF, men så verkar det inte vara här i alla fall.
Som vi hade det inbokat från början så hade jag träff med henne veckan innan bf, samt en vecka efter bf. Iom att jag börjat med akupunktur så bokade vi dock in ett extra besök även på bf.

Så, normalt: fortsätter med varannan vecka.
Jag är ju dock omföderska, kan hända att förstfödorskor har lite oftare.
 
Hur ofta har ni som går på övertid/närmar er övertid tider bokade hos BM? Jag har fått för mig att det skulle bli jättetäta kontroller efter BF, men så verkar det inte vara här i alla fall.

Jag har ju, som du, bf på söndag och trodde nog jag skulle få komma nästa vecka men det blev om två veckor, och då skulle vi även boka in övertidskontroll på förlossningen. Om det fortfarande är aktuellt. Hon tyckte gott den kunde stanna inne ett bra tag som det lät.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 839
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 999
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 215
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp