Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@vilse Fy vad jobbigt det låter :( Inget mer resultat av hinnsvepningen alltså?


Jag hade ju tänkt att våran kunde komma ut i morgon men det verkar inte vara något på gång här alls. BF på fredag. Mår väldigt bra så jag har lite svårt att tänka mig att den skulle komma ut de närmsta dagarna. Jag som vill äta gravad lax på lördag.. Törs man äta nu på slutet? Läste någonstans att det var mindre farligt om man skulle få listeria nu än i början av graviditeten.

Idag har vi bytt däck på bilarna, jag stod mest för skruvandet. Kan ju säga att det var lite knixigt att ta sig ner för att se om däcken hamnade för skruvhålen :p Sen lagom tills det var dags att hämta dottern på förskolan var jag helt slut och ville bara vila. Tur att hon börjar kunna aktivera sig själv nu i alla fall så vi har varit ute och jag har mest tittat på när hon har lekt.

Gällande gravad lax så har jag ätit det hela graviditeten. Bara fått till mig att man ska se till att den är relativt nyförpackad om man nu inte gör egen.
 
Men får man inte föräldrapenning efter sin nya lön? Jag hade också lönesamtal idag och kommer fylla i min nya lön på försäkringskassan. Det är väl om man inte är tillsvidare anställd som det räknas på det senaste halvåret om jag har fattat det rätt.
Jag tänkte att jag skulle ta bort den texten, men sen glömde jag det. Min lönerevision kommer inte påverka min föräldrapenning eftersom jag redan innan ligger över taket för ersättning. I annat fall så har jag också förstått det så som du skriver (och jag ska också uppdatera inrapporterade uppgifter till Försäkringskassan).

Nya lönen kommer innebära lite högre föräldralön från företaget, vilket är fint eftersom vi kommer snåla med dagarna!
 
@vilse Fy vad jobbigt det låter :( Inget mer resultat av hinnsvepningen alltså?


Jag hade ju tänkt att våran kunde komma ut i morgon men det verkar inte vara något på gång här alls. BF på fredag. Mår väldigt bra så jag har lite svårt att tänka mig att den skulle komma ut de närmsta dagarna. Jag som vill äta gravad lax på lördag.. Törs man äta nu på slutet? Läste någonstans att det var mindre farligt om man skulle få listeria nu än i början av graviditeten.

Idag har vi bytt däck på bilarna, jag stod mest för skruvandet. Kan ju säga att det var lite knixigt att ta sig ner för att se om däcken hamnade för skruvhålen :p Sen lagom tills det var dags att hämta dottern på förskolan var jag helt slut och ville bara vila. Tur att hon börjar kunna aktivera sig själv nu i alla fall så vi har varit ute och jag har mest tittat på när hon har lekt.
Vi har lift, så för oss är det bara att köra upp bilen på liften, hissa upp och dra på i rätt höjd som man står i, sjukt värt!
 
Gällande gravad lax så har jag ätit det hela graviditeten. Bara fått till mig att man ska se till att den är relativt nyförpackad om man nu inte gör egen.

Jag tycker att det aldrig står förpackningsdatum på dem eller så hittar jag det bara inte. Den lax som blir i helgen i så fall är hemgravad men köpt vakuumförpackad hel på ICA. Kanske törs chansa på att de har förvarat den bra..
 
Vi har lift, så för oss är det bara att köra upp bilen på liften, hissa upp och dra på i rätt höjd som man står i, sjukt värt!

Jag stog faktiskt och kollade in i garaget igår och tänkte "tänk om man kunde lyfta bilen" haha. Fast vi är inte så meck intresserade så det skulle inte löna sig.
 
Besiktning hos barnmorskan idag. SF-mått 35 i v 38+6, urinen bra, blodtrycket på sitt sedvanliga 110/70 och jag slapp gå förbi labbet för att testa sockret då jag provat med makens blodsockermätare. :p Bäst av allt är att bäbisen är fixerad så jag kan i alla fall sluta oroa mig för sätesbjudning.

Nu ska jag bara överleva den hämnd som brukar komma från nämnda bäbis när barnmorskan varit och tryckt en massa, fram till lunch någon gång lär livet vara sådär lagom kul... :p
 
Även jag har varit hos BM som var betydligt mer road av att jag fortfarande rider nu än förra gången vi pratade om det. Hon har tydligen en till höggravid ryttare som patient så hon höll bara ut händerna och sa att ni vet väl vad ni gör :D.

Enda gången som min J inte varit med så drar hon fram ett UL och jag blev livrädd att jag skulle se könet på bebisen men det enda tillstymmelsen till kön jag såg var nog navelsträngen :confused:. Hen har legat med huvudet nedåt länge nu men inte helt fixerad tror jag. Såg en liten hand och ett huvud :). Mitt blodtryck hade sänkts lite :up: och hon tyckte gott jag kunde gå ett tag till eftersom jag mår bra.
 
Tja, då är vi inne i April, 3 av 8 marsbebisar kom i rätt månad :cautious: Ganska dålig statistik om jag får säga det själv :p

Och med ny månad får vi väl börja inkludera även aprilbarnen i de dagliga uppropen för att kolla så ingen tränger sig ;)
Så:
@Rhinos: Hur går det? Har det startat? Blir det ett aprilskämt? :sneaky:
@Olina ?
@Lo_
@Smulu?
@glittra?

Några känningar?


Sen har vi ju @Bambi med tvillingar också - risken är ju ganska stor att du snart föder. Hur känner du dig? Några känningar? Eller de verkar vilja stanna kvar tiden ut?



MARS

2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
28:e Bambi, första barnen, tvillingflickor
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 843
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 999
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 216
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp