Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är det inte långt kvar om det ska bli någon mer marsbebis! ;)

35+4 idag och bm-besök. Bebis är något ruckar så inte helt fixerad än, men hjärtslag och allt var bra. Sf-måttet var 33 cm och håller sig fortfarande på gröna linjen.
Bäst var att mitt blodtryck som var lite högt sist gått ner till 120/80, så det var väldigt skönt.

Däremot har jag åkt på karpaltunnelsyndrom. Inte värre än att jag står ut än så länge men helt bekvämt är det inte! Som tur var fungerar det bra på jobbet än så länge, hoppas det går de 10 ( :eek: ) dagarna jag har kvar att jobba.

Men med det som enda krämpa tillsammans med lite svullna fötter så är jag nog rätt lyckligt lottad ändå :)
 
Gaah, Google är inte min vän.

I dag har jag haft ont i nedre delen av magen av och till. Det har skett även fast jag bara suttit still. Man kan säga att det känns som att jag har "håll" fast i livmodern. Smärtan (ganska skarp, men klart hanterbar) håller i sig några minuter, sen släpper den och kommer tillbaka en stund senare.

Är det här en förvärk? Eller är det en inälva som typ fastnat någonstans? :yuck: Någon gissning?
 
Gaah, Google är inte min vän.

I dag har jag haft ont i nedre delen av magen av och till. Det har skett även fast jag bara suttit still. Man kan säga att det känns som att jag har "håll" fast i livmodern. Smärtan (ganska skarp, men klart hanterbar) håller i sig några minuter, sen släpper den och kommer tillbaka en stund senare.

Är det här en förvärk? Eller är det en inälva som typ fastnat någonstans? :yuck: Någon gissning?

Låter som om det skulle kunna vara förvärkar. Sådana har roat mig till och från i flera veckor :meh:
 
Och blä. Nu är jag deppad. (igen)
Bf (bäst före!!!!!) idag, men känner inte direkt något hopp om att det ska dra igång inom överskådlig tid. Och kroppen blir bara sämre och sämre :(
Det nya nu är att kroppen inte orkar bära upp mig om jag står still. Står jag still i mer än några minuter så känns det som hela kroppen håller på att kollapsa (främst höfterna då), och jag har klarar knappt ta mig därifrån.
Var och köpte namngivningspresenter idag, allt gick jättebra tills jag ställde mig att slå in paketen, höll knappt på att kunna ta mig ut i bilen sen för kroppen blivit så ofantligt trött och lixom inte håller ihop :confused:

Samma sak i duschen sen, dödstrött och kroppen vill bara trilla ihop... Blev lite bättre när jag ställde mig och gungade med höfterna, men inte mycket. :(
Låt detta helvetet vara över snart, jag orkar snart inte mer :(

*gnällig*
 
Och jag har fått svårt att andas igen, gud så fort man glömmer! Tänk att det var så i flera månader, det är ju pest verkligen. Må barnet låta mina lungor vara omedelbart, direkt och ögonaböj!
 
Och blä. Nu är jag deppad. (igen)
Bf (bäst före!!!!!) idag, men känner inte direkt något hopp om att det ska dra igång inom överskådlig tid. Och kroppen blir bara sämre och sämre :(
Det nya nu är att kroppen inte orkar bära upp mig om jag står still. Står jag still i mer än några minuter så känns det som hela kroppen håller på att kollapsa (främst höfterna då), och jag har klarar knappt ta mig därifrån.
Var och köpte namngivningspresenter idag, allt gick jättebra tills jag ställde mig att slå in paketen, höll knappt på att kunna ta mig ut i bilen sen för kroppen blivit så ofantligt trött och lixom inte håller ihop :confused:

Samma sak i duschen sen, dödstrött och kroppen vill bara trilla ihop... Blev lite bättre när jag ställde mig och gungade med höfterna, men inte mycket. :(
Låt detta helvetet vara över snart, jag orkar snart inte mer :(

*gnällig*
Låter inget kul alls :(. Må du vara näst på tur nu!
 
Låter som en bra dag @glittra !

Jag har en lite dålig dag, blev trött i förmiddags och har inte återhämtat mig än riktigt. Vår morgonpromenad blev lite för lång (5 km), och jag kom hem till en pågående storstädning så jag tog mig an badrummet. En del skrubbande på huk och knä och sen dess har jag känt mig rätt sänkt. Långfika i solen med kompis, sen fixade jag stallet och borstade lerhäst under em men blev inte piggare. Planen är att rida innan han ska in ikväll men än så länge lutar det mer åt en vilodag. Och det må väl vara hänt ;).
Japp, jag är nöjd. Imorgon har jag nästan ingenting planerat så jag får se hur jag hanterar det.

Låter som en mastig dag för dig, förstår att du blir trött. Jag tror inte att jag skulle orka gå fem kilometer nu utan att åtminstone behöva pausa en stund halvvägs.

Städa badrum hör till en av de uppgifter som jag tycker att jag med gott samvete kan slippa som gravid :angel:

Hoppas att du haft en fin kväll, ridtur eller ej! :)
 
Och blä. Nu är jag deppad. (igen)
Bf (bäst före!!!!!) idag, men känner inte direkt något hopp om att det ska dra igång inom överskådlig tid. Och kroppen blir bara sämre och sämre :(
Det nya nu är att kroppen inte orkar bära upp mig om jag står still. Står jag still i mer än några minuter så känns det som hela kroppen håller på att kollapsa (främst höfterna då), och jag har klarar knappt ta mig därifrån.
Var och köpte namngivningspresenter idag, allt gick jättebra tills jag ställde mig att slå in paketen, höll knappt på att kunna ta mig ut i bilen sen för kroppen blivit så ofantligt trött och lixom inte håller ihop :confused:

Samma sak i duschen sen, dödstrött och kroppen vill bara trilla ihop... Blev lite bättre när jag ställde mig och gungade med höfterna, men inte mycket. :(
Låt detta helvetet vara över snart, jag orkar snart inte mer :(

*gnällig*

Du och jag sitter i samma båt av kroppsligt förfall. Sitter just nu och försöker samla kraft till att just duscha, känns som ett oöverstigligt projekt. Jag har dock inte BF förrän nästa vecka, jag unnar dig verkligen att hinna före!
 
@vilse Fy vad jobbigt det låter :( Inget mer resultat av hinnsvepningen alltså?


Jag hade ju tänkt att våran kunde komma ut i morgon men det verkar inte vara något på gång här alls. BF på fredag. Mår väldigt bra så jag har lite svårt att tänka mig att den skulle komma ut de närmsta dagarna. Jag som vill äta gravad lax på lördag.. Törs man äta nu på slutet? Läste någonstans att det var mindre farligt om man skulle få listeria nu än i början av graviditeten.

Idag har vi bytt däck på bilarna, jag stod mest för skruvandet. Kan ju säga att det var lite knixigt att ta sig ner för att se om däcken hamnade för skruvhålen :p Sen lagom tills det var dags att hämta dottern på förskolan var jag helt slut och ville bara vila. Tur att hon börjar kunna aktivera sig själv nu i alla fall så vi har varit ute och jag har mest tittat på när hon har lekt.
 
Japp, jag är nöjd. Imorgon har jag nästan ingenting planerat så jag får se hur jag hanterar det.

Låter som en mastig dag för dig, förstår att du blir trött. Jag tror inte att jag skulle orka gå fem kilometer nu utan att åtminstone behöva pausa en stund halvvägs.

Städa badrum hör till en av de uppgifter som jag tycker att jag med gott samvete kan slippa som gravid :angel:

Hoppas att du haft en fin kväll, ridtur eller ej! :)

Vet att just badrummet är hans värsta så tänkte vara snäll eftersom han gjorde resten av lägenheten men såhär med facit i hand....O_o. Och jag somnade så det blev ingen ridtur men väl en kvällspuss:heart, och det var nog alldeles precis lagom idag. Imorgon är det en ny dag:up:
 
Idag har jag gjort en del viktiga ärenden, däribland lönesamtal som jag blev nöjd med. Skönt att ha lönen klar innan föräldraledighet även om det inte påverkar föräldrapenningen.

Men får man inte föräldrapenning efter sin nya lön? Jag hade också lönesamtal idag och kommer fylla i min nya lön på försäkringskassan. Det är väl om man inte är tillsvidare anställd som det räknas på det senaste halvåret om jag har fattat det rätt.
 
@vilse Fy vad jobbigt det låter :( Inget mer resultat av hinnsvepningen alltså?


Jag hade ju tänkt att våran kunde komma ut i morgon men det verkar inte vara något på gång här alls. BF på fredag. Mår väldigt bra så jag har lite svårt att tänka mig att den skulle komma ut de närmsta dagarna. Jag som vill äta gravad lax på lördag.. Törs man äta nu på slutet? Läste någonstans att det var mindre farligt om man skulle få listeria nu än i början av graviditeten.

Idag har vi bytt däck på bilarna, jag stod mest för skruvandet. Kan ju säga att det var lite knixigt att ta sig ner för att se om däcken hamnade för skruvhålen :p Sen lagom tills det var dags att hämta dottern på förskolan var jag helt slut och ville bara vila. Tur att hon börjar kunna aktivera sig själv nu i alla fall så vi har varit ute och jag har mest tittat på när hon har lekt.
Byta däck, är du galen? Måste vara den absolut sämsta ställningen, jag får verkligen hålla emot kräkreflex vid ex kratsning av hovar och ta på strumpor osv
 
Du och jag sitter i samma båt av kroppsligt förfall. Sitter just nu och försöker samla kraft till att just duscha, känns som ett oöverstigligt projekt. Jag har dock inte BF förrän nästa vecka, jag unnar dig verkligen att hinna före!
Börjar aprilbarnen komma före mig så finns det viss risk för stort svartsjukedrama känner jag :angel: ;)
Hoppas verkligen att min känsla på långfredagen stämmer, annars kommer här fler deppiga inlägg då :p

@vilse Fy vad jobbigt det låter :( Inget mer resultat av hinnsvepningen alltså?
Nja, har lite sammandragningar, och bruna flytningar. Men jag räknar med att det stannar av när jag lägger mig sen.. Precis som alla andra kvällar :meh:


Men känns lite bättre nu, fått gråtit ut i mannens famn :) Och för att få mig på bättre tankar så började han prata om allt kul med sonen, så nu är jag på lite bättre humör.
 
Byta däck, är du galen? Måste vara den absolut sämsta ställningen, jag får verkligen hålla emot kräkreflex vid ex kratsning av hovar och ta på strumpor osv

Jag har mest problem med att det trycker upp mot halsen på kvällarna och det är inte varje dag heller så just det var ingen fara. Men jag är inte den som står bredvid och tittar när någon annan jobbar så det var bara att göra det jag klarade av. Krypa ner och titta vart jag skulle placera domkraften var jag dock inte så sugen på så det fick maken göra :p
 
Och blä. Nu är jag deppad. (igen)
Bf (bäst före!!!!!) idag, men känner inte direkt något hopp om att det ska dra igång inom överskådlig tid. Och kroppen blir bara sämre och sämre :(
Det nya nu är att kroppen inte orkar bära upp mig om jag står still. Står jag still i mer än några minuter så känns det som hela kroppen håller på att kollapsa (främst höfterna då), och jag har klarar knappt ta mig därifrån.
Var och köpte namngivningspresenter idag, allt gick jättebra tills jag ställde mig att slå in paketen, höll knappt på att kunna ta mig ut i bilen sen för kroppen blivit så ofantligt trött och lixom inte håller ihop :confused:

Samma sak i duschen sen, dödstrött och kroppen vill bara trilla ihop... Blev lite bättre när jag ställde mig och gungade med höfterna, men inte mycket. :(
Låt detta helvetet vara över snart, jag orkar snart inte mer :(

*gnällig*

Fy vad tufft att känna sig så sliten i kroppen :( hoppas hoppas att du inte behöver vänta länge till!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 843
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 999
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 216
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp