Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fusk, kom inte och träng dig ;)

Ska till bm imorgon då kanske man kan fråga om sån där hinsvepning, skulle vara så skönt om det kom igång.
Jag har nått BF, då är det ok att tränga sig! Att du går och sölar ska väl inte jag behöva lida för? ;)

Hinnsvepningar är bra! Ibland. Fruktansvärt obehagliga, men med lite tur så kan det ju dra igång.
Jag sitter med en rejäl "mensvärk" just nu, och en del sd. Brukar jag inte ha såhär tidigt på dagen. Så kanske det kan öka framåt kvällen.... ;)
 
Hehe, min mage har också börjat bli mer aktiv och rensat ut en massa. men några onda värkar har det inte blivit... Ska det bli en favorit i repris? Ska stora tjejen bli stora syster på sin födelsedag?, hon fyller i morgon. Eller blir det kanske en glad överaskning för morfar på torsdag, han fyller då.
Blir ju praktiskt med framtida kalas i varje fall. :p
 
Jag har nått BF, då är det ok att tränga sig! Att du går och sölar ska väl inte jag behöva lida för? ;)

Hinnsvepningar är bra! Ibland. Fruktansvärt obehagliga, men med lite tur så kan det ju dra igång.
Jag sitter med en rejäl "mensvärk" just nu, och en del sd. Brukar jag inte ha såhär tidigt på dagen. Så kanske det kan öka framåt kvällen.... ;)

Haha nä men man kan tycka att man går på turordningen :D;)

Ok, kan i alla fall fråga min BM om det och se vad hon säger.

För övrigt har vi ett problem och det är påsken, vill gärna äta mat med familjen men det är svårt att planera när man inte vet något....
 
För övrigt har vi ett problem och det är påsken, vill gärna äta mat med familjen men det är svårt att planera när man inte vet något....
Det har löst sig bra här, jag är så osocial för tillfället så ingen vill bjuda in oss *asg*

Okej, vi lär säkert åka till mina föräldrar, då de kände att de inte kunde boka upp sig på något.
"Tänk om vi bjuder hit folk, och sen drar det helt plötsligt igång. Då måste jag slänga ut dem helt plötsligt och i rasande fart köra till er! :eek: "(mamma har dygnet runt jour för att ta hand om sonen när värkarna sätter igång).
 
Haha nä men man kan tycka att man går på turordningen :D;)

Ok, kan i alla fall fråga min BM om det och se vad hon säger.

För övrigt har vi ett problem och det är påsken, vill gärna äta mat med familjen men det är svårt att planera när man inte vet något....
Vi har sagt att vi kommer förbi om det är möjligt, och än så länge verkar det ytterst möjligt ;-)
 
Det har löst sig bra här, jag är så osocial för tillfället så ingen vill bjuda in oss *asg*

Okej, vi lär säkert åka till mina föräldrar, då de kände att de inte kunde boka upp sig på något.
"Tänk om vi bjuder hit folk, och sen drar det helt plötsligt igång. Då måste jag slänga ut dem helt plötsligt och i rasande fart köra till er! :eek: "(mamma har dygnet runt jour för att ta hand om sonen när värkarna sätter igång).

Här blir det nog så att min familj kommer upp till sambons familj så får vi genomföra någon typ av knytis. Sambons familj bor bara några km från oss och min bor väl ca 5 mil ifrån men det är närmare till BB från oss.
 
Usch jag hatar det där. .. Jag hoppas att jag aldrig kommer att besvara "jag är gravid" med "jag hade värkar i 48 timmar och sprack 10 cm" eller liknande som jag fått höra från folk! :wtf:
Ja jag är rätt privat av mig så öppenhjärtigheten min graviditet har inneburit för både allmänhet och ytligt bekanta har chockat mig både en och två gånger. Kan berätta att hennes första förlossning kom igång efter att ha plockat blåbär en hel dag. Det var sätesbjudning men det var inga problem :D
 
Ja jag är rätt privat av mig så öppenhjärtigheten min graviditet har inneburit för både allmänhet och ytligt bekanta har chockat mig både en och två gånger. Kan berätta att hennes första förlossning kom igång efter att ha plockat blåbär en hel dag. Det var sätesbjudning men det var inga problem :D

Haha låter som min mammas förlossning med mig som tydligen ska ha kommit igång efterhon plockat blåbär ;)

Synd att det inte finns nå blåbär att plocka då om man inte räknar frysdisken på ICA :D
 
Det är väl bara att ni går ut i blåbärsriset och sätter er på huk ;), själva plockandet kan ni fejka för samma effekt :up:
 
Kan köpa lite blåbär i frysdisken och slänga ut i blåbärsriset för att sedan plocka upp det. Borde väl vara det mest autentiska vi kan frambringa denna tid på året ;).

Här känns det ingenting, men eftersom jag vet att det händer imorgon så tar jag det ganska lugnt. Sambon och jag ska passa på att fixa iordning lite i hemmet innan bebisen kommer och förbereda mina föräldrar på att de måste vara kattvakter imorgon. Känns helt absurt att det är så nära nu. Är inte ett dugg nervös eftersom det känns så overkligt.
 
Det är väl bara att ni går ut i blåbärsriset och sätter er på huk ;), själva plockandet kan ni fejka för samma effekt :up:
Får ont bara av tanken på att sätta mig på huk i blåbärsriset.. Och jag ska gå två månader till med det, nästan så att blåbären hinner komma!

Nä nu får ni föda lite barn så jag får gå om livet ;-)
 
Jag har haft en så fin dag idag! Igår var jag lite uttråkad och inte helt nöjd...

Idag har jag gjort en del viktiga ärenden, däribland lönesamtal som jag blev nöjd med. Skönt att ha lönen klar innan föräldraledighet även om det inte påverkar föräldrapenningen.

Sedan njöt jag och hunden av en promenad in till samhället, det är inte så långt (kanske 2,5 km dit och tillbaka), men först var det för isigt och halt och sen för blött och lerigt så det var flera månader sen vi gått där senast. Idag sken solen och det märks att det snart kommer vara vår på riktigt! :love:

Har även bakat tre mat-pajer som ska frysas in och sen åkte jag och hämtade maken på jobbet och vi fikade på vägen hem och jag firade min nya lön med en bakelse :d
 
Låter som en bra dag @glittra !

Jag har en lite dålig dag, blev trött i förmiddags och har inte återhämtat mig än riktigt. Vår morgonpromenad blev lite för lång (5 km), och jag kom hem till en pågående storstädning så jag tog mig an badrummet. En del skrubbande på huk och knä och sen dess har jag känt mig rätt sänkt. Långfika i solen med kompis, sen fixade jag stallet och borstade lerhäst under em men blev inte piggare. Planen är att rida innan han ska in ikväll men än så länge lutar det mer åt en vilodag. Och det må väl vara hänt ;).
 
Idag jobbade jag sista dagen och är alltså föräldraledig.... märklig känsla!!! 16 dagar till bf, jag tycker att det skulle passa sig med barnafödande till helgen :angel::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 845
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 001
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 218
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp