Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår kläckte min sambo ur sig "men förstår du inte att det blir jobbigt för mig när du är så gnällig?"... ungefär sen dess har jag inte orkat kommunicera med honom. Mitt gnäll bestod av att jag var orolig för att jag inte skulle orka styra med städningen hemma som vi hade bestämt och att det kanske fick bli så att han fick dammsuga själv så jag kunde ta resten när jag ändå inte jobbar på onsdag. Anledningen till att orken var slut var att jag sover otroligt dåligt just nu och vi hade redan varit iväg och storhandlat och jag hade lagat middag. Jag fattar inte riktigt vad det var i den informationen som kunde upplevas så gnällig, visst klart att jag sa ett par gånger igår att det är tråkigt och jobbigt att ha ont och inte kunna göra allt som jag skulle vilja göra. Känner mig som en liten barnunge som inte orkar ta tag i att prata med honom om det men det är ju inte direkt som att han har sagt nåt heller. Fy f*n så trött jag blir ibland.... :banghead::banghead::banghead:

och ursäkta för jättegnälligt inlägg om en sak som jag säkert egentligen inte ens borde hetsa upp mig över....
Äh, klart du ska få gnälla av dig, det är bland annat det tråden är till för :). Och när det är relationen som är jobbig kan man ju inte vända sig dit för att prata av sig heller.

Förstår att det är jobbigt, och hoppas ni kan prata ut om det och hitta en bra lösning :).
 
@Melisen Jag hade också tjurat ihop om min sambo sagt att jag var gnällig, det tycker jag var en befogad reaktion! Jag räknar med att min sambo ställer upp om jag ber honom om någonting. Vi hade ett samtal förra veckan om vad som skulle kunna bli konflikter mellan oss när bebisen är ute, det var skönt att prata om det nu i lugn och ro.

Själv kom jag precis hem från extra magmätning hos min ordinarie BM och på en vecka hade SF-måttet hoppat från 29 till 31. Det gjorde skillnad beroende på vem som höll i måttbandet och tekniken bakom, så nu är jag tillbaka på mittstrecket igen :)

I min föräldragrupp går en tjej som jobbar som barnmorska på förlossningen till vardags och hon tipsade om att saffran och katrinplommon kan hjälpa till att dra igång en förlossning om den redan är på G! Damn, vad jag ska äta saffransbullar med katrinplommon fram i maj :D
 
Fy för magsjuka så nära BF. Hoppas att han hinner friskna till innan bebis vill ut :). Har du känt något mer?
Sammandragningar igårkväll som försvinner såfort jag lägger mig. Så ja, som de senaste dagarna (och veckorna egentligen även om det varit liite mer sd senaste dagarna)
Har haft känslan som säger att hon kommer på långfredagen, och verkar det ju som om den känslan är rätt.... tyvärr :p
 
@Melisen Jag hade också tjurat ihop om min sambo sagt att jag var gnällig, det tycker jag var en befogad reaktion! Jag räknar med att min sambo ställer upp om jag ber honom om någonting. Vi hade ett samtal förra veckan om vad som skulle kunna bli konflikter mellan oss när bebisen är ute, det var skönt att prata om det nu i lugn och ro.

Själv kom jag precis hem från extra magmätning hos min ordinarie BM och på en vecka hade SF-måttet hoppat från 29 till 31. Det gjorde skillnad beroende på vem som höll i måttbandet och tekniken bakom, så nu är jag tillbaka på mittstrecket igen :)

I min föräldragrupp går en tjej som jobbar som barnmorska på förlossningen till vardags och hon tipsade om att saffran och katrinplommon kan hjälpa till att dra igång en förlossning om den redan är på G! Damn, vad jag ska äta saffransbullar med katrinplommon fram i maj :D
Nja, på mig har inte katrinplommon funkat iaf för det har jag knaprat sedan årsskiftet :laugh:.
 
Sammandragningar igårkväll som försvinner såfort jag lägger mig. Så ja, som de senaste dagarna (och veckorna egentligen även om det varit liite mer sd senaste dagarna)
Har haft känslan som säger att hon kommer på långfredagen, och verkar det ju som om den känslan är rätt.... tyvärr :p
Attans, men det är inte sååå långt till fredag (försöker skänka positiva tankar :p)
 
Så nu har jag gjort dagens kraftanstränging dvs mockat åt pållen :D

Tycker att det hugger till ibland men vet inte om det är ok.

@vilse jag tycker jag har som dig, lite sammandragningar på kvällen som försvinner när jag går och lägger mig. Jag vill inte att den kommer 1 april, då kommer det alltid att skämtas om ett aprilskämt och i långa loppet så är nog inte det kul...
 
I dag misstänker jag att bebis kilat fast en fot mellan 2 revben och ligger och ruckar på den... O_o

Bebis har så mycket för sig nu för tiden :D
 
Så nu har jag gjort dagens kraftanstränging dvs mockat åt pållen :D

Tycker att det hugger till ibland men vet inte om det är ok.

@vilse jag tycker jag har som dig, lite sammandragningar på kvällen som försvinner när jag går och lägger mig. Jag vill inte att den kommer 1 april, då kommer det alltid att skämtas om ett aprilskämt och i långa loppet så är nog inte det kul...

Min stora tjej fyller 7 nu på onsdag, den 1:a april. Hittills har vi sluppit massa prat om aprilskämt, så det funkar alldeles utmärkt att föda på 1:a april.
Dock hoppas jag på en egen födelsedag för bebisen som befinner sig på insidan av magen. Hen får gärna komma innan påsk. Vore inte helt fel om hen aviserade om ankomst nu under dagen :)
 
Min stora tjej fyller 7 nu på onsdag, den 1:a april. Hittills har vi sluppit massa prat om aprilskämt, så det funkar alldeles utmärkt att föda på 1:a april.
Dock hoppas jag på en egen födelsedag för bebisen som befinner sig på insidan av magen. Hen får gärna komma innan påsk. Vore inte helt fel om hen aviserade om ankomst nu under dagen :)

Ok, låter bra:)

Jag är bara orolig för svärmor och har även fått höra andra skämta om att det blir ett aprilskämt och jag vill verkligen inte att barnet ska få dras med det hela livet. Men man kan ju alltid hoppas att om den nu kommer första april så slutar de skämta om det.
 
Jag gillar att baka, men tycker inte att det är speciellt roligt att laga mat så därför tänkte jag passa på att laga lite rätter och frysa in. Har gjort köttbullar och vegetarisk lasagne och planerar att göra ett par pajer imorgon.
Någon som har några favoritrecept på mat som gärna är hyfsat enkelt/snabblagat och som passar bra att frysa in?
 
Vecka 40 och sex dagar till BF:nailbiting:. Mår väl oförskämt bra och har gått spåret med hunden och ridit ett pass på den andra fyrbeningen (som seriöst börjar ifrågasätta sanningshalten i den långa vilan som utlovades för typ ett halvår sedan. Men hur skulle jag kunna veta :angel:).

Det finns massa projekt att ta tag i här hemma men jag ska nog sätta mig med lättdrycken och den hästtidning som låg i brevlådan idag. Man ska ju vila va ;)?
 
Vecka 40 och sex dagar till BF:nailbiting:. Mår väl oförskämt bra och har gått spåret med hunden och ridit ett pass på den andra fyrbeningen (som seriöst börjar ifrågasätta sanningshalten i den långa vilan som utlovades för typ ett halvår sedan. Men hur skulle jag kunna veta :angel:).

Det finns massa projekt att ta tag i här hemma men jag ska nog sätta mig med lättdrycken och den hästtidning som låg i brevlådan idag. Man ska ju vila va ;)?

Åh, om jag ändå kunde vara hälften så aktiv som du! *avundsjuk*

Jag tror det där "Man ska vila" egentligen ska vara "Man ska göra det man mår bra av" och verkligen vara ärlig mot sig själv i vad som gör att man mår bra. Problemet är nog att de många egentligen inte vilar tillräckligt, jag tror i alla fall att det är vanligare än att folk vilar för mycket. Åtminstone bland folk jag känner som har varit eller är gravida är det många, MÅNGA som borde ha tagit det mycket lugnare och de har även sagt det själva efteråt. Jag försöker dra lärdom av deras erfarenheter och låta min kropp, som gör väldigt ont, ta det lugnt medan hjärnan, som är i full gång, får slita vidare med studierna. Vissa har tyckt att jag är tokig som fortfarande studerar och att jag ska skriva uppsats nu, men som läget är nu så mår jag bäst av det så, då kör jag på det!

För övrigt har ungen nog sjunkit ner ännu mer nu. Jag har länge haft ilningar i underlivet men nu börjar de stråla ut längs insidan av låren också. Får också nå sorts konstiga kramper i svanken nästan varje gång jag sätter mig ner, ibland strålar det ända upp i nacken. Och så sammandragningar förstås. Ljuva liv... :p
 
:arghh::arghh::arghh:

Alltid ont någonstans, börjar bli så less. Förra veckan började det ila rejält i underlivet när jag promenerade och det har mest blivit värre, ibland skriker jag rätt ut. Antar att bebis har lagt sig längre ner och kommer åt någon nerv?
Imorse vaknade jag också med en rejäl nackspärr. Varken alvedon, smärtlindrande salva eller vetekudde hjälper utan det har bara blivit värre under dagen. Måste ha huvudet kraftigt vridet åt höger hela tiden... Inte en chans att jag rör mig ur soffan idag. Har aldrig haft så många krämpor på en och samma gång :cautious:
 
Alltid ont någonstans, börjar bli så less. Förra veckan började det ila rejält i underlivet när jag promenerade och det har mest blivit värre, ibland skriker jag rätt ut. Antar att bebis har lagt sig längre ner och kommer åt någon nerv?

Yep! Grattis, eller nåt. :meh:
 
Åh, om jag ändå kunde vara hälften så aktiv som du! *avundsjuk*

Jag tror det där "Man ska vila" egentligen ska vara "Man ska göra det man mår bra av" och verkligen vara ärlig mot sig själv i vad som gör att man mår bra. Problemet är nog att de många egentligen inte vilar tillräckligt, jag tror i alla fall att det är vanligare än att folk vilar för mycket. Åtminstone bland folk jag känner som har varit eller är gravida är det många, MÅNGA som borde ha tagit det mycket lugnare och de har även sagt det själva efteråt. Jag försöker dra lärdom av deras erfarenheter och låta min kropp, som gör väldigt ont, ta det lugnt medan hjärnan, som är i full gång, får slita vidare med studierna. Vissa har tyckt att jag är tokig som fortfarande studerar och att jag ska skriva uppsats nu, men som läget är nu så mår jag bäst av det så, då kör jag på det!

För övrigt har ungen nog sjunkit ner ännu mer nu. Jag har länge haft ilningar i underlivet men nu börjar de stråla ut längs insidan av låren också. Får också nå sorts konstiga kramper i svanken nästan varje gång jag sätter mig ner, ibland strålar det ända upp i nacken. Och så sammandragningar förstås. Ljuva liv... :p

Jag tycker du gör helt rätt i att fortsätta med studierna så länge du har ork till det, tror det gör mycket att iaf få använda hjärnan när man är van att vara fysiskt aktiv.

Jag hoppas jag inte sliter ut mig men det känns inte så. Nu när jag inte jobbar kan jag verkligen ta det lugnt när det behövs, och sova middag om jag vill osv. Har testat att vila helt när jag inte mådde bra och jag blir verkligen monsterlik för alla inblandade.
 
Jag tycker du gör helt rätt i att fortsätta med studierna så länge du har ork till det, tror det gör mycket att iaf få använda hjärnan när man är van att vara fysiskt aktiv.

Jag hoppas jag inte sliter ut mig men det känns inte så. Nu när jag inte jobbar kan jag verkligen ta det lugnt när det behövs, och sova middag om jag vill osv. Har testat att vila helt när jag inte mådde bra och jag blir verkligen monsterlik för alla inblandade.

Jag tycker också att jag gör rätt. :p Precis som du blir jag monsterlik om jag inte rastas alls...
 
  • Gilla
Reactions: Lo_
Igår kläckte min sambo ur sig "men förstår du inte att det blir jobbigt för mig när du är så gnällig?"... ungefär sen dess har jag inte orkat kommunicera med honom. Mitt gnäll bestod av att jag var orolig för att jag inte skulle orka styra med städningen hemma som vi hade bestämt och att det kanske fick bli så att han fick dammsuga själv så jag kunde ta resten när jag ändå inte jobbar på onsdag. Anledningen till att orken var slut var att jag sover otroligt dåligt just nu och vi hade redan varit iväg och storhandlat och jag hade lagat middag. Jag fattar inte riktigt vad det var i den informationen som kunde upplevas så gnällig, visst klart att jag sa ett par gånger igår att det är tråkigt och jobbigt att ha ont och inte kunna göra allt som jag skulle vilja göra. Känner mig som en liten barnunge som inte orkar ta tag i att prata med honom om det men det är ju inte direkt som att han har sagt nåt heller. Fy f*n så trött jag blir ibland.... :banghead::banghead::banghead:

och ursäkta för jättegnälligt inlägg om en sak som jag säkert egentligen inte ens borde hetsa upp mig över....

Har funderat lite mer på det här och när jag försöker att läsa det du skriver med snällast möjligast tolkning så undrar jag om hans kommentar kan vara ett uttryck för att det är jobbigt att du mår som du gör, snarare än att det är "gnället" i sig som är jobbigt? Ser jag till min egen partner så vet jag att han tycker det är skitjobbigt att jag mår som jag mår. Han känner sig maktlös och hjälplös och gör allt han kan för att avlasta och stötta mig, men jag ser på honom att han har det jobbigt. Jag kan se hur någon som känner så kan slänga ur sig en kommentar om ett av symtomen, dvs "gnället", istället för att kommentera den bakomliggande orsaken eller sina egna känslor runt situationen, speciellt om man är i affekt eller rent allmänt inte så bra på att kommunicera. Det ursäktar förstås ingenting, men tänkte att det kanske kan ge en ingång till att öppna upp en diskussion med karln?
 
Verkar tack och lov som om det varit en lätt variant av magsjuka J drabbats av. 12 timmar sen han kräkte senast nu, och han fått i sig både mat och dryck under dagen. En extrem trötthet ligger ju dock kvar ännu, men även den har förhoppningsvis blivit bättre till imorgon.
Än har varken jag eller sonen visat några symptom. Håller tummarna på att det fortsätter vara så :)


Har varit duktig idag och sytt lite till, idag blev det en ringsjal. Blev en enkel, "vardagssjal", i ett väldigt strechigt tyg. Perfekt första månaderna som komplement till vanliga långsjalen :)
Har ett lite stabilare, "fin"tyg också som ska bli en ringsjal, men tror jag väntar att sy den tills efter att mini är född. Vill testa ut så att måtten verkligen stämmer innan jag ger mig på att börja klippa och ha mig...
 
Dålig bild, men sitter man fast i soffan så gör man :p


DSC_0010.JPG
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 848
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 001
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 221
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp