Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag sitter här med sammandragningar idag igen (icke onda), trots att det bara varit vila hela dagen. Börjar bli lite trött på detta nu, kan inte kroppen bara bestämma sig - kör igång eller vänta?! :cautious: (helt köra igång såklart!! :p)
 
*puttar upp*
Ni skriver ju så mycket så listan hamnar ju snabbt långt bak :p


MARS

2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flickor
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet
 
Nä, inte någon här heller. Tyckte ett tag att jag hade lite ont men det gick över, dock har jag mycket icke onda sammandragningar... men det verkar ju inte hjälpa.....
 
Kul, då kan vi lägga dem i påskägg och fota ;):up:

(Fast jag som har BF då kommer nog följa mönstret och vänta minst en vecka)
 
MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
28:e Bambi, första barnen, tvillingflickor
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet

Ändrar lite i listan då vi har fått datum för snitt. Spännande! Det blir i vecka 37+5, om nu småttingarna håller sig inne så länge. Jag har varit inlagd pga risk för tidig födsel men läget är stabililiserat. Snart har 34 veckor gått, en viktig milstolpe för tvillingar. Min mage är såå stor nu... Och ändå en hel månad kvar!
 
fan fan fan, och dubbelfan! (ursäkta franskan)
Här får inte under några omständigheter komma någon bebis under de närmsta 1-2 dygnen!!! (det trodde ni aldrig ni skulle se mig skriva....)
Bf imorgon tisdag, och jocke var just uppe och kräkte. Magsjukan är här!  :nailbiting:

Jag är dels vaccinerad och dels klarat mig de senaste två gångerna han drabbats, så för min del är jag inte jätteorolig. (även om jag kommer gå med illamående fram tills det att han är frisk :p) men ja, en magsjuk gubbe är väl inte vad som stod på min önskelista just nu......
 
fan fan fan, och dubbelfan! (ursäkta franskan)
Här får inte under några omständigheter komma någon bebis under de närmsta 1-2 dygnen!!! (det trodde ni aldrig ni skulle se mig skriva....)
Bf imorgon tisdag, och jocke var just uppe och kräkte. Magsjukan är här!  :nailbiting:

Jag är dels vaccinerad och dels klarat mig de senaste två gångerna han drabbats, så för min del är jag inte jätteorolig. (även om jag kommer gå med illamående fram tills det att han är frisk :p) men ja, en magsjuk gubbe är väl inte vad som stod på min önskelista just nu......
Nej! urk! Krya på er!!
 
Igår kläckte min sambo ur sig "men förstår du inte att det blir jobbigt för mig när du är så gnällig?"... ungefär sen dess har jag inte orkat kommunicera med honom. Mitt gnäll bestod av att jag var orolig för att jag inte skulle orka styra med städningen hemma som vi hade bestämt och att det kanske fick bli så att han fick dammsuga själv så jag kunde ta resten när jag ändå inte jobbar på onsdag. Anledningen till att orken var slut var att jag sover otroligt dåligt just nu och vi hade redan varit iväg och storhandlat och jag hade lagat middag. Jag fattar inte riktigt vad det var i den informationen som kunde upplevas så gnällig, visst klart att jag sa ett par gånger igår att det är tråkigt och jobbigt att ha ont och inte kunna göra allt som jag skulle vilja göra. Känner mig som en liten barnunge som inte orkar ta tag i att prata med honom om det men det är ju inte direkt som att han har sagt nåt heller. Fy f*n så trött jag blir ibland.... :banghead::banghead::banghead:

och ursäkta för jättegnälligt inlägg om en sak som jag säkert egentligen inte ens borde hetsa upp mig över....
 
Igår kläckte min sambo ur sig "men förstår du inte att det blir jobbigt för mig när du är så gnällig?"... ungefär sen dess har jag inte orkat kommunicera med honom. Mitt gnäll bestod av att jag var orolig för att jag inte skulle orka styra med städningen hemma som vi hade bestämt och att det kanske fick bli så att han fick dammsuga själv så jag kunde ta resten när jag ändå inte jobbar på onsdag. Anledningen till att orken var slut var att jag sover otroligt dåligt just nu och vi hade redan varit iväg och storhandlat och jag hade lagat middag. Jag fattar inte riktigt vad det var i den informationen som kunde upplevas så gnällig, visst klart att jag sa ett par gånger igår att det är tråkigt och jobbigt att ha ont och inte kunna göra allt som jag skulle vilja göra. Känner mig som en liten barnunge som inte orkar ta tag i att prata med honom om det men det är ju inte direkt som att han har sagt nåt heller. Fy f*n så trött jag blir ibland.... :banghead::banghead::banghead:

och ursäkta för jättegnälligt inlägg om en sak som jag säkert egentligen inte ens borde hetsa upp mig över....

Jisses... Det är tur att din sambo inte är ihop med mig. :p Jag gnäller och klagar mer än vad jag själv tycker är okej, men jag orkar inte lägga locket på, jag är för knäckt och less på att ha ont och vara trött hela tiden.

Önskar jag hade något bra råd att ge annat än att försöka samla energi för att kommunicera med sambon igen så ni kan reda ut tankar och känslor. Det är ju troligtvis inte sista gången du är trött och knäckt så det vore ju bra att utarbeta en strategi för det.
 
Igår kläckte min sambo ur sig "men förstår du inte att det blir jobbigt för mig när du är så gnällig?"... ungefär sen dess har jag inte orkat kommunicera med honom. Mitt gnäll bestod av att jag var orolig för att jag inte skulle orka styra med städningen hemma som vi hade bestämt och att det kanske fick bli så att han fick dammsuga själv så jag kunde ta resten när jag ändå inte jobbar på onsdag. Anledningen till att orken var slut var att jag sover otroligt dåligt just nu och vi hade redan varit iväg och storhandlat och jag hade lagat middag. Jag fattar inte riktigt vad det var i den informationen som kunde upplevas så gnällig, visst klart att jag sa ett par gånger igår att det är tråkigt och jobbigt att ha ont och inte kunna göra allt som jag skulle vilja göra. Känner mig som en liten barnunge som inte orkar ta tag i att prata med honom om det men det är ju inte direkt som att han har sagt nåt heller. Fy f*n så trött jag blir ibland.... :banghead::banghead::banghead:

och ursäkta för jättegnälligt inlägg om en sak som jag säkert egentligen inte ens borde hetsa upp mig över....
Säger som tassetass, tur din sambo inte bor ihop med mig....
Det är/kan vara ofantligt jobbigt att vara gravid, att få gnälla av sig gör att man får ut mycket av frustrationen. Att den man älskar och bor ihop med inte kan ta detta - vem fan ska då göra det? :confused:

Håller även med tassetass om att ta tag i och prata med honom snarast, snart kommer bebis och då är det ju inte helt orimligt att tänka sig att du kommer vara ganska trött och knäckt då med....
 
Gäller att skratta i åt det som är illa (magsjukan då). Fick just denna kommentaren på facebook:
"Är väl bara att ni är två som får knipa på vägen in. Gissar på rekordtid till sjukhuset ;) "

Jag må vara lättroad, men jag skrattar fortfarande åt det, nu 5 minuter senare :rofl:

För övrigt verkar det vara en lätt variant han fått, kräkt en gång till sen mitt inlägg inatt, och känner sig redan bättre (även om magen är lite orolig). Så till kvällen/natten tror jag nog han är redo att igen.
Så jag tar tillbaka allt jag sa om att mini inte får komma, måtte hon inte ha sett att jag skrev det :angel: :D
 
Gäller att skratta i åt det som är illa (magsjukan då). Fick just denna kommentaren på facebook:
"Är väl bara att ni är två som får knipa på vägen in. Gissar på rekordtid till sjukhuset ;) "

Jag må vara lättroad, men jag skrattar fortfarande åt det, nu 5 minuter senare :rofl:

För övrigt verkar det vara en lätt variant han fått, kräkt en gång till sen mitt inlägg inatt, och känner sig redan bättre (även om magen är lite orolig). Så till kvällen/natten tror jag nog han är redo att igen.
Så jag tar tillbaka allt jag sa om att mini inte får komma, måtte hon inte ha sett att jag skrev det :angel: :D
Fy för magsjuka så nära BF. Hoppas att han hinner friskna till innan bebis vill ut :). Har du känt något mer?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 848
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 001
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 221
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp